nitrometaan
#8

Kui päris aus olla, siis kui sul seda ollust palju käepärast on ja mootorist kahju pole, siis võiksid ju proovida küll. \"Natuke\" kallamist vaevalt muidugi tunda annab, aga minuteada on see mudellennuki kütus piisavalt tsiviliseeritud (nitrometaani on paarkümmend protsenti ja ülejäänu on metanool), et selle süütamiseks mingit ulmetehnoloogiat vaja ei tohiks olla. Pane paaki puhast mudelikütust, tee segu nii rikkaks kui võimalik ja proovi.

Hea oleks külmkäivituseks muidugi omada surveastet üle 10, aga alternatiivina võid enne mootori bensiiniga soojaks ajada, siis bensiin välja, lennukikütus sisse ja käivitus.

Enne katsetamist hoolitse KINDLASTI turvalisuse eest! Ära pane paaki viit liitrit kütust, vaid minimaalne kogus. Uuri välja oma lennukikütuse täpne koostis, kas on ikka selline, nagu ma enne ütlesin. Käivitamisel kanna pikki mittepõlevaid pükse ja pikkade varrukatega särki. Hoolitse, et käepärast oleks tulekustuti ja tõmba selle splint ennetavalt välja. Arvesta pigem halvima võimalusega, et kogu krempel süttib liiga hästi ja plahvatab.

On väga suur võimalus, et sellest ei tule midagi välja, aga ega siit foorumist midagi ka teada ei saa, Eestis praktiliselt puudub täismõõdus nitrometaanimootorite alane oskusteave.

Aa ja ma igaksjuhuks mainin seda ka, et need andmed, mille kohaselt nitrometaanimootor vajab kõrgemat surveastet, on valed. Samuti ei ole kompressioonide omavahel võrdlemine \"hoopis teine asi\" kui vastavate surveastmete võrdlemine. Kütteväärtus on nitrometaanil jah iseenesest madalam, aga ühegi mootori puhul pole probleem nr 1 mitte kütuse kütteväärtus, vaid oksüdandi (hapniku) puudus.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
nitrometaan - Autor: n2utsu - 24-08-2005, 22:20 PM
RE: nitrometaan - Autor: mesamees - 21-01-2007, 17:42 PM
RE: nitrometaan - Autor: teitur - 21-01-2007, 19:00 PM
RE: nitrometaan - Autor: noottaur - 21-01-2007, 21:41 PM
RE: nitrometaan - Autor: vootele - 22-01-2007, 19:24 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne