04-06-2009, 19:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-06-2009, 09:44 AM ja muutjaks oli kopraonu.)
(04-06-2009, 16:41 PM)koterman Kirjutas: Leidsin nyyd paar viidet üles, foorumlane MAZ, nii et uuri näideks siit :Väga informatiivsed lingid, saan nüüd õhtuti midagi põnevat jälle lugeda!
http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/305832;
http://www.avtosssr.ru/art.php?id=4
k
Suured tänud.
Kui rääkida ZIM-i disainist siis ilmselt on disain ja tehnika elemendid pärit 40.date lõpu ameerika autode analoogidelt vähemalt ma arvan,et inspireerituna neist. Huvitav on ka see,et ZIM-ile ei pandud mitte R6 ripp klappidega mootorit nagu 1950.date Chevrolet,Fordil. Hoopiski GAZ 51 mootorile analoogne mootor.
Samuti ei paigaldatud/ valmistatud automaat või poolautomaat käigukasti (nagu 1950.a Crysler Imperial). Pigem ma arvan on siin küsimus,selle,et automaat käigukasti tootmine oleks tolle aja tingimustes kulukas olnud, tehniliselt küll teostatav kuna tollel ajal oli NL palju insenere ja tehnikuid,poleks see võimatu olnud.
Mis ZIM-i ja Buick Roadmasterit minu jaoks kõige enam ühendab on just nina osa ja armatuurlaud. Ma ei julge väita,et 1:1 oleks midagi maha tehtud,see oleks suur liialdus. Kuid peab tunnistama,et sarnasus on olemas,see ei tähenda,et midagi halvasti oleks!
Üks huvitav tähelepanek veel, see puudutab radiaatorit, tundub,et oma ajal on ilmselt ameerika firma Harrisoni radiaatorid olnud eeskujuks vene radiaatoritele!