23-05-2005, 22:31 PM
Tsitaat:20W on paksem kui 15W! Mida suurem number, seda paksem!
Ma arvan, et Dneprile oleks 20W parem. Käigukasti aga ikka käigukastiõli 80W talvel ja 90W suvel.
Viskoossusklassi (näiteks: SAE 5W-40, 10W-30, 15W-40, 20W-50) esimese numbri ja W (Winter - talvel kasutatav) kombinatsioon tähistab mootoriõli külmakindlust:
0W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 35 °C
5W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 30 °C
10W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 25 °C
15W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 20 °C
20W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 15 °C
Mida suurem on teine number viskoossusklassi tähises, seda \"paksem\" on õli töösoojas mootoris:
30 - sobib väiksema võimsusega mootoritele.
40 - optimaalne ja enimlevinud viskoosus mootoriõlidel.
50 - peamiselt kõrgforseeritud võimsamatele mootoritele.
Oot oot W ees olev number näitab ju külmakindlust (ju ta on mingil määral seotud viskoossusega) ja teine number näitab ikkagi seda õiget viskoossust ju. Ja see on vedelam - 30(originaal?), kui 40.