26-08-2005, 16:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-08-2005, 16:45 PM ja muutjaks oli valdo.)
Arvatavasti soovid Sa jõuallikana kasutada 1950-80ndatel masslevinud D-seeria mootorit.
Kokkupandavale jalgrattale D-seeria mootori paigaldamine eeldab raami keskossa mootorikronsteinide ehitamist (keevitusega, poltidega, neetidega vm viisil, eeskujuks võib võtta nt Wandereri/Kievljanini mootorikinnitusi). Raami lahtikäimisest tuleb sel juhul loomulikult loobuda.
D-seeria mootorid on mõeldud paigaldamiseks ca 65-85 kraadise nurga all oleva ca 1 1/4\" torude vahele kinnitamiseks. Ehk siis tüüpilise meesteratta raamitorude vahele. Sellise raami juures ei ole vaja lisatöid teha.
Kui mootor paigaldet, siis tuleb Sul hankida tagaratta mootoriveo-hammasratas, mis kinnitub kolme sektori ja poltidega rummule/kodaratele. Ehk tüüpilise punnvõrri/Gauja taga-hammasratas. Või selline komplekt ise teha.
Ning lõpuks tuleb paigaldada kusagile paak ning trossid.
Kõik.
Kui jutt käib miskist teisest abimootorist (neid on maailmas eri aegadel toodetud palju mudeleid), on jutt muidugi teine. ÖWA mootor paikneb nt esiratta rummu sees, MAW käib tagaratta kõrvale, RUPE pakiraamile, Saxonette on ühes tükkis tagaratta rummuga...
Kokkupandavale jalgrattale D-seeria mootori paigaldamine eeldab raami keskossa mootorikronsteinide ehitamist (keevitusega, poltidega, neetidega vm viisil, eeskujuks võib võtta nt Wandereri/Kievljanini mootorikinnitusi). Raami lahtikäimisest tuleb sel juhul loomulikult loobuda.
D-seeria mootorid on mõeldud paigaldamiseks ca 65-85 kraadise nurga all oleva ca 1 1/4\" torude vahele kinnitamiseks. Ehk siis tüüpilise meesteratta raamitorude vahele. Sellise raami juures ei ole vaja lisatöid teha.
Kui mootor paigaldet, siis tuleb Sul hankida tagaratta mootoriveo-hammasratas, mis kinnitub kolme sektori ja poltidega rummule/kodaratele. Ehk tüüpilise punnvõrri/Gauja taga-hammasratas. Või selline komplekt ise teha.
Ning lõpuks tuleb paigaldada kusagile paak ning trossid.
Kõik.
Kui jutt käib miskist teisest abimootorist (neid on maailmas eri aegadel toodetud palju mudeleid), on jutt muidugi teine. ÖWA mootor paikneb nt esiratta rummu sees, MAW käib tagaratta kõrvale, RUPE pakiraamile, Saxonette on ühes tükkis tagaratta rummuga...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18