Kuidas koduste vahenditega kõvera mopeedi velje sirgeks saab?
#5

Oehh... peale sellist tõhusat \"kõksu\" ei soovita tugeva mopeediveljega küll asja kodaratest alustada! Enne tuleb velje jääkdeformatsioonid ikka kõrvaldada - piiratud tõmbetugevusega kodar on väga vale asi seda tegema!

Võta aga asi ilusti esmategevusena kodaravabaks ja uuri kõigepealt velje sirgust. Paremale-vasakule \"vämpse\" saad kontrollida miski tasase plaadi peal. Rõngakujulisusest irdumise kontrolliks tuleb Sul teha näiteks veljekinnitus miskile kilbile koos keskel oleva \"nabaga\", kuhu Sul tuleb ehitada suur sirkel.

Kui on märgata kõverusi, siis tuleks need välja pressida (mitte taguda!). Abiks tulevad tugevad hoonekonstruktsioonid, õunapuust valmistatud tugiklotsid ja autotungraud (jalgrattaveljel teeb sama asja käte-jalgadega ära, suurema asja veljel mitte). Iga tõhudsama painutamise järel uus sirguse kontroll.

Kui velg sirge, siis on mõistlik alles kodarad uuesti sisse laduda ning näiteks hr Hullmaks\'i meetodil kodaratest velg rihti uuesti ajada.

Olen ise aeg-ajalt selliseid töid teinud, vahel isegi vanaaegsetede autode loppis rooliratastega Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembri lõpuni avatud L.P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne