I seeria Pobeda elektrijuhtmestik
#4

Hirmsasti olen asjast huvitatud! See on 49. aasta Litvinovi raamat.

Lihtsalt 1950. aasta raamatud (kataloog ja ehituse kirjeldus) ei kirjelda enam täpselt 1949. aasta autot. Nt õlifilter liikus minu seniste teadmiste kohaselt \"tulemüürile\" 1949 ehk siis aasta enne käigukasti jm asjade vahetamist, mida ma olen kokkuleppeliselt lugenud vana seeria lõpuks.

Ilma \"õlipotsuta\" tulemüüriga säilinud Pobid võib näppudel kokku lugeda. Veel varasemaid ehk enne augustit 1948 tehtud Pobisid ei ole 99% tõenäosusega siit seltskonnast keegi näinud. Ma ei ole kindel, et neid üldse maailmas alles on - Moskva meeste käes on igatahes replika.

Eestis on kaks ümber ehitatud masinat, mille kerenumber jääb paari tuhande kanti ja mis minu seniste teadmiste kohaselt võivad pärineda 48. aasta augusti kandist, kuid mis siiski tõenäoliselt on toodetud peale 48. aasta augustit. Kui arvestada, et esimene eraisikule müüdud Pobitehing Eestis toimus alles detsembris 1948, siis on selge, miks neid alles ei ole. Asutuse autod lihtsalt sõideti lõpuni läbi. Ja edasi müüdi paremal juhul maha, ehitades asja tundmatuseni ringi uute tükkide peale.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
I seeria Pobeda elektrijuhtmestik - Autor: eberhard - 28-10-2004, 12:00 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne