19-04-2005, 08:11 AM
Sellised küsimused on mu lemmikud.
Kui liiklusvahend on üle 25 aasta vana siis ei ole tegemist arvestatava transpordivahendiga ja lähtuda tuleb asjaolust, et tegemist on utiiliga, harrastusvahendiga või kultuuriloolist väärtus omava esemega.
Piltidel olev auto ei näi olevat harrastusvahend, seda pole restaureeritud, tuunitud ehk teisisõnu pole sinna sisse mahutatud rahaks arvestatavaid töötunde või materjalikulusid. Autol ei näi olevat ka detaile, mis on harrastajate silmis väärtuslikud või uued. Ajalugu pole tutvustatud (äkki on Georg Otsa Pobeda).
Seega on tegemist oma aja ära elanud liiklusvahendiga ja väärtuse arvutamisel on abiks Kuusakoski hinnakiri.
Arvestada võib ka nii: mitu auto küljes olevat detaili on tõestatult uued? Poest saab teada umbkaudsed detailide hinnad, need tuleks kokku liita. Uus mootor võib maksta ka 10.000 krooni. Pruugitud detailid omavad üldjuhul materjali kilohinda, sedagi juhul kui erinevad materjalid on sorteeritud.
Kui liiklusvahend on üle 25 aasta vana siis ei ole tegemist arvestatava transpordivahendiga ja lähtuda tuleb asjaolust, et tegemist on utiiliga, harrastusvahendiga või kultuuriloolist väärtus omava esemega.
Piltidel olev auto ei näi olevat harrastusvahend, seda pole restaureeritud, tuunitud ehk teisisõnu pole sinna sisse mahutatud rahaks arvestatavaid töötunde või materjalikulusid. Autol ei näi olevat ka detaile, mis on harrastajate silmis väärtuslikud või uued. Ajalugu pole tutvustatud (äkki on Georg Otsa Pobeda).
Seega on tegemist oma aja ära elanud liiklusvahendiga ja väärtuse arvutamisel on abiks Kuusakoski hinnakiri.
Arvestada võib ka nii: mitu auto küljes olevat detaili on tõestatult uued? Poest saab teada umbkaudsed detailide hinnad, need tuleks kokku liita. Uus mootor võib maksta ka 10.000 krooni. Pruugitud detailid omavad üldjuhul materjali kilohinda, sedagi juhul kui erinevad materjalid on sorteeritud.
Tõnu Piibur
5116265
