01-08-2005, 17:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-08-2005, 17:46 PM ja muutjaks oli valdo.)
Luup Kirjutas:Ma saan aru et sa mõtled kepsu alumist laagrit,kuna väntvõlli laagrid on kuullaagrid.
Igatahes on see suht lihtne kui sul on õiged vahendid olemas,proovi see keskmine pulk välja pressida,kui ei tule siis kuumuta.Kui lahti saad siis saad juba ise hakkama.
Väntvõlli kepsulaagri vahetamine eeldab:
1) suure survejõuga (eeldatavalt hüdraulilist) pressi;
2) täpset indikaatorkelladega rihtimispinki, millega väntvõll õiges asendis kokku pannakse.
Kui nr 2) tegemata jääb ehk väntvõll kuidagi põlve otsas ja käsikaudu kokku pannakse, jääb pea kindlalt võlli samatelgsus rikutuks ning töötamise ajal hävitavad vibratsioon ning võlliotste \"võnkumised\" väntvõllilaagrid (ja tihti ka kepsulaagrid ja muude detailid) üsna pea.
Muide, suurte kogemuste, nutika pea ja kuldsete kätega meistrimees teeb nr 2) mainit rihtimispingi ise valmis küll. Ainult et kaugeltki mitte iga lukksepp. Soovitan viimasest \"Hobiklubist\" (nr 4) lugeda artiklit legendaarsest hr Harald Talmarist ja teha järeldused...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel