delta 2 käik
#6

võrri mees Kirjutas:ja kuidas ma siis aru saan et kas on rõngad läbi või ei

Loe, palun, foorumi kaaskasutaja Overspeed põhjalik kommentaar läbi. Juhuks, kui Sa aru ei saanud, seletan üle puust ja punaseks.

Kolvirõngaste (täpsemalt - surverõngaste -, aga kahetaktilisel muid rõngaid pole) eesmärk on tihendada kolvis liikuva silindri serva, et õhk ega muu ollus ei liiguks põlemiskambrist karterisse ega ka vastupidi. Kui rõngad on läbi, susiseb üles liikuva kolvi korral õhk põlemiskambrist alla karterisse ja mootor käib kergelt ringi. Kui rõngad on korras, siis õhk niisama naljalt kolvi ja silindri vahelisest praost läbi ei pääse ning mootor ei käi nii kergelt ringi - näiteks võrri käekõrval nügides kipub ratta loha tõmbama, mitte ei aja mootorit ringi (kui just poole peahaga peal ei ole).

Nn \"näpu\" meetod, mida lugupeetud kaasfoorumlane siin kirjeldas, võimaldab kontrollida sama. Ehk siis keera küünal maha ja pane küünlaaugu peale näpp. Korras rõngaste korral \"lükkab\" kolb ülemise asendi poole liikudes õhu põlemiskambrist näpu ja küünlaaugu vahelt välja, et Sa e ei jaksa seda kinni hoida. Kulunud kolvigrupi korral (kergemini kuluvad reeglina rõngad, kuigi lõpuks kulub ka silindri peegelpind) ei välju näpu vahelt midagi ja kogu surve susiseb alla karterisse.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta


Sõnumeid selles teemas
delta 2 käik - Autor: võrri mees - 15-11-2004, 16:50 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne