Teema on suletud

väntvõll
#14

Roono Kirjutas:võtad väntvõlli laiali vahetad need laagrid ära ja paned uuest kokku. siis paned silmajärgi paika...

...paneb mootori pooled mõne mutriga kokku ja vaatad et kas käib ringi kui ei käi siis võtad lahti ja teed uuest.

Tavaline radiaal-kuullaager lubab alati pisiväikest nurkloksu saalede (võrude) vahel. Seda pisinatuke ka uuest peast ning mida rohkem ta kulub (end sisse töötab), seda suuremat nurkloksu ta lubab. Selline nurkloks on võrratult suurem kui radiaal-laagri loks teljega ristiolevas suunas - korras oleval laagril seda viimast praktiliselt ei esine. Eelnimetet väike nurkloks ei ole normaal-ekspluatatsioonis ohtlik, sest reeglina kasutatakse radiaal-laagreid paaris - ühel teljel kaks laagrit. See välistab (nurk)loksumise töötamise ajal täielikult.

Eelöeldu kehtib muidugi juhul, kui nii võll kui ka laagriavad on rangelt ühel joonel. Kui päriselt ei ole, siis lubab eelnimetet nurkloks võllil veel laagrite sees üsna vabalt pöörelda. Ehk siis - sellest, et Sul väntvõll koos laagritega kokkupandud korpuses ringi käib, ei järeldu veel, et võlli mõlemad otsad asetsevad rangelt ühel teljel. Eeltoodud nurkloksu võrra võib asi visata ja Sa laod niiviisi kõvera võlliga isendi rõõmsalt kokku. Tulemuseks on tuntav disbalanss/värisemine sagedusega 50-60 tuuri sekundis (3000-3600 rpm), mis asja lihtsalt laiali raputab / ära kulutab.

Ehk siis - kiskuge väntvõlle lahti ainult spets-sisseseadega (tasakaalustuspink + indikaatorkelladega seade samatelgsuse kontrolliks) töökodades ja kogu muusika. Minu poolest võib teema lukku panna, sest edasi ei ole mõtet vaielda.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Teema on suletud


Sõnumeid selles teemas
väntvõll - Autor: h20m - 16-09-2004, 21:49 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne