Iz Planeta Sport
#18

harley Kirjutas:tere
huvipärast lugesin seda juttu siin..
ja tekkisid mõned rumala inimese küsimused selle klaabu lõigu kohta..
et kuidas sa tasakaalustasind vända ja kolvi, rihtisid karteripooled sirgeks ?
ja mis huvitav seib see seda masinat forsseerib/deforsseerib ?

puht tehnilise huvi küsimus, tahaks lihtsalt targemaks saada Big Grin

terv. Harri

kärnpingis likvideerisin koos kelladega põskede viskumise. ja TASAKAALUSTASIN väntvõlli nagu seda juba sadakond aastat tehtud on. asetasin väntvõlli koos kolvi, sõrme ja rõngastega horisintaalsetele teravaservalistele tugedele, puurisin kepsu alumise pea raadiusel selle vastaspoolele väikese augu ning riputasin sinna tasakaalus olemiseks vajaliku lisaraskuse. selle järgi arvutasin vajaliku koefitsendi ja kuna see lubatust veidi erines, siis sai põske üks auk puuritud.
loodan, et selle TASAKAALUSTAMISEGA sai nüüd selgeks... kui neid valemeid vaja on, siis olen nõus neid lahkelt jagama.

karterite liitepinnad on üldjuhul kõverad. piisab siledast aluspinnast, millele on liivapaber kinnitatud ja nühka-nühka. viimane laks veidi jämedama liivapaberiga, et tihendil suurem efekt oleks ja mitte tilkagi ei tule sealt läbi.

surveastet vähendasin algselt tehase poolt paigaldatud, kuid enamasti kasutajate poolt koheselt eemaldatud lisatihendiga pea alla.

ps osa väntvõlliga teostatavaid toiminguid võib ka rihtimiseks nimetada, kuna sai kontrollitud/muudetud kepsu paralleelsust silindriga, kepsu väändumist, väntvõlli paralleelsust silindri ristitelje suhtes ja veel mõnda asja. KUID oli mainitud ike karteripoolte rihtimist, seega hoolikas lugemine lahendab nii mõnegi probleemi.

Raigole: seda saab selgitada nii: võta jäme paarimeetrine kaigas ja keeruta seda peakohal, hoides keskkohast kinni. ei taha teine kuhugi suurt lennata. tekkiv kesktõmbekiirendus on suunatud piki kaigast kumbagi haara mööda. kuna need on võrdsed ning vastassuunalised, siis süsteem on tasakaalus. kui aga nihutad kinnihoidepunkti, siis need enam võrdsed pole ja kinnihoidmisega võib probleeme tekkida. kui ühepütisel on väntvõll ilma vastukaaluta, siis on see nagu kaika otsast kinni hoidmine je selle keerutamine. avaldub see mootori vibratsioonis ja laagritele neile mitte ettenähtud töötingimuste tekitamises. küsimus ongi siis selles, et kui suur see vastukaal peab olema (siin tuleb teha tegelikult päris palju järeleandmisi ja lihtsustusi teha), aga põhimõte on siis selline. kui teed nt kolvi kergemaks, siis selle võrra tuleb vastukaalu vähendada.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Iz Planeta Sport - Autor: tsiklivend - 06-09-2004, 15:16 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne