23-01-2006, 21:36 PM
Too nüüd asjast weits mööda.Täna lõuna ajal sõitis Edelaraudee rong Ülemistelt( reisijad pardal ) Järwevana tee juures Liiva suunas.Lõppu paraku ei näinud olin just siis Kemivesi juures laadimas.
PETSS Kirjutas:Too nüüd asjast weits mööda.Täna lõuna ajal sõitis Edelaraudee rong Ülemistelt( reisijad pardal ) Järwevana tee juures Liiva suunas.Lõppu paraku ei näinud olin just siis Kemivesi juures laadimas.2004. aastal sõitis ka Edelaraudtee rong sealt, tuli siis Liiva poolt. Mõtlesin juba tol ajal et sealt ju reisirongid sõitma ei peaks.
PETSS Kirjutas:Too nüüd asjast weits mööda.Täna lõuna ajal sõitis Edelaraudee rong Ülemistelt( reisijad pardal ) Järwevana tee juures Liiva suunas.
Martti Kirjutas:2004. aastal sõitis ka Edelaraudtee rong sealt, tuli siis Liiva poolt. Mõtlesin juba tol ajal et sealt ju reisirongid sõitma ei peaks.2003aasta 30 ja 31 August alustas reisi hommikune Tallinn-Valga diiselrong just Liiva jaamast,kõik teised diiselrongid sõitsid(Narva ja Tartu) sammuti sealtkaudu kuid reisijaid aga ei veetud,alustati Ülemistelt. Ka nädal varem sõitsid Narva ja Tartu (Valga) rongid Ülemistelt Liivale ja sealt depoosse kuid reisijaid ka siis ei veetud,alustati ja lõpetati ikka Ülemistelt.
PETSS Kirjutas:Ja weel kellelgi on pilte wedurite ümber pööramis kohtadest.Mäletan suurt betoneeritud auku Walga jaamas 1980 aastal.Pealis ehitust siis enam polnud ja ega neid vaewalt enam kuslil säilinud ka pole.
EdR Kirjutas:Tänaseks on vedurite ümberpooramskohad olemas Muugal ja Valgas. Tartus kah vist,kindel pole. Neid ameerika vedureid peab pöörama vahest.
valdo Kirjutas:Kas pöörikud või kolmnurgad? Ringtee ju ometi mitte?Pöörikud. Kunagi 80-tel aastatel ma nagu mäletan kusagil Maardu kandis Peterburi mnt(siis Leningadi mnt) ääres raudteed,mis oli (vähemalt mulle paistis) ringikujulisena. Oli selline suur ring. Ei mäleta enam,kus kohas see oli aga tänaseks seda alles enam pole. Kes sellest rohkem teab?
EdR Kirjutas:Kui mina nägin reisirongi sealt sõitmas siis olid reisijad ka sees.Martti Kirjutas:2004. aastal sõitis ka Edelaraudtee rong sealt, tuli siis Liiva poolt. Mõtlesin juba tol ajal et sealt ju reisirongid sõitma ei peaks.2003aasta 30 ja 31 August alustas reisi hommikune Tallinn-Valga diiselrong just Liiva jaamast,kõik teised diiselrongid sõitsid(Narva ja Tartu) sammuti sealtkaudu kuid reisijaid aga ei veetud,alustati Ülemistelt. Ka nädal varem sõitsid Narva ja Tartu (Valga) rongid Ülemistelt Liivale ja sealt depoosse kuid reisijaid ka siis ei veetud,alustati ja lõpetati ikka Ülemistelt.
Üldse mõtlen,miks ainult hommikune Tallinn-Valga Liivalt alustas. Ka teised Tartu,Narva ja Tapa rongid oleks võinud sealt alustada,tee oli ju sama!
Kogu see pull oli Endla viadukti remondi tõttu,kust diiselrongid Balti jaama ei pääsenud. Ma sõitsin ka ise Liiva-Ülemiste reisijana läbi. 5,5km kaubaliini reisirongiga!
martinmannik Kirjutas:Tartu pöördring... masina ringipööramine võtab aega u 5 min...
[...]
Olen ühte taolist protsessi ka filminud, kasutades statiivina harutupikut. Töömees tuli küll köhima, aga ei saanud aru, et ma filmin, vaid mõtles, et mul on niisama fotoaparaat kõrval.
valdo Kirjutas:Mis ajast peale raudteeveeremi ja rajatiste pildistamine/filmimine keelatud on? N.Liidu aegadest peaksime me möödas olema, kus igas pildistamises spioonitööd nähti...Tegu on veneaegse pöörsillaga.
Muide, kas tegemist on vanaaegse pöördringiga või uusrajatisega?
valdo Kirjutas:Mis ajast peale raudteeveeremi ja rajatiste pildistamine/filmimine keelatud on? N.Liidu aegadest peaksime me möödas olema, kus igas pildistamises spioonitööd nähti...NL-i ajal oli raudteeveeremi pildistamine/filmimine vägagi rangelt keelatud - strateegilised objektid ikkagi. Olen kuulnud, et juba ainuüksi veduri numbri üleskirjutamise pärast võidi sind ülekuulamisele viia, korduva vahelejäämise korral oli reaalne võimalus KGB kaela saada. Ukrainas on tänapäevani selline suhtumine: sõber rääkis, kuidas üks vedurihuviline pandi pildistamise eest nädalaks ajaks veele ja leivale. Eestis on lood õnneks paremad: liini peal võib pilti teha 5 m kauguselt rööpa servast, jaamades ei tohi turvamees kobiseda, kui perrooni peal pildistad. Ise olen korduvalt "seadust rikkunud", aga õiendamist on esinenud ainult paaril korral. Ja ka siis paluti jaamakorraldaja käest paber hankida.
valdo Kirjutas:Aga... äkki saaks kusagil seda filmilõiku näha?Panin klipi üles www.zone.ee/martinmannik/Poordsild.wmv . Et fail ära mahuks, pidin talle jõhkra compressi tegema, nii et kvaliteedist siinkohal rääkida ei saa.
valdo Kirjutas:Muide, kas tegemist on vanaaegse pöördringiga või uusrajatisega?Ei anna küll pead, aga antud pöördsild peaks pärinema juba jaama algusaastatest, sest Tartu on sõlmjaam ning seal esineb vedurite ringipööramist sageli. Alguses oli sild käsiajamiga, raskete Ameerika vedurite jaoks tehti ta elektri peale ümber.