14-09-2004, 00:24 AM
mrali Kirjutas:Haapsalus oli üks sihuke KrAZ-250 baasil jurakas veel vähemalt möödunud aastal ja täesti töötav.Nool tuli ja tuli auto enese ees...Zis-150-el oli selline kõvera nokaga kraana,margiks vist LAZ...,Mehaaniliste piduritega,mõtlen kraana omi.Selline tänini töövõimelisena säilinud Tallinna lähistel.Samat versiooni kasutati ka 164/164A baasil ja esimesed 130-nedki kandsid enda peal sellist masinat. Samas oli ka 164a/130 samatüübilised sirge nokaga kraanad,margiks mingid K-....Üks selline sõitis Tallinnas veel 80. lõpul ringi.Neil oli ju ka nool masinast pea masina jagu eespool.Hijlem,kuskil 80 ndate esimesel poolel tulid samast kraanast ka versioonid kus tugikäppi ei pidanud juba käsitsi maha keerama,vaid need olid nagu praegustel autodel hüdraulilised.
N.aja lõpul toodi Eestisse veel mingil hulgal Belarussile paigaldatud Soome päritolu korvtõstuk-kraanasid PATU-5000,tõstekõrgusega 12 meetrit.Jagati neid minu teada enamaltjaolt kolhoosidele vms põllumajandusettevõtetele.Ühe sellise (vl.aastaga 1988) masina pildi toon ka.Asub Haapsalus,vahepeal liikus mõne kuu ka Hiiumaal.
Soobel Kirjutas:Rakvere elevaatori territooriumil püüab pilku KRAZ(?) autokraana, sellise vôreja noolega. Asja teeb huvitavaks see, et kraana noolele on lisatud kaks vahesektsiooni, mis muudavad selle noole nii pikaks, et allalastult ulatuks ta esistangest vähemalt auto enese pikkuse jagu ettepoole. Muidu seisab ta seal juba aastaid, nool püsti.
Ja GAZ-53A baasil kraanad polnud üldsegi haruldased,80-ndatel oli neid KEK-ides ja ka mujal päris palju
Ja tõstevõime võis olla mõne ZIS/ZIL kraana versioonist suuremgi.Ma võin eksida,aga minu meelest oli nenda tõstevõime kuskil 5 tonni.
Tervitades,Flanagan