16-06-2025, 16:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-06-2025, 23:18 PM ja muutjaks oli isandpauk.)
Seda pidurite remonti ei tulnud kaua oodata, sest penskar ei suutnud enam normaalselt rõhkusid üles saada.
Kui üle 5 bari kuidagi omal jõul või välise kompressori abil sai, siis leke kadus ja järgmine kord rõhud maas kordus kõik.
Süüdlaseks osutus õhkpiduri silinder, mis alla 5-barise rõhuga lekkis igast august. On teine selline käsipiduri-laadse lisaga silinder, mida vist interneti allikate sõnul võib liigitada MAXI BRAKE silindriks ja ainus tootja paistis Haldex , kuigi silindri kaanel on kiri GUSTIN BACON (ilmselt Haldexi poolt üle võetud vms).
Üks pädevamaid katalooge, mis õnnestus nende silindrite kohta leida on PDF-ina saadaval siit
Kuigi ühel silindril säilinud kleepsul on kiri VOLVO 5001144, siis netist pildi järgi otsides tuli sarnaseid silindreid välja hoopis koodiga 5001145
Membraan/diafragma on taas letikaup, mõne euro eest sai aeromootorist paar asendust tellitud, kuigi ka vana oli korras - lekkisid ainult o-rõngad. "Bendix type 30 normal stroke" on võlusõnad ja kood 1185617.
Käsipiduri kolvi ja sääre O-rõngad olid kulunud siis põhjusel, et silinder oli seest roostes ja sääre peal puudus kaitsev kummilõdvik
Silindri sisekülje lasin karukeele ja hooniga mõned korrad üle ja seejärel poleerisin poleerketta ja goi pastaga.
Säärele näitasin lihtsalt natuke poleerketast. Ei ole kõige jätkusuutlikum remont aga tõenäoliselt piisab kasutusaja lõpuni ja jääb ülegi.
Memist sain säärele O-rõngad kohe kätte: 36,0x5,0 FKM80 VITON. Kolvi tihendid said tellitud: 146x7 FKM80, ilmselt sel/järgmisel nädalal saab kätte.
Ainus, mida pole veel õnnestunud mõistliku kursiga leida, on kolvi säärt kõikvõimalike haiguste eest kaitsev kondoom:
Viide kah: https://www.accupart.com/mid34031333-kit...maxibrake/
ebay-s on saada 40 taala tükk ja teist samapalju transa, millele paneb siis Eesti riik veel 25-30% otsa.
Paljudes kohtades näitab seda lutti toodete nimekirjas, paraku on see igalpool "otsas".
Ettepanekud teretulnud, millest seda lutti siseriiklike vahenditega ja soodsamalt valmistada. Peenem ots võiks olla 18-20mm, laiem osa selline, et 38mm säär vabalt läbi mahub
Veel võib anda nõu, mis määret koostamisel kasutada.
Kui üle 5 bari kuidagi omal jõul või välise kompressori abil sai, siis leke kadus ja järgmine kord rõhud maas kordus kõik.
Süüdlaseks osutus õhkpiduri silinder, mis alla 5-barise rõhuga lekkis igast august. On teine selline käsipiduri-laadse lisaga silinder, mida vist interneti allikate sõnul võib liigitada MAXI BRAKE silindriks ja ainus tootja paistis Haldex , kuigi silindri kaanel on kiri GUSTIN BACON (ilmselt Haldexi poolt üle võetud vms).
Üks pädevamaid katalooge, mis õnnestus nende silindrite kohta leida on PDF-ina saadaval siit
Kuigi ühel silindril säilinud kleepsul on kiri VOLVO 5001144, siis netist pildi järgi otsides tuli sarnaseid silindreid välja hoopis koodiga 5001145
Membraan/diafragma on taas letikaup, mõne euro eest sai aeromootorist paar asendust tellitud, kuigi ka vana oli korras - lekkisid ainult o-rõngad. "Bendix type 30 normal stroke" on võlusõnad ja kood 1185617.
Käsipiduri kolvi ja sääre O-rõngad olid kulunud siis põhjusel, et silinder oli seest roostes ja sääre peal puudus kaitsev kummilõdvik
Silindri sisekülje lasin karukeele ja hooniga mõned korrad üle ja seejärel poleerisin poleerketta ja goi pastaga.
Säärele näitasin lihtsalt natuke poleerketast. Ei ole kõige jätkusuutlikum remont aga tõenäoliselt piisab kasutusaja lõpuni ja jääb ülegi.
Memist sain säärele O-rõngad kohe kätte: 36,0x5,0 FKM80 VITON. Kolvi tihendid said tellitud: 146x7 FKM80, ilmselt sel/järgmisel nädalal saab kätte.
Ainus, mida pole veel õnnestunud mõistliku kursiga leida, on kolvi säärt kõikvõimalike haiguste eest kaitsev kondoom:
Viide kah: https://www.accupart.com/mid34031333-kit...maxibrake/
ebay-s on saada 40 taala tükk ja teist samapalju transa, millele paneb siis Eesti riik veel 25-30% otsa.
Paljudes kohtades näitab seda lutti toodete nimekirjas, paraku on see igalpool "otsas".
Ettepanekud teretulnud, millest seda lutti siseriiklike vahenditega ja soodsamalt valmistada. Peenem ots võiks olla 18-20mm, laiem osa selline, et 38mm säär vabalt läbi mahub
Veel võib anda nõu, mis määret koostamisel kasutada.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.