Toyota Crown LS110 & MS110
#1

Kuna sellel Crowni mudelil Eestis eriti palju fänne ei paista olevat ja eestikeelses netis ei leia piltigi, juttudest rääkimata, riputan paar rida ja fotot välja.

Oma praeguse auto ostsin 2003a kevadel, tollal oli ta selline:

   

Aastaid tagasi tuli ta tehasest välja 2.8L 108kW bensiinimootoriga ja automaatkäigukastiga, seeriatähiseks MS112, kuid kes teab mitmenda omaniku poolt on Eestis ümber ehitatud 2.2L 54kW diisliks (sama mootor mis Hiace kaubikul), vastava mudeli ametlik tähis LS110.
Crowni varustusklassid olid Deluxe ja Super Saloon, aga mingist lisavarustusest võib rääkida ainult SuperSalooni puhul, sest Deluxel on kesklukk ainuke elektrilisa.

Tootmisaastana on passi märgitud 1988, kuid mulle teadaolevalt (ja wikipedia andmetel) lõpetati selle seeria tootmine 1983. Edasi järgnes uuem ning ümaram MS120-seeria ja 1987 ka juba MS130 seeria. Kas tõesti võis kusagil ääremail mõnes tehases toimuda vana mudeli tootmine kuni 1988 aastani, ei tea.

Mulle oli see auto kolmas 11x-seeria Crown, eelmisest kahest oli üks mõeldudki varuosadeks, aga teisega läksin alt, või õigemini läks autol põhi alt.

Pärast mõningaid ostujärgseid kõpitsemisi kulgesin uue autoga kahel suvel üsna muretult veidi üle 15000 suvekilomeetri. Kui algul olin parempoolsesse rooli suhtunud kahtlusega ja pidasin plaani seda ümber tõsta, siis juba üsna varsti harjusin ja unustasin selle üsnagi tülika plaani.

2004 sügisel aga hakkasid probleemid silmapiirile kerkima. Ülevaatuse ukselt saadeti tagasi, sest esituled ei vastavat parempoolse liikluse nõuetele (täiesti õige jutt, muidugi), ja ka mootori käivitumine oli muutunud väga vaevaliseks. Talvel auto seisis vaguralt ja ootas oma aega.

2005 kevadel hakkasin tasapisi pihta tegemistega. Kuna nelja kandilise tulega esiosa oli mulle alati rohkem meeldinud ning need tuled sobivad ka meie liiklusse, tuligi idee terve esiosa ära vahetada (kapott, tiivad ja esipõll olid kah erinevad lisaks tuledele). Ühelt doonorilt sain tiivad ja esipõlle, teiselt kapoti ja iluvidinad.

Idee järgi pidi kuu ajaga kõik tehtud saama ja siis jaanipäevaks jälle teedel veeremaSmile
Hiljem muidugi selgus, et olin tööde mahtu kõvasti alahinnanud, pealegi lisandus muid tegemisi ja värskeid ideid sedamööda, kuidas lammutamine edenes. Mingil hetkel tundus, et kõvasti laialikistud olekus oleks patt jätta mootor vahetamata, ja nii ta läks... Üha rohkem töid ja üha vähem aega tegelemiseks.

Siin pildil mootor juba vahetatud, aga pool keret ümbert ikka puudu:
   

Oktoobri alguse seisuga sain auto vähemalt niipalju sõidukorda, et võis ülevaatusel ära käia.
Võrreldes kevadel plaanituga on tulemus kahjuks küll kaugel sellest, mida oleks tahtnud näha/teha. Isegi kapoti värvimiseni ei jõudnud. Aga ta liigub siiski,
ja näeb praegu välja selline:

   

Pisut rohkem pilte ja remondi kronoloogiat on veel tulemas, kui millalgi on aega neid ritta sättida.
Vasta
#2

Saada oma auto kere nr(vin kood) ja ma ütlen millal on sellel sünniaeg, kus tehtud, kuhu tehtud.
Vasta
#3

TeeTL Kirjutas:Kuna sellel Crowni mudelil Eestis eriti palju fänne ei paista olevat...

Jah,omale sümpatiseerib ka MS-110 seeria Crown enim.Too masin 1981a.väljalase ja minu teada neid
tehti 1980-1982.Ei ole vanemat või uuemat näinud.
[Pilt: 1981toyotacrownroyalseadan7cz.jpg]
Siin veel üks Crowni lehekülg http://groups.msn.com/classicrown/_homep...rket=en-au
Jõdu sulle selle iluduse ehituseks!

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#4

Tjah egas selle kerenumbriga asja ei saanud. Aga siiski.
Seda masinat on toodetud MS112 ajavahemikus1979-1983.
Kahjuks ei saanud aidata. Kuigi vaatan sul sellised plast ilukilbid siis originaal maksab 37-euri tk. selline kodaratega Toungue
Vasta
#5

agaa Kirjutas:Tjah egas selle kerenumbriga asja ei saanud. Aga siiski.
Seda masinat on toodetud MS112 ajavahemikus1979-1983.
Kahjuks ei saanud aidata. Kuigi vaatan sul sellised plast ilukilbid siis originaal maksab 37-euri tk. selline kodaratega Toungue

aitäh abi pakkumast.
Kaldun ise arvama, et segastel aegadel (auto esmane reg. Eestis 1993) oli käsitsi kirjutatud paberitel nagu nad tookord olid, kerge teha viimasest 3-st 8, kas kogemata valesti lugedes või tahtlikult, et muuta auto 5 aastat nooremaks.

Välimuse vuntsimiseni pole tegelikult üldse jõudnud. Olemas on 3 orignaal valuvelge (kunagi olid isegi kõik 5, aga kaks varastati ära ja seiklevad kuskil ringi või on oma veeremised lõpetanud sulatusahjus).
Millalgi loodaks ikka selle ühe puuduva velje leida ja väljanägemise ennistada.
Selline peaks olema velg:
   
ja selline auto koos veljega
   
Vasta
#6

Nendel Toyodel on palju pooldajaid Soome kesk ja põhja osas.
Üldiselt on suured japsid hinnas Soomes teatava kontingendi poolt.
Endalgi olnd 80\'ndate lõpus ja 90\'ndate alul mitu suurt japsi.Head autod igastahes. Nissan Laurel meedis vast enim neist kõigist. Välimus taas Crownil kõige lahedam.

Just a man!
Vasta
#7

Üks universaalkerega Crown oli laupäeval Tartus Raadi autoturul müüa. Imetlesin tükkaega. Oli väga korralik, 2,8 mootoriga, maksis vist 25K. Katusel oli kolmnurgakujuline kitsas aken, mille taga riidest kardinadSmile
Vasta
#8

Romka Kirjutas:Üks universaalkerega Crown oli laupäeval Tartus Raadi autoturul müüa. Imetlesin tükkaega. Oli väga korralik, 2,8 mootoriga, maksis vist 25K.

2.8 motoga ja korralik tähendab ilmselt seda, et on viimaste aastate jooksul L-Euroopast toodud. Soomes ja Eestis on valdavalt diislid või 2L mootoriga ning paraku ka üsna roostesed. Kevadepoole oli Jõgeva kandis müügis isegi üks 40K hinnaga universaal.
2004a alguse seisuga oli Eesti registrisse jäänud 25 Crowni, neist 16 hilisemad kui 79a. Nendest 16st tean midagi (olen näinud või kuulnud) 7 isendi kohta.
Enne 1979a 11st Crownist tean kah 7 eksemplari. 2 on carratingus, RS56 (sinine universaal) väga heas korras, aga RS60 pealtnäha kehvem kui siin foorumis metslase oma. Ka kolme RS80 olen näinud ja need on olnud võrreldes kõigi teistega vägagi kõbusa väljanägemisega.

Vahepealne aeg ja sellesügisene \"sundkindlustuse reha\" on arvatavasti registris olevate isendite arvu veel vähendanud.
Enne sajandivahetust oli Eestis Crown\'ide hulk päris kenake - paarisaja ringis. Midagi peab neist ikka ka olema järgi jäänud Smile
Vasta
#9

Tervitus. Nimelt oman ka ühte Crowni mis kunagi sai soomest toodud. Auto arvel ei ole veel aga suveks tahaks võtta. Nimelt huvitab mind see kas kõikidel Crownidel on ees kolm kohta? minu omal on aga paberites seda kirjas ei ole. Olgu veel öeldud et ees on pikk iste.
Vasta
#10

algaja Kirjutas:Auto arvel ei ole veel aga suveks tahaks võtta. Nimelt huvitab mind see kas kõikidel Crownidel on ees kolm kohta? minu omal on aga paberites seda kirjas ei ole. Olgu veel öeldud et ees on pikk iste.

Mis aasta auto on?
eesmine pikk iste oli kuni 71 aastani kui ma ei eksi. Ja ka siis mitte alati/kõigil mudelitel.
Aga ka see pikk iste ei tähenda, et tegelikult olekski 3 kohta. 3 väikest jaapanlast võibolla mahukski sinna üsna lahedalt, aga muidu ei ole Crown just liiga suur ega lai auto.
Mille järgi ARK kohtade arvu määrab nii vanadele ja suht tundmatutele autodele, ei oskagi öelda.
Vasta
#11

Romka Kirjutas:Üks universaalkerega Crown oli laupäeval Tartus Raadi autoturul müüa. Imetlesin tükkaega. Oli väga korralik, 2,8 mootoriga, maksis vist 25K. Katusel oli kolmnurgakujuline kitsas aken, mille taga riidest kardinadSmile
seisab jah müügiplatsis, korralik... Otsisin endale universaalkerega sõidukit ja tõsimeeli vaatasin teist. Kui vaid see hind Sad ei olnud see mitte 25 vaid 3?k.eek.
Uunikumi jaoks veel liiga noor, 87 (või oli see 86?) vl.
tosin aastat tagasi sõitisin ringi vanema kerega (70. lõpp) Crown universaaliga, 1,6 moto, astmeline kere, kaheline iste ees. asine aparaat oli, teistest jaapani autodest tunduvalt kapitaalsema kerega (1mm küljeplekid!) ja korralikud sillad. Meenutas sõidumugavuselt natuke Volgat/usakaid. sel ajal oli ikka väga Rolleyes sõiduk, sest alternatiiviks oli ju Datsun 100 amprine.

miski jäi tollest ajast ikka hinge, sest nüüd on majas 2 toyotat... (kokku maja eest läbi käinud jaapanlasi terve tosin)


Vasta
#12

Seoses nostalgiliste lääne autode teemaga tuli meelde, et nostalgia ei ole veel üle läinud, ja see massin on endiselt istumise all ning õõtsub aegajalt Eestimaa suviste teede kohal.
Hämmastaval kombel pole 7 aastaga, mil viimati sai kirjutatud, suurt midagi muutunud Smile
Aga kui pisut täpsem olla, siis on siia-sinna roosteaukusid juurde ussitanud, ja veel üks mootor vahetatud ning sellega veel hulk tuhandeid kilomeetreid sõidetud.
   

ja kui hämaras läheneda ning häguselt pildistada, siis on ka sees endiselt päris õdus istuda
   
Vasta
#13

kena auto. Cool
Vasta
#14

Tuleb välja, et parempoolse rooliga kuuenda seeria Toyota Crown pole Eestimaal sugugi mitte ainulaadne haruldus. Ehk siis üks selline on veel välja ilmunud. Hetkel 3000€ga müügis, kuulutused mitmel pool. Pealtnäha vägagi kõbus. Omaniku sõnul viimased 16 aastat lihtsalt seisnud.
Kuna müügiportaalide ja ajalehtede väljapanekud kipuvad ajalukku kaduma, kopeerin tolle teise masina pildid siia kah.
Kui kellelgi huvi, leiab kuulutuse sealt kus vaja, või saab infot ja taustinfot minu käest. Ostke ära, et mul ei oleks kiusatust teine samasugune hoovile tuua Wink Parempoolne rool ei ole üldse hirmus, eriti automaatkastiga masinal Smile

Kuulutuse pilt:
   
Vasta
#15

Sellesuvine "facelift".
Kuna roostet hoiab koos veel ainult värv, oli vaja uut ja paksemat kihti peale. Pintseldatud said esitiivad, kapott, pagasnikuluugialune, stanged. Stanged muidugi ei roosteta, küll aga olid nende sisekonstruktsioonid üsna kokku kukkunud.
Midagi stange sisestest raamidest sai jälle kokku tagasi tinutatud.
   
 
Lisaks suutsin vahetult enne tööde lõppu olla liikluses hooletu, ja lajatada pealinna liikluskeerises ühele õnnetule citreunile sabast sisse.
   

Mõnesmõttes oli isegi õnne - tagastange oli värvitud, esimene veel mitte. Kogutulemusena ei juhtunud midagi katastroofilist, enamvähem sai korda. Aga ikkagi, pärast stangetükkide liimimist, võrguga sidumist, pahteldamist ja värvimist tulid uuesti mõned mõrad sisse ja ei viitsinud enam otsast peale alustada.
Niikuinii on ka kere mõnest eriti ebamugavast kohast sõelapõhjani ussitand ja pikka pidu pole loota.
Sedasi juhtuski, et esistange jäi pärrast korrastamist mitte just 100% korralik Smile

   
Vasta
#16

kas on võimalik, et see masin mulle eile Tartus silma jäi?
Vasta
#17

(14-09-2014, 19:50 PM)r.i.h.o Kirjutas:  kas on võimalik, et see masin mulle eile Tartus silma jäi?

Seda küll. Sai nädalavahetusel jälle 500km maha nühitud ja muuhulgas jäi ka Tartu tee peale.
Kuna hulk sõitu möödus pimeda ajal kulgedes, sai selgeks, et hiljuti purunenud tulede asemele soetatud kallimat sorti esitule elemendid on eelmistest (mis olid ka ainult 4 aastat vanad) oluliselt paremad. Teele laotuv tuledevihk on ikka peaaegu nagu kaasaegsel autol juba Big Grin
Seega kui kellelgi on niisuguste ameerika-tüüpi tule-elementide puhul ees valik, kas osta 12€ eest ebamäärased juustulaadsed tooted või 4-5 korda kallimad Boschi või Hella elemendid, siis tasub ikka kallimad võtta, teeb silmad ette küll, sõna otseses mõttes Smile
Vasta
#18

Kas need elemendid on ise "pirnid"?
Vasta
#19

(15-09-2014, 09:20 AM)Alts Kirjutas:  Kas need elemendid on ise "pirnid"?

Ei, need ikka tavalised, sisse käib H4 või H1 vahetükiga. Need ise-pirn-elemendid on rohkem ameerika teema ja vist ka peamiselt natuke suurematele elementidele (nagu Cherokee vms).
Vasta
#20

Ei ole nii, kõnealusele Crownile käivad näituseks samad elemendid, mis minu käkuläkudele ja veel miljonitele mikimaa produktidele.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 15 külali(st)ne