22-07-2025, 19:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-07-2025, 18:08 PM ja muutjaks oli aatom.)
Paras aeg vahekokkuvõte teha, selle autoga olen juba üllatavalt palju sõitnud, 1300 Km, enamasti vanuritega ikka alla tuhande kilomeetri aastas. Ja põhiliselt kodu ümbruses lühemad otsad, kütusekuluks näitab arvuti 11,6 L/ 100Km (viimase paagi täitmise meetodil 13, auto arvestab väga pika ajaga), mis ka tundub täitsa ok.
Ja uue õlivahetuse hiljuti võtsin ette, kuna oli teine sisemust väga agaralt pesnud, nägi välja nigu diiselmootori õli peaaegu
ning kui temp sinna 100 kraadi juurde sattus (auto seismisel liikluses), siis õlirõhk langes alla 2 Bar. Tegelt peaks selle anduri uue tellima (ja/või pistiku üle vaatama), alla 2 Bar-i näit kõigub ja seisva mootoriga ka midagi näitab (õlirõhku pole -> anduri takistus suur, niipidi töötab), selle tõttu õlituli armatuuris ei sütti, aga tuli ise korras, testisin. See andur on üldse imelik sellel autol, tavaandurit polegi lisaks või õigemini on küll, aga ühendatud kütusepumba releega paralleelselt, et kui relee otsad annab, kütusepump töötava mootoriga saab ikka oma voolu kätte.
Aga õli pesemisel on ka üks varjukülg tekkinud, õli lekib tunduvalt rohkem, õnneks tilkudes. Pidin katalüsaatori kaitseks ühe pleki / õhusuunaja paigaldama, mõni tilk kipub sinna lendama ja siis ju hais üleval.
![[Pilt: FuelPump.jpg]](https://aatomike.ee/BuickReatta/FuelPump.jpg)
Ja nüüd üllatused, piisab vaid korraks reisule minna ja lasta pojal autot kasutada, kui öö alguses järsku rihma pingutaja rulli laager otsad andis, absoluutselt ilma hoiatamata ja täitsa tükkideks. Eelmine omanik oli generaatoriga tegelenud, uueväärne rihm peal ja ei ühtegi häält, viidet et see asi vigane. Ja poeg ei tahtnud mind üles äratada, hästi vaikselt sõitis siis 10 minutit, jälgides temperatuuri, mis ei ületanud 114 kraadi, veepump mõistagi ei töötanud. Järgmine päev vahetas pingutaja rulli ära, uus rihm peale ja sõitis koju tagasi, täitsa ime, ei ühtegi viidet, et plokikaane tihend läks selle peale. Võimalik, et aju oli juba sel ajal nii tark, et geneka pinge kadumisel ja / või temperatuuri tõustes ventikad täisvõimsusel tööle pani, ehk keeras ka kütte rikkamaks (see madaldab ka temperatuuri), mine tea. Igatahes olles nüüd ise ka sõitnud, kõik on endine ja töötab laitmatult.
Ja seegi pole kõik, kasutas siis poeg taas autot ja sõites tuli kiri ette, et mootori andurite probleem vm. Mõtlesin siis, et nukkvõlli anduri magnet on taas. Aga ei, veakood E063 - EGR solenoid 1. Sellel autol on 3 EGR solenoidi erineva suurusega avadega, vastavalt vajadusele siis avatakse, mitte ei avane üks ja parasjagu niipalju, kui vaja. EGR solenoidi vea avastab ainult selle järgi, et kui rakendab, siis peab kas O2 anduri näit muutuma või mootori pöörded. Tegime siis käed taaskord pojaga mustaks ja lammutasime seda EGR-i, see 1. solenoid oli kinni roostetanud. Kummihaamriga toksimine, mille peale võll kõveraks läks, paras jama sirgeks saada uuesti, siis palju puhastust ja summuti paigaldusmõksiga vanad tihendid kokku (uusi polnud võtta ja ka 1mm paksusega kuumakindlat tihendimaterjali mul kodus polnud). Hakkas tööle ja kõik taas hästi.
Peaks vist pojal laskma rohkem selle autoga sõita, siis saaks kõik mineku peal detailid korda ja mul hää lõbus ise sõita
.
![[Pilt: EGR1.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/EGR1.jpg)
Ja uue õlivahetuse hiljuti võtsin ette, kuna oli teine sisemust väga agaralt pesnud, nägi välja nigu diiselmootori õli peaaegu

Aga õli pesemisel on ka üks varjukülg tekkinud, õli lekib tunduvalt rohkem, õnneks tilkudes. Pidin katalüsaatori kaitseks ühe pleki / õhusuunaja paigaldama, mõni tilk kipub sinna lendama ja siis ju hais üleval.
![[Pilt: FuelPump.jpg]](https://aatomike.ee/BuickReatta/FuelPump.jpg)
Ja nüüd üllatused, piisab vaid korraks reisule minna ja lasta pojal autot kasutada, kui öö alguses järsku rihma pingutaja rulli laager otsad andis, absoluutselt ilma hoiatamata ja täitsa tükkideks. Eelmine omanik oli generaatoriga tegelenud, uueväärne rihm peal ja ei ühtegi häält, viidet et see asi vigane. Ja poeg ei tahtnud mind üles äratada, hästi vaikselt sõitis siis 10 minutit, jälgides temperatuuri, mis ei ületanud 114 kraadi, veepump mõistagi ei töötanud. Järgmine päev vahetas pingutaja rulli ära, uus rihm peale ja sõitis koju tagasi, täitsa ime, ei ühtegi viidet, et plokikaane tihend läks selle peale. Võimalik, et aju oli juba sel ajal nii tark, et geneka pinge kadumisel ja / või temperatuuri tõustes ventikad täisvõimsusel tööle pani, ehk keeras ka kütte rikkamaks (see madaldab ka temperatuuri), mine tea. Igatahes olles nüüd ise ka sõitnud, kõik on endine ja töötab laitmatult.
Ja seegi pole kõik, kasutas siis poeg taas autot ja sõites tuli kiri ette, et mootori andurite probleem vm. Mõtlesin siis, et nukkvõlli anduri magnet on taas. Aga ei, veakood E063 - EGR solenoid 1. Sellel autol on 3 EGR solenoidi erineva suurusega avadega, vastavalt vajadusele siis avatakse, mitte ei avane üks ja parasjagu niipalju, kui vaja. EGR solenoidi vea avastab ainult selle järgi, et kui rakendab, siis peab kas O2 anduri näit muutuma või mootori pöörded. Tegime siis käed taaskord pojaga mustaks ja lammutasime seda EGR-i, see 1. solenoid oli kinni roostetanud. Kummihaamriga toksimine, mille peale võll kõveraks läks, paras jama sirgeks saada uuesti, siis palju puhastust ja summuti paigaldusmõksiga vanad tihendid kokku (uusi polnud võtta ja ka 1mm paksusega kuumakindlat tihendimaterjali mul kodus polnud). Hakkas tööle ja kõik taas hästi.
Peaks vist pojal laskma rohkem selle autoga sõita, siis saaks kõik mineku peal detailid korda ja mul hää lõbus ise sõita

![[Pilt: EGR1.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/EGR1.jpg)
![[Pilt: EGR2.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/EGR2.jpg)