Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine
#1

Teen oma näpuharjutustest eraldi teema. Niigi tekitasin võõra teema kaaperdamisega juba segadust...Sad

Sarnast teemat käsitlevad on veel lõimed:
Probleem trimmeriga Stihl fs55 ja Küsimus Stihl FS 450 võsasae kohta

Koondan nüüd oma muret puudutava leitu siia kokku - ehk on kellegi tulevikus abi. Siinkohal suur tänu kannatlikele kaasfoorumlastele Gravity ja Moto555, teie kirjutised on suureks abiks.

Patsient Dolmar MS-4510 aastast 2005. Praeguseks (suvi 2013) teinud umbes kolmkümmend paagitäit (ehk nelikümmend tundi). Kuni eelmise aasta suveni null probleemi. Tavapärane hooldus reduktorimäärde ja õhufiltri puhastamise näol ikka toimus, kuid midagi vahetada ei olnud vajadust.

Eelmisel suvel ühel vihmasel päeval aiaääri niites hakkas tembutama - peale seiskamist enam ei käivitunud. Kuni seiskamiseni käis kenasti, oli jõudu niita ja pöördesse läks isuga.

Küünalt maha võttes oli see punaka kihiga kaetud ja sädet netu. Selge - värske bensiin on küünla ära tapnud.

Vahetasin küünla uue universaalse vastu (viga?) ja tegin uue segu. Selle aja jooksul oli saag kenasti maha jahtunud. Külmast peast käivitus taas probleemideta ja osjad said jälle tamiili maitsta. Kuni oli käes järjekordne tamiilivahetuse aeg - kasutan Oregoni FlexiBlade "ketast". Kui püsin töötades ärkvel, siis kestab tamiilipaar pea tunni ära. Aga sõrmest jämedam oks või putk ampsab tamiili küljest. Ning see juhtub kohe, kui sarvis magama jääd...
Kuum mootor enam ei käivitunud. Küünal maha ja uurima. Seekord oli küünal korras - valge isolaator oli pooletunnise tööga omandanud kerge pruunika varjundi, küünal oli kuiv. Ja kuradi tuline...Sad Järgmisena kahtlustasin karburaatorit küünal oli ju kuiv. Kuniks seda lahkasin, jahtus mootor jälle maha. Karburaatorist mingit sodi ei ilmunud, membraanid olid terved ja venimata, sõel puhas, tihendid terved. Karburaatori ja silindri vahel olev kummikaelus oli terve ja elastne. Kuna kodus Walbro WT-225A karburaatorit ühegi mootori pealt laenata polnud, otsustasin mitte aretada ja ladusin kokku tagasi. Jälle käivitus kenasti ja laulis etteantud noodil. Kuniks tamiili jagus - peale hambavahetust enam ei käivitunud.

Peale võõra teema kaaperdamist pikenes kahtlusaluste nimekiri veelgi. Hakkasin neid ükshaaval kõrvaldama.

Esmalt ostsin õige küünla: Bosch WSR6F (Dolmari originaal 965603021 on Champion RCJ6Y, kuid mul on tšempionitega kana kitkuda veel Mazda ajast Big Grin ).
Karburaator sai uue tihendikomplekti. Kuna see on suurem lammutamine, sai kohe ka summuti ette võetud ja läbi tudeeritud. probleeme ei olnud. Silindri mõlemast avast paistis töötanud, kuid kriimudeta kolvihõlm...
Uute tihenditega kokku laotud karburaatori jaoks sai ka uus kütusefilter paaki pistetud ja puhastatud paagi rõhutasandit.

Mul õnnestus esimest korda elus välja rääkida tahhomeeter ja teha karburaatori häälestus selle alusel. Oma rahuloluks ei saa jätta märkimata, et mõõteriist vaid kinnitas mu senist praktikat reguleerida karburaatorit persetunnetuse järgi...Toungue

Tulemuseks oli veidi stabiilsem tühikäik ja kindel üleminek tühikäigult tööpööretele. Seni kippus korraks (nii kolmandiksekundiks) lämbuma enne, kui pöörded tõusma hakkasid.

Aga soojalt ei käivitu....Toungue

Mõõtsin surved kompressomeetriga ja sain tulemuseks 9+bar. Kuna mu kompressomeetril ei pea survekklapp, siis hakkab nõel kohe langema ja päris maksimumi üksi tehes ei saa kätte... 40+ kuubikulise silindri kohta pole paha tulemusBig Grin

Asjatundja sõnadest julgustust saanuna võtsin plaani karterisurvete mõõtmise. Mis küll lükkus edasi, kuna võsakas sai vahepeal talvituma sätitud. Kevadel õnnestus teha mõlemad testid ja tõdeda karter tihedaks. Tõsi, päris veatu see ei ole, kuna lõunaks vaakumi alla jäetud karterist oli alarõhk ära lahkunud paar tundi hiljem naastes. Samas ei saa ma olla lõpuni kindel, et mõni ühendus läbi ei andnud.Rolleyes Igatahes pool tunnikest püsis alarõhk kenasti 0,32 peal.

Sel kevadel olid lootused päris kõrgel, kuna säde tundus tugevam olevat. Aga esimene seiskamine kettatankimiseks andis tulemuseks vaid "...ümbruses lendavad suguorganid ja anatoomiaõpiku...", kui laenata üht kaasfoorumlastBig Grin

Kuuma mootori säde on olematu ja hüplik, külmal veidi parem. Seega sai kinnitust minu kahtlus, et süütemoodul on vigane. Pooli lehed on tõepoolest roostesed ja ka hoorattal oli näha väikesi kriipse. Otsustasin pooli nädalakeseks boileri otsa kuivama saata ja vahepeal tekitasin veel segadust süütepooli defekteerimise ja paigalduse võtete teemal . Eile haarasin boileri pealt sooja pooli ja kruvisin sae kokku. Teadmiseks teistele: kolmeks keeratud 80-grammine koopiapaber jättis minu lehtkaliibrite järgi 0,24 mm pilu ja hooratta magnet hoidis pooli kenasti omakohal kruvide paikasobitamiseks.

Koostamise võis lugeda õnnestunuks, kuna midagi halvemaks ei muutunud.Rolleyes Külmalt käivitub endiselt hästi, soojalt käima ei lähe. Jahtub maha ja käivitub taas. Alati....

Esimesed tööminutid põhjustasid küll ebameeldiva üllatuse liigmadala tühikäigu tõttu, kuid see allus kenasti L-kruviga sättimisele - midagi järelikult pooli uuspaigaldus tegi. Ka seguklapi piirdekruvi tuli veidi väljapoole keerata. Kruttimise tulemusena podiseb kenasti tühikäiku, välja ei sure ja kaasa ei vea. Pöördesse minekule ei oska midagi ette heita. Aga soojalt käima ei lähe...

Seega on järgmiseks soetuseks uue süütepooli hankimine. Sakslasele omaselt on selle hind päris krõbe: MakServ (kes Dolmarit ametlikult hooldab) pakub 111€ eest, ksf. Moto555 leidis Saksamaalt hinnaga 84 (+7 versand)... Mis on mõlemal puhul täpselt nii palju, et seda raha mul välja käia ei ole plaanis. Kuniks kosun, töötan pikkade puhkepausidegaBig Grin Hobivärk, saan töid sättidaToungue

Kuna ottomootor ei ole mulle päris võõras, siis kahtlustan ise lühiskeerde poolis. Ning ma ei ole üksi. Säde ju on, kuid äärmiselt nadi säärane. Olen kunagi Fordi lahjat sädet jälitades säärase pooliga hädas olnud. Tõsi, sel tegid lühiskeerud elu huvitavaks poolsooja kapotialuse korral. Poolivahetusega toona probleemid kadusid. Eks need kaovad ka nüüd, kui ma täiks uue pooli soetada.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 05-08-2013, 12:35 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: aavu - 05-08-2013, 19:44 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Talupoeg taluja - 05-08-2013, 21:13 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Moto555 - 06-08-2013, 00:34 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 06-08-2013, 08:32 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Daff - 06-08-2013, 08:47 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Moto555 - 06-08-2013, 17:22 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 06-08-2013, 17:57 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: JaakH - 06-08-2013, 23:57 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Moto555 - 07-08-2013, 01:45 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 08-08-2013, 18:57 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: JaakH - 08-08-2013, 21:34 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 09-08-2013, 06:52 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Moto555 - 09-08-2013, 08:09 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 11-08-2013, 08:16 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: JaakH - 11-08-2013, 22:59 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 12-08-2013, 15:24 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Gravity - 12-08-2013, 21:04 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Moto555 - 13-08-2013, 09:10 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Marko - 13-08-2013, 11:15 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 14-08-2013, 10:19 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Moto555 - 13-08-2013, 16:52 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Marko - 13-08-2013, 16:55 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 14-08-2013, 17:58 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 15-08-2013, 08:14 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Marko - 15-08-2013, 09:52 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 15-08-2013, 10:01 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: JaakH - 15-08-2013, 20:17 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 15-08-2013, 21:42 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 21-08-2013, 18:08 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 22-08-2013, 09:30 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 23-08-2013, 06:01 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 23-08-2013, 20:43 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: karvik - 23-08-2013, 23:54 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 26-08-2013, 16:31 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 02-09-2013, 10:15 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 02-09-2013, 10:56 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 05-09-2013, 17:40 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 23-09-2013, 17:43 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 30-09-2013, 12:34 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 01-10-2013, 15:32 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 28-12-2013, 17:00 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 29-12-2013, 18:15 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 07-06-2014, 08:13 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: muska71 - 07-06-2014, 11:00 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 07-06-2014, 15:29 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Moto555 - 31-01-2014, 01:06 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 31-01-2014, 06:52 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: nootsii - 31-01-2014, 10:44 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: JaakH - 31-01-2014, 20:48 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Moto555 - 31-01-2014, 22:20 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Talupoeg taluja - 31-01-2014, 22:35 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Moto555 - 31-01-2014, 22:50 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 01-02-2014, 10:06 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: saarrand - 05-02-2014, 09:46 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 07-06-2014, 16:33 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: muska71 - 07-06-2014, 19:38 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Mato - 30-06-2014, 13:47 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 01-07-2014, 08:54 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Mato - 01-07-2014, 10:51 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 30-06-2014, 16:25 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Mato - 30-06-2014, 17:00 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 30-06-2014, 18:08 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: autojuht - 30-06-2014, 21:15 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: JaakH - 30-06-2014, 23:18 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 01-07-2014, 06:22 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: autojuht - 01-07-2014, 19:10 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: diesel - 01-07-2014, 09:36 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 01-07-2014, 11:38 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 01-07-2014, 21:51 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: v6sa - 02-07-2014, 22:20 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Wiki432 - 03-07-2014, 08:56 AM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: Envir - 13-09-2017, 21:40 PM
RE: Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine - Autor: maisalup - 14-09-2017, 19:45 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne