05-05-2005, 14:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-05-2005, 14:30 PM ja muutjaks oli künnimees.)
Veel üks praktiline lugu TZ 4K 14 täiendamisest.
Need, kes seda tüüpi traktorit talvel käivitada on üritanud,
teavad isegi, missugune starteri ja aku piinamine see on.
Vôib ka eelsoojendusküünla vôi eetriga, aga viimast ei soovitata
1 silindrilistele mootoritele. Niisiis tuli leida mingi muu vôimalus mootori soojendamiseks. Natuke varem olin lammutanud pesumasina \"Vjatka avtomat 15\", sest juhtaparaadis (passis
kommandoaparat) katkes mootori mähis ja uue paigaldamisel
hakkas mootor vales suunas pöörlema, proovisin ka iseehitatud
lülitust samm-mootoriga, kuid lôpuks vanemate kannatus katkes ja koju ilmus uus pesumasin. \"Vjatkast\" sain uksetihendi
(suur 10cm pikkune kummist toru, mis mahub enam-vähem
täpselt TZ 4K 14 ventilaator-generaatorile), veepaagi alumise
(vist tühjendustoru), veel mingi ristise otsaga umbes 10cm läbimôôduga kummist toru ning juhtme. Vanale vene föönile pookisin isoleeriga môlemasse osa kummist torud ja riidest-traadist ôhusuunajad. Asja idee on selles, et ôhk hakkab
voolama vastupidiselt töötava mootori jahutus ôhule,
sattudes föönist tulles kôigepealt silindriribidele, seejärel
generaatot-ventilaatorisse ning sealt tagasi fööni.
Föön ise on vastu pihustisse tulevat kôrgsurve toru, soojendades
sealset kütust, vôi vähemalt toru ja pihustit. Kogu mootori
ja soojendi katsin 2 bufaikaga.
Kui seade sisse lülitada, kulub -5 kraadi juures soojendamiseks umbes pool kuni kolmveerand tundi. Käivitamiseks vajaliku temperatuuri saavutamisest
annab märku termomeetri (ka ise tehtud) esimese valgusdioodi
süttimine. Seejärel käivitan mootori ja eemaldan kogu soojenduskaadervärgi. Senine rekord on -15 kraadi.
Kui keegi soovib pilti vôi joonist riputan need oma kodulehele.
Need, kes seda tüüpi traktorit talvel käivitada on üritanud,
teavad isegi, missugune starteri ja aku piinamine see on.
Vôib ka eelsoojendusküünla vôi eetriga, aga viimast ei soovitata
1 silindrilistele mootoritele. Niisiis tuli leida mingi muu vôimalus mootori soojendamiseks. Natuke varem olin lammutanud pesumasina \"Vjatka avtomat 15\", sest juhtaparaadis (passis
kommandoaparat) katkes mootori mähis ja uue paigaldamisel
hakkas mootor vales suunas pöörlema, proovisin ka iseehitatud
lülitust samm-mootoriga, kuid lôpuks vanemate kannatus katkes ja koju ilmus uus pesumasin. \"Vjatkast\" sain uksetihendi
(suur 10cm pikkune kummist toru, mis mahub enam-vähem
täpselt TZ 4K 14 ventilaator-generaatorile), veepaagi alumise
(vist tühjendustoru), veel mingi ristise otsaga umbes 10cm läbimôôduga kummist toru ning juhtme. Vanale vene föönile pookisin isoleeriga môlemasse osa kummist torud ja riidest-traadist ôhusuunajad. Asja idee on selles, et ôhk hakkab
voolama vastupidiselt töötava mootori jahutus ôhule,
sattudes föönist tulles kôigepealt silindriribidele, seejärel
generaatot-ventilaatorisse ning sealt tagasi fööni.
Föön ise on vastu pihustisse tulevat kôrgsurve toru, soojendades
sealset kütust, vôi vähemalt toru ja pihustit. Kogu mootori
ja soojendi katsin 2 bufaikaga.
Kui seade sisse lülitada, kulub -5 kraadi juures soojendamiseks umbes pool kuni kolmveerand tundi. Käivitamiseks vajaliku temperatuuri saavutamisest
annab märku termomeetri (ka ise tehtud) esimese valgusdioodi
süttimine. Seejärel käivitan mootori ja eemaldan kogu soojenduskaadervärgi. Senine rekord on -15 kraadi.
Kui keegi soovib pilti vôi joonist riputan need oma kodulehele.