võrri tule yhendamine.
#7

e-side Kirjutas:Aga kas kuidagi seda voolu ei saa võimendada?
Sest et mu masin võtab yle 70km/h sisse ja kui dynamo oleks peal siis ta laseb pirnid laiali kuna hakkab palju voolu tootma.

Voolu \"võimendada\"? Hmm... soovitan heita taas pilk elektri ossa füüsika kursuses ja siis mõelda, kas see küsimus ei ole mõttetute killast. Muide, pirne ei põleta läbi mitte liigne vool (voolutugevus), nagu Sa ekslikult väidad, vaid liiga kõrge pinge...

Mis puudutab generaatori/dünamo poolt antava pinge liiga suurt sõltuvust dünamo pöörete arvust/kiirusest, mida Sa osundatud lauses just kurdad, siis justnimelt selle nähtuse vastu ongi kasutusele võetud drosselpool. Selle toimet ma eelmises vastuses just kirjeldasin. See on hädapärane lahendus autodel/mootoratastel kasutatava keerukama skeemi (relee-regulaator vms) kõrval.

Ehk siis maakeeles (puust ja punaseks nagu Tootsi maakera) - kui pöörete arv ja voolu sagedus on väike, avaldab drosselpool üsna väikest reaktiivtakistust (lambi aktiivtakistusega võrreldes) ja enamik pingest langeb pirnile, mitte drosselpoolile. Pöörete suurenedes (kui suureneb ka pinge) suureneb ka vahelduvvoolu sagedus ning sageduse suurenedes avaldab drosselpool järjest suurenevat reaktiivtakistust ehk impedantsi. Ehk siis dünamo mähise poolt antavast pingest langeb järjest suurem osa drosselpoolile ning pirnile jääva pinge osa ei muutu nii drastiliselt.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta


Sõnumeid selles teemas
võrri tule yhendamine. - Autor: e-side - 02-08-2005, 16:57 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne