15-03-2005, 10:50 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-03-2005, 10:55 AM ja muutjaks oli valdo.)
Lauri Laanoja Kirjutas:Alustuseks Valdole- ma ei taasta 63-e, õnn on omada 68 aasta versiooni, mis on igati töökorras, tõsi proovisin eelmisel nädalal käivitada, ei õnnestunud, a küll soojead kevadtuuled edaspidi ses osas aitavad
Küljeplekid aga sooviks lihtsalt ära vahetada, molotovinimelised oleksid lihtsalt lõbusamad...
Molotovi kirjadega küljeplekid on lihtsalt väga palju haruldasemad kui Gorki kirjadega. Mäletan, et 1970-80tel, kui 51 oli tänavapildis veel tavaline, olid vaid mõnedel üksikutel 51-del Molotovi kirjadega plekid peal. Usun, et Nuia kapitaalis vahetati veidigi muljunud plekid uute Gorki kirjadega plekkide vastu välja. Vähemalt olen ma mitmel pool näinud tuttuusi Gorki kirjadega plekke ja mõned olen saanud ka endale.
Ja Nuias käimata enne-1958 auto oli juba 1980. aasta paiku üsna harva ettetulev asi. Neid leidus vaid tuletõrjeautode, täisaunade, puhtijate, mürgipritside jm erikerede juures, mis palju ringi ei vuranud ja seetõttu ei kulunud.
Vähegi kulunum 51 viidi tollal Nuia kapitaali (loe - vahetati seal kapitaalitud teise 51 vastu välja). Või lõigati vanarauaks, et saada fondidest uue GAZi (52/53) eralduslimiiti.
Seega jäidki alles vaid need üksikud Molotovi kirjadega plekid, mis keegi puhtjuhuslikult oli omale kuurinurka tallele pannud. Kuna eraisik ei tohtinud 51 nagu ka teisi veoautosid kuni kooperatiivide ajastuni 1980tel ametlikult omada, siis ei ole väga palju ka selliseid kuurinurki kahjuks.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel