22-03-2005, 11:36 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-03-2005, 11:40 AM ja muutjaks oli Jesper.)
pppp Kirjutas:Ausalt öeldes ei ole, sellest ka minu skepsis alguse sai. Mul endal ka muidugi erilisi kogemusi pole, aga ainuke viis, kuidas minu loogika ja arusaamise kohaselt tasakaalustamine võib võimsust tõsta, on suuremate pöörete lubamine. Rohkem pöördeid, sama pöördemoment - rohkem võimsust. Sellest oli ajendatud ka see küsimus tippvõimsuse pöörete muutmise kohta.Jesper Kirjutas:Või näiteks kui öelda \"kolvigrupi tasakaalustamine annab juurde 3bhp (ma ei tea, palju ta tegelikult annab, see on suvaline number)\".
Just curiuos... Oled Sa kuskil (kirjanduses) kohanud sellist ütlust? St et keegi lubaks tasakaalustamisega mingeid konkreetseid lisahobujõude.
Eks see efekt oleneb sellest ka, kas algne mootor on tehtud kirvetööna või kohe korralikult. Samas ega see tasakaalustamine pole ka nii, et ajame kolvid-kepsud kaalu peal ühte kaalu ja korras. Kepsu mõlemad otsad peavad olema ühes kaalus (st kõik suured otsad omavahel üheraskused ja kõik väiksed otsad omavahel), lisaks peab kogu kolvigrupp olema dünaamiliselt tasakaalustatud - vaja on eritehnikat ja -oskusi. Kodus tehtuna tundub see tegevus mulle suht ajaraiskamisena, aga noh, kui keegi sõna võtnutest mingisugusedki tõendid lauale tooks, siis ma ilmselt revideeriks oma arvamust.