09-08-2005, 13:58 PM
R1X Kirjutas:JA KAS YLTSE delta aku v6i mis iganes see on suudab kannatada nii palju, v6i peab mingi lisa värgi panema
Delta generaator annab vahelduvvoolu, mille sagedus on võrdne mootori pöörete arvuga. Esiteks pead Sa ehitama täisperiood-alaldi ning sellele juurde pingestabilisaatori. Eriti see viimane on üksjagu peenike elektroonikatöö - soovitan konsulteerida elektroonikaspetsialistidega. Ja siis saab asi toimida ka ainult mootori töötamise ajal, sest seisu ajal ei ole ju vooluallikat

Teine variant on ehitada Deltale täiesti uus elektrisüsteem - paigaldada mootorratta-aku ning ehitada laadimissüsteem. Selle osad jälle enamvähem samad - pingestabilisaator ja alaldi. Pluss siis veel miski relee või kontaktivaba lülitusmehhanism, et teatud pööretest väiksemate korral (mil niikuinii generaatoril mingit \"vurtsu\" ei ole) oleks generaator akust lahutatud. Aku korral saad toita oma muusikasüsteemi ka seisu korral.
Usun, et suure hulga erialakirjanduse, ekspertide soovituste jms põhjal on põhimõtteliselt võimalik selline asi valmis ehitada. Nägin ca 1985. aastal Rakveres üht Deltat, kus üks vanahärra oli sellise süsteemi enda masinale peale ehitanud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18