Teema on suletud

Räägime ausalt n.ö. parklavandalismist
#4

Tim Thomson Kirjutas:Parklavandalismiks nimetaksin ma seda, kui lähed kaubanduskeskusesse, jätad auto keskuse ette parklasse ja tagasi tulles (või veel hullem - mitu päeva hiljem) avastad, et keegi on oma autouksega sinu auto külge mõlgi löönud, manöövardades riivanud, peegli puruks keeranud või võtmega üle värvipinna tõmmanud.

...

1) Kas te olete kogenud sedasorti vandalismi oma või tuttava liikuri kallal;
2) Kes teie arvates on need, kes sellise asjaga tegelevad;
3) MIKS nad tegelevad;

Ma lugesin kunagi oma autol miski 8 pisimõlki, mis on arvatavasti parklas saadud. 7 päritolu ma ei tea, aga ühe tegi üks sportautos väga üleslöödud noor daam kes vabandas et uksed on laiad ja läks kogemata veidi vastu. Nio mis ma taga ikka teen... Misteha - kaasaegseid masinaid ei mõisteta teha pooleteisest plekist, vaid miski 0,8st. Isegi Vene uus siguli ei ole ses osas erandiks. Minu arvates on süüdi Tallinna üleautostumine ja üldse liiga suur elu kontsentreerumine Tallinnas. Rohkem võiks autode vahel ruumi olla. Ning algajad juhid võiksid ettevaatlikumalt manööverdada. Võrreldes nt GAZ 51ga on see kaasaja sõiduautoga ju lust ja lillepidu Wink

Pisimõlgid pisimõlkideks, aga on olnud suuremaidki asju:

1. 1997 parkisin Ristiku tänaval oma Fordi ühe dziibi taha (vahe ca 80 cm). Tagasi tulles oli arvatavasti dziip tagurdades mõlkinud kapotiserva, muljunud puruks esivõre ja purustanud ühe esilatertna. Optiline element läks vahetusse, ülejäänud lappisin kokku/õgvendasin. Välimus jäi loomulikult rikutuks.

2. 2002-04 on mul tänava äärde pargitud olekus kaks korda sõidetud puruks juhipoolne peegel (Lada 111). Uut ei ole raatsinud osta, peeglileht on tehtud mööblipeegli lehest (20 kr) ja plastkorpus kokku lapitud / taastatud. Peale viimast pauku (mis purustas salongi ulatuva juhtkangi süsteemi totaalselt) ei ole peegel enam salongist reguleeritav... liiga suur töö oli kuulliigendiga mehhanismi taastamine. Fikseerisin lehe kindlasse asendisse.

3. 2001 sõitis mulle ühes parklas keegi taha kärukonksu. Konks päästis mind hullemast, kuid osalt sai riivata plastist tagastange. Vene 111-l on aga üsna \"vedel\" plast - see ei purunenud, vaid paindus ja eemaldas ja tegi praguliseks suure osa stange kattevärvist. Praegugi on sealne osa mul parandusvärviga rohmakalt taastatud. Aga kellele ma ca 220 tuh km sõitnud Ladat ikka enam edasi müün ja mida romum välimus, seda vähem meelitab pätte/vargaid ligi. Sõidan ise niikaua kui veel sõidab (kolm korda üle vasaku õla...) ja siis...


Palju hullem asi on lahtise killustiku peal kihutavad juhid. Mul on neist (30 km/h alas 70 või enam) kolm märki tuuleklaasi peal. Pluss ca 10 märki pleki peal, kust paaris kohas on rooste sisse pugenud. Ja üks märk laternaklaasis. Korra püüdsin ajada asja ametlikuks, st juhil lasta välja maksta. Asi lõppes seal, et kihutaja ja kive pillutaja juht kategooriliselt eitas asja ja ütles, et kui ma ta ka kohtusse kaeban, ei ole mul tõendeid ja ma jään kaotajaks. Otse ees need märgid ei ole, nii et sõitu ei sega otseselt.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Teema on suletud


Sõnumeid selles teemas
Räägime ausalt n.ö. parklavandalismist - Autor: Tim Thomson - 02-03-2005, 00:13 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne