12-09-2004, 00:04 AM
WorldChemp Kirjutas:OK..... Sain vea teada..... 2 uut kolvirõngast. Üks hammasratas o n ka väga kulung ja ajab tykke välja(se käiguvahetuse juures olev hammasratas(kuda seda nimetatakse))Kui need on uues siis peaks se jälle töötama......
Ma ei saa aru, kuidas saab mootorit ekspluateerida rahus nii, et seal tööorganite (hammasrattad, kuullaagid jm) TÜKKE hakkab tulema.
Reeglina on purunemine vahel väsimuse, ülekoormuse, valuvea jm tõttu paratamatu, kuid... iga sellise juhtumi korral tuleb mootor KOHESELT seisata ja osandada algosadeks, sest purunenud detaili tükid võivad purustada/vigastada teisi detaile lausa ahelreaktsioonina. Millele järgneb kogu lahtivõetud liikuva osa (korpused, laagrid, võlli, hammasrattad) kriitiline ülevaatamine ning viimase kui ühe purunenud/vigastatud/sissesöönud detaili vahetamine. Vaid lubatud loomuliku kulumise piires olevad detailid võib jätta samad.
Nt mootorrattal võib reeglina purunenud laager hävitada hammasrattaid, võlle kui ka korpused. Kui kohe ei reageeri, võib kogu mootor muutuda vanarauaks

Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18