moskvich 408 mootor???
#7

Soobel Kirjutas:408 mootorist pole minu arust mõtetki mingit imeasja teha. Nõrgim koht neil olla saaled, mis kuluvad kiiresti, hea kui 100000 vastu peavad. Kiiret tuuri ta ka ei kannata. Mina arvan, et surveastet tõstes, saab sellest sootuks imepärase pilli, millest ei tea iial, kuhu võsa vahele ta sind jätab.
Muideks, nukkvõlli ülekanne käib tal hammasrataste, mitte rihma ega ketiga, sestap ma ei kujuta üldse ette, milline töö peaks olema ploki või kaante lihvimine.
Üks asi, mida temaga teha tasub, on 412klappide sobitamine-treimine, need klapid ei põle üle 76-kanguses bensiinis ära.
Kaane lihvimine käib nagu kõigil teistelgi mootoritel,sest ega Sa sealt ju sentimeetreid maha ei höövelda.Sel mootoril on jah nukkvõll alumisega astusega,st.asub teine mootori plokis.ja saab käituse väntvõllilt hammasratta abil.Hammasratas ise aga on tekstoliidist,metallsüdamikuga.Konstruktsioon sama nagu Gaz-i ja ka Zaz 968 mootoril.Ja selle hammasrattaga on veidi probleeme.Küll hakkab südamik loksuma,lõpuks läheb päris lahti,või siis tuleb paar järjestikust hammast maha.Tavalislt juhtub see mootori käivitamisel.Ainuke abi on siis hammasratta vahetus.Sellise konstruktsiooniga mootoril on kasutusel üsnagi pikad tõukurvardad mis käitavad nookureid mis asetsevad võllil mida saab näha kui võtta maha klapikambri kaan.Selle võlli kaudu saavad nookurid ka oma õlituse.Isiklikust kogemusest või öelda ,et sellega seoses kah mõned probleemid,mida olen kogenud ZAZ968 ja UAZ 469 mootoriga(Gaz21,24)Õlikanal läheb umbe ja osa nookureid jääb kuivale.Tagajärjeks taas veidi pusimist.Mosse mootoritega(407,408) sellist probleemi pole mul esinenud.Samas võin öelda,et ei näe erilist põhjust ja ka vajadust selle mootori (408 siis) forseerimiseks,tavavariandiski ta tegelikult üsnagi mõnus ja vaikne vaikseks ja rahulikuks kulgemiseks.
Tervitades ,Flanagan
Vasta


Sõnumeid selles teemas
moskvich 408 mootor??? - Autor: õlirull - 15-09-2004, 21:56 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne