18-01-2005, 23:31 PM
mossepower Kirjutas:Ma ajasin sassi siis 2138 ja 2134, mis see eelmine siis õige on? Deforseeritud mootoriga variant A66-ele?Niisiis väike selgitus tabeli näol:
mootori mark AZLK-408 UMK-412
töömaht (l) 1,358 1,478
algmudel (sedaan) M-408 (1965- 1975) M-412 (1967-1975)
järglased: alates 1976
sedaan M-2138 M-2140
universaal M-2136 M-2137
furgoon M-2733 M-2734
Väliselt olid nii sedaanid, universaalid, kui ka furgoonid ühesugused, erinevus vaid kapotialuses jõuallikas. Siiski 2140/2138 väljalaske esimestel aastatel paigaldati esitiibadele tuuninguna nimesilte kirjaga \"Moskvitch 1360\" M-2138-l ja \"Moskvitch 1500\" M-2140-l, ning tagumise parempoolse tagatule all ristkülikukujuline \"iluasi\" millel numbrid siis vastavalt mudelile \"1360\" või \"1500\". Need numbrid näitasid mootori töömahtu, mis antud sõidukit liigutas. Siinkohal võiks mainida, et 2138-id ja tema teisendeid 408 mootoriga lasti üpriski vähe välja, kuna ufaa mootoritehas lihtsalt ei jõudnud varustada Iževski tehase kõrvalt ka 100 %-liselt Moskva tehast. Et tootmine sellepärast ei seiskuks/kahaneks, paigaldati ka vähesel määral masinatele ka \"iganenud\" 408 mootoreid.