20-09-2004, 22:19 PM
Marcuz Kirjutas:Kes te käsikäikudega deltaga sõidate, kas on üldse võimalik linnas sõita? ..kus koguaeg vaja käiku vahetada ja kuidas te 2-lt esimesele panete, kas otsida vabakäiku seisma jäädes ja siis startides esimene panna või on kergem teiselt otse esimesele tõmmata ja seistes lihtsalt sidur all hoida??
Loomulikult saab igal pool sõita. Ma sõitsin 1980te teisel poolel oma Riga 3ga ikka palju ja igal pool. Kui käiguvärk hästi reguleeritud ja tross õlitatud ja käib kergelt, siis hooba asendisse \"0\" keerates (Riga 3-l olid aknast näha muide käigunumbrid), vabakäik ilma probleemideta sisse ka läks. Ning siis piisavalt kaua vabakäiguga hooga aeglustades ning vajadusel ka pidurdades sai vahegaasi abil esimene käik madalal kiirusel sisse pandud.
Uuematel käsikäikudega Rigadel oli see küll veidi raskem, sest Riga 3-l oli esimene vaja vajutada alla ja teine (tuli vedru mõjul kergelt) üles, uuematel aga vastupidi, esimene vedru kokkusurudes üles tõmmata ja teine läks kergelt vedu mõjul alla. (Oldmoped vast teab, millal käiguvahetusmehhanism muutus


Kui hiljuti sai endale 1963. aasta Riga 1 soetatud, mis juhtimisseadmete osas Riga 3-ga pea identne, siis tulid 15-20 aasta tagused sõiduvõtted esimesi proovikilomeetreid tehes kiiresti meelde

Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel