18-06-2025, 15:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-06-2025, 15:45 PM ja muutjaks oli aatom.)
Taaskord üks pikalt liiklusest väljas olnud vanur teele aidatud
.
Esmaspäeval sai kordusülevaatusel käidud ja lõpuks tehtud. Heitgaasi CO, mis enne oli 10, oli seekord puhas 0. Käsipidur hakkas kah tööle peale uuesti üle vaatamist (vaata eelmine post, klotsi taga olevad nagad, kuidagi sain ka selle ühe uue tööle, teine endiselt laiali). Lisaks parem tagumine piduriketas viskab, treisin üle (mu miski suvapingi padrun pole usaldusväärne/täpne), paras vaev, enne märgi auto peal ära, kus viskab, siis säti pinki samamoodi. Sai parem, aga mitte hea, peab uued ostma. Pidurid paraku pole veel usaldusväärsed, vahest harva juhtub, et keskmiselt vajutades parem esimene rakendub järsku rohkem, ebamugav olukord, eriti kurvides pidurdades. Eks selle keerulise peasilindri miski kuulklapp jurab või sodi täis vm.
Ah ja selle jahutusvee lekkega läksin mitme kompromissi peale, lasin vee välja ainult radiaatorist ja jätsin nii palju mootorisse, kui sinna jääb, siis testvesi sisse koos lekkepeatajaga. Nüüd miski 20% kontsentratsiooniga vesi sees. Aga enam ma ei õhuta tehasejuhendi järgi vaid alati võtan termostaadi välja ja sealt valan mootori ääreni täis, valus vaadata, kuidas õhutasku tõttu mootori ülaosa temperatuur kiiresti tõuseb.
Ja siis julgesin ühe pikema sõidu Tallinna teha. Väga mugav ja vaikne on, tuulemüra kuuled ainult, aga pidevalt pead teed jälgima, konarliku asfaldi peal kipub pisut suunda muutma, vanad puksid ja ega 215/65R15 rehvid kah kaasa aita. Kast, mootor töötab väga hästi, kõik 4 käiku sujuvad ja sidurilukk (TCC) ka paistab toimivat, mootori pidurdust oli tunda. Temperatuuri hoiab kenasti 82 kraadi, mis linnas mõistagi tõuseb. Ja kütusekuluga päeva kõige suurem üllatus, kokku sõitsin 365Km, kiirteel 110 ja 120, vastavalt kuis lubatud ja ekraanil näit aina vähenes ja vähenes, kuniks kodus tagasi olles näitas 10,6 L/100Km. Viljandis võtsin paagi täis, et teha ka täispaagi meetodil mõõtmist ja tagasi tanklasse jõudes mahtus paaki vaid 31L kütust = 8,5 L/100Km, megahea tulemus 3.8L V6 mootoriga 300Kkm sõitnud 36 aasta vanuse auto kohta. Paistab et ekraanil arvutatakse keskmist pika perioodi kohta.
![[Pilt: TallinnaReisuKulu.jpg]](https://aatomike.ee/BuickReatta/TallinnaReisuKulu.jpg)
Kui midagi hullu ei juhtu, siis siin teemas tuleb pikem paus, naudin hetke tulemust ja minimaalselt teen miskit. Aga miskit pean tegema, koju jõudes see lammutuse Passati salongiventilaator tööle hakkamisel käib kuhugi vastu, no olen sunnitud taas ameerikasse raha viima.
Ja mida siis üts vana elektroonik Päälinnas tegi, käis mõistagi vana vinge elektroonilise muusika suurkuju Jean-Michel Jarre kontserdil (uskumatu vitaalsusega 76 aastane vana, kargas sündi taga nigu noor DJ, uued modernsed lood, remasterdatud vanad, vinge). Väga hea oli, mingit allahindlust polnud tehtud laser / video show poolt. Sellega seoses on enda mälestustest lahe lugu rääkida, nimelt aasta võis olla 89/90, peale vene kroonut Tallinnas ülikoolis olles, oli mul toas vanemate käest saadud lampidega mustvalge teler (mis pandi pihta jõulude aeg), ise tegin Soome hääle sisse (venelased kasutasid 5.5MHz, läänemaailm 6.5MHz, vajas lisamoodulit) ja siis kuskilt Viljandist pärit poisile oli põnev soome TV-d vaadata. Ja ükskord juhtumisi tuli 88 aasta Jarre Londoni kontsert, no oli see vast elamus, kuigi pilt oli mustvalge jne.

Esmaspäeval sai kordusülevaatusel käidud ja lõpuks tehtud. Heitgaasi CO, mis enne oli 10, oli seekord puhas 0. Käsipidur hakkas kah tööle peale uuesti üle vaatamist (vaata eelmine post, klotsi taga olevad nagad, kuidagi sain ka selle ühe uue tööle, teine endiselt laiali). Lisaks parem tagumine piduriketas viskab, treisin üle (mu miski suvapingi padrun pole usaldusväärne/täpne), paras vaev, enne märgi auto peal ära, kus viskab, siis säti pinki samamoodi. Sai parem, aga mitte hea, peab uued ostma. Pidurid paraku pole veel usaldusväärsed, vahest harva juhtub, et keskmiselt vajutades parem esimene rakendub järsku rohkem, ebamugav olukord, eriti kurvides pidurdades. Eks selle keerulise peasilindri miski kuulklapp jurab või sodi täis vm.
Ah ja selle jahutusvee lekkega läksin mitme kompromissi peale, lasin vee välja ainult radiaatorist ja jätsin nii palju mootorisse, kui sinna jääb, siis testvesi sisse koos lekkepeatajaga. Nüüd miski 20% kontsentratsiooniga vesi sees. Aga enam ma ei õhuta tehasejuhendi järgi vaid alati võtan termostaadi välja ja sealt valan mootori ääreni täis, valus vaadata, kuidas õhutasku tõttu mootori ülaosa temperatuur kiiresti tõuseb.
Ja siis julgesin ühe pikema sõidu Tallinna teha. Väga mugav ja vaikne on, tuulemüra kuuled ainult, aga pidevalt pead teed jälgima, konarliku asfaldi peal kipub pisut suunda muutma, vanad puksid ja ega 215/65R15 rehvid kah kaasa aita. Kast, mootor töötab väga hästi, kõik 4 käiku sujuvad ja sidurilukk (TCC) ka paistab toimivat, mootori pidurdust oli tunda. Temperatuuri hoiab kenasti 82 kraadi, mis linnas mõistagi tõuseb. Ja kütusekuluga päeva kõige suurem üllatus, kokku sõitsin 365Km, kiirteel 110 ja 120, vastavalt kuis lubatud ja ekraanil näit aina vähenes ja vähenes, kuniks kodus tagasi olles näitas 10,6 L/100Km. Viljandis võtsin paagi täis, et teha ka täispaagi meetodil mõõtmist ja tagasi tanklasse jõudes mahtus paaki vaid 31L kütust = 8,5 L/100Km, megahea tulemus 3.8L V6 mootoriga 300Kkm sõitnud 36 aasta vanuse auto kohta. Paistab et ekraanil arvutatakse keskmist pika perioodi kohta.
![[Pilt: TallinnaReisuKulu.jpg]](https://aatomike.ee/BuickReatta/TallinnaReisuKulu.jpg)
Kui midagi hullu ei juhtu, siis siin teemas tuleb pikem paus, naudin hetke tulemust ja minimaalselt teen miskit. Aga miskit pean tegema, koju jõudes see lammutuse Passati salongiventilaator tööle hakkamisel käib kuhugi vastu, no olen sunnitud taas ameerikasse raha viima.
Ja mida siis üts vana elektroonik Päälinnas tegi, käis mõistagi vana vinge elektroonilise muusika suurkuju Jean-Michel Jarre kontserdil (uskumatu vitaalsusega 76 aastane vana, kargas sündi taga nigu noor DJ, uued modernsed lood, remasterdatud vanad, vinge). Väga hea oli, mingit allahindlust polnud tehtud laser / video show poolt. Sellega seoses on enda mälestustest lahe lugu rääkida, nimelt aasta võis olla 89/90, peale vene kroonut Tallinnas ülikoolis olles, oli mul toas vanemate käest saadud lampidega mustvalge teler (mis pandi pihta jõulude aeg), ise tegin Soome hääle sisse (venelased kasutasid 5.5MHz, läänemaailm 6.5MHz, vajas lisamoodulit) ja siis kuskilt Viljandist pärit poisile oli põnev soome TV-d vaadata. Ja ükskord juhtumisi tuli 88 aasta Jarre Londoni kontsert, no oli see vast elamus, kuigi pilt oli mustvalge jne.