Vajan Nõu!
#12

WotS Kirjutas:Niisiis tean et Vene meestekatele sai võrri mootori külge aretada,aga välismaa käigukale?Kuidas veo rattaga jääb?


Kõik oleneb asjaoludest.

(Punn)võrri mootor arendab tagarattale üsna suurt koormust. Esimene asi, mis kipub lagunema, on velg. Kui Su käigukal on alumiinium(sulamist) velg, unusta see koha ära. Ehk siis vaheta see tugevama terasvelje vastu.

Teine asi on rumm ja kodarad ehk siis veoülekanne läbi hammasratta/rummu/kodarate/veljele. Kui rummu kodaraäärik on miskist kergsulamist, unusta asi kohe ära. Järgmine jama on seotud kodarate auguringiga ehk kodara-augu äärikuga rummul - mida väiksem see on, seda suuremat vatti kodarad saavad ja seda kergemini nad katkema kipuvad. Tavaliselt on Lääne \"käiguka\" äärik mõõtmetelt väiksem Vene tavalise tagaratta rummu äärikust (loe: Torpedo tüüpi vabajooksu replikast, mida 1940-80tel N.Liidus masstoodeti). See hävitab võrri mootorit peale pannes kindlasti kodarad.

Mina soovitan Sul hammasrattapoolne äärik suuremaks teha, st lõigata miskist teraslehest välja uus äärik, teha selle serva 18 kodara-auku (võimalikult suurse raadiusse) ning kinnitada see äärikurõngas poltidega (nt 6 poldiga) olemasoleva rummu kodara-ääriku külge. Nii saad lahendada ka hammasratta kinnitamise probleemi, sest kui Sa teed ääriku piisavalt suure, siis saad ka tagumise hammasratta selle ääriku külge poltidega kinnitada. Hammasratta kinnituspoltide augu ring võiks olla kodarate auguringi ja sisemise auguringi (millega äärik kinnitub olemasolevale rummule) vahel.

See töö ei eelda muud, kui
a) 18 uut (lühemat) kodarat (kodaraaukude äärik on ju läbimõõdult suurem)
b) kodarate väljavõtmist/sissepanemist
c) veidi metallitööd meisli/viili/puuriga ehk ääriku valmistamist
d) palju tahet ja ettevõtlikkust.

Ja veel - pane ratast kokku ladudes iga kodaranipli alla seib. Neid võid saada nt kuskilt prügimäel vedelevalt Riia ratta rattalt - seal olid need standardvarustuses. Muidu (punn)võrri mootori suur \"tõmme\" võib nipli tõmmata veljest läbi.

Ei näe muud head võimalust.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembri lõpuni avatud L.P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Vajan Nõu! - Autor: WotS - 20-03-2005, 19:59 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 15 külali(st)ne