28-10-2004, 21:42 PM
eberhard Kirjutas:Mis puudutab peenfiltri paigutust, siis vaatan jah, et peenfilter käivat mootoriploki külge kinnituva kronsteini külge.
Jah. Kuni 1949. aastani. Viidi tulemüürile koos vits-kronsteiniga vast seetõttu, et L-kujulisse plokikronsteini tekkisid pikemaajalisel kasutamisel vibratsioonipraod. Minul on säilinud praoga algne isend, enda auto jaoks valmistan detaili replika. Vast on üleliigne mainida, et säärast spetsiifilist haruldase 1. seeria detaili on mul lihtsalt lootusetu leida.
Teist teed mindi GAZ-51 juures, kus kronstein ja filter muudeti üheks tervikuks.
eberhard Kirjutas:Ja veel üks asi, mis jäi silma raamatu joonist vaadates: kas Pobil käibki piduri peasilinder põhja alla poolraami külge või oli see üksnes esimesel seerial nii? 1950 aastast toodetaval Zimil piduri peasilinder juba \"normaalses\" kohas.
Pobidel lõpuni välja. Kuni 3. seeria lõpuni 1958.
eberhard Kirjutas:Raamatus märgitakse, et 1948 a teisest poolest asendati piduri signaaltule meh. lüliti hüdrolülitiga- võib arvata, et esialgne meh. lüliti võis kuskil põrandal või põhja all võibolla ainult mõne kuu vastu pidada!.
Väidetavalt oli nii. Ei saa fakti kontrollida, sest minu andmetel ei ole säilinud nii vanu Pobisid. Ja ka paar säilinud 1948. aasta aparaati on palju ümber ehitatud, mille käigus kindlasti hüdrolüliti installeeritud. Ja nende autode tootmise ajal enam mehaanilist lülitit suure tõenäosusega ei olnud enam.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18