16-05-2005, 11:37 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-05-2005, 11:41 AM ja muutjaks oli valdo.)
Solenoid Kirjutas:Nojah, aga see kruvi lahtikeeramine tõstab pöördeid, nii et vabal käigul on pöörded kõrgemal kui silinder töötab ja madalamal kui ei tööta.
[...]
Eriti range on vabal käigul (ma tavaliselt hoian sellel autol sidurit all), siis lööb kartma et sureb välja.
VABAkäik tähendab tehnikaterminites seda, et käigukasti vedav ja veetav võll on üksteisest ülekande mõttes lahutatud ehk siis ühtki käiku sees ei ole.
Kui on vaja kirjeldada olukorda, kus mootor töötab, kuid jalga gaasipedaalil (akseleraatori pedaalil) ei ole ning mootor on jõuülekandest vabakäigu või lahutatud siduri abil eraldarud, siis seda nimetatakse TÜHIkäiguks. Neid kahte terminit ei maksa segamini ajada.
Ja karburaatormootoritel saab tühikäiguresiimi tõepoolest tihtipeale kruvi (kruvide) abil reguleerida. Vabakäigu juures saab tihtipeale reguleerida vaid käiguvahetusmehhanismi (autol vardad/liigendid, mopeedil nt tross).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18