Lääne autod ENSV-s
#21

eberhard Kirjutas:Suurmeister Paul Keresel oli 60-date lõpus või 70-date algul väljamaalt toodud auto. Kahjuks ei mäleta enam selle auto marki.
See Rambler, mis aasta-paar tagasi müügil oli?
-----
juttu
Vasta
#22

Tallinnas Veskimetsas oli ENSV ajal suur välismaa autode pesa. Seal oli Dodge Challenger 1971 (toodud Belgiast) mis müüdi 90te keskel Soome mõnekümne tuhande FIM eest. Siis oli veel mitu Fordi (mäletan 1974 LTD sinist) ja must Firebird hoovis. Oli veel Chrysler NewPort,Mercury Cougar,Plymouth,Buick,Oldsmobile.Kõik masinad olid 70te omad. Ka tulid millalgi mitu 1968-69 aasta Ford Mustangi ENSVsse mis ruttu pilbasteks sõideti. Ülalpool mainiti Volga taolist rohelist Ameerika masinat, see oli veel 90telgi Õismäel näha olev Buick. Veel oli Tallinnas liikvel uus Fastback kerega Toyota Corolla. Igasugu meremeeste euro autosid oli ENSV täis Audi 100 GLS, Audi 80GL, VW Põrnikas, VW Polo, Fiat 131, MB 200, Peugeot 405, Ford Taunus, Ford Granada, Opel Rekord, Opel Admiral, Opel Commodore, Chrysler-Simcasid jne. Kõik 60 lõpp ja 70dad. Mitmeid marke oli ENSVs palju, nagu Rekordeid ja Taunuseid. Põhi trikk siin olekski nüün fotosid leida neist. Mitmed autod seisid kaua ja mädanesid lihtsalt juppide puuduses ära. Nii juhtus selle sinise AUDI 100 ga Mustamäel ja ka Mersuga (igastahes seisis see kaua) seal Tamsaare tee parklas.
Üks Nõuka lühi seriaal "Miraazh" on tahetud teha nagu välismaa ja osalejad sõidavad nõukaaegsete välismaa autodega ringi! Päris imelik vaadata. Kuid äärmiselt huvitav autode osas.

Just a man!
Vasta
#23

Kas keegi minu sinist Escorti ka kuskil näinud on? Passi järgi jõudis see Eestisse 1985. aastal.
Vasta
#24

Paistab,et siin on tekkinud uus teema,,Otsin oma eelmist autot?,,.
Nüüd alustatud teema kallale.Mul on aastast 1973 pärit USa-s New Yorgis toiminud firma INTERTRADE EXPRESS CORP.reklaamleht kus pakutakse võimalust oma Nõukogudemaal elavatele sugulastele osta Ziguli,Moskvits või Zaporozets.Hinnadki juures.Selle saatis kunagi Kanadas elav onu.Kahjuks ei ole ma siiani õppinud siia pilte panema.Hea meelega näitaksin teilegi...
Vasta
#25

[
Peale sõja aegseid välajmaa masinaid oli nn kaks lainet
I. Kuskil 50-60 vanad satkondade masinad, mis olid Moskvast toodud (suht üksikud)
II 78-80 enne olümpia mänge (ikka neid Moska- tallinna omi- no kurat olime ikka uhked küll, et ikka olümpia)- lubati mermestel sisse tuua arvatavalt tänavapildi ilustamiseks. Hiljem pandi asi uuesti luku ja meremehed tõid vanu vene autosid kaasa.
Üritasimekunagi ühe tänaseks juba ammu teises ilmas oleva sõbraga luua välismaa autode katoloogi. Teadsin tollal (kuskil 81-83) pea kõiki mustamäe -õismäe väljama autosid st viisin omaniku elukoha margi värvi ja numbri omavahel kokku. Kahjuks jäid fotod aga sõbra kätte.
Vasta
#26

kalevpoeg Kirjutas:Tallinnas Veskimetsas oli ENSV ajal suur välismaa autode pesa. Seal oli Dodge Challenger 1971 (toodud Belgiast) mis müüdi 90te keskel Soome mõnekümne tuhande FIM eest.

Arvan, sellest autost lugesin kunagi "Mobilisti" lehest. Musta värvi auto olnd. Soome jõudes olnud sel GAZ-53, V8 mootor aiste vahel, mis siis õige vastu vahetati ja muidugi auto üleni restaureeriti.

loll on loll olla.
Vasta
#27

Maardu Keemiakombinaat sai 80-esimesel poolel Nissan Patroli,mis maksis 10000 valuutarubla,kusjuures just toonitati,et VALUUTArubla.Arvatavalt tuleks hinnaks dollarites ametliku kursi järgi seega pea 14000USD.
Vasta
#28

eberhard Kirjutas:Suurmeister Paul Keresel oli 60-date lõpus või 70-date algul väljamaalt toodud auto. Kahjuks ei mäleta enam selle auto marki.

Sai ta ju selle auhinnaks . Imekombel ei vahetatud Volga või Ziguli
vastu . Tavaline lugu oli ju see ,et 'Läänest' saadetud-pärandatud-saadud autod vahetati vene auto vastu .Vingemate autode vastu anti
tavaliselt Volga .Kas kellegi peres on kogemust ?
v
Vasta
#29

mesinik Kirjutas:Maardu Keemiakombinaat sai 80-esimesel poolel Nissan Patroli,mis maksis 10000 valuutarubla,kusjuures just toonitati,et VALUUTArubla.Arvatavalt tuleks hinnaks dollarites ametliku kursi järgi seega pea 14000USD.

Ametlik kurss oli tol ajal umb. 60 kopikat üks dollar.
Vasta
#30

Endistest saatkondade autodest: kord 80-ndate keskel nägin heas korras Humber Hawki (värv punane-must). Mitu aastat hiljem lugesin mingist lehest selle auto kohta, olevat olnud Moskvas Inglise saatkonna auto ja müüdud 60-ndate lõpus eraisikule. Korraga müüdi kaks autot ja ka teine Hawk olevat hiljem Eestisse jõudnud.
Umbes samal ajal oli Kadaka autoturul müügil üks suur ameeriklane, mille klaasil pikk venekeelne nimekiri vene autode juppidest, mida võimalik selle auto juures kasutada, mõned küll vähese ümbertegemisega. Eks nii neid lääne autosid käigus hoitigi, osavate ja leidlike meistrimeeste abiga.
Kord 70-ndate lõpupoole räägiti Tallinna mehest, kes USA-s sugulasi külastades oli saanud kingiks suure kombikerega auto. Auto Eestisse toimetamine ja tollimaks läksid kokku üle 9000 rubla, seega Volga riigihinna. Lisaks sellele ei taibanud mees sealtmaalt mingit remondijuhist kaasa haarata, elektrisüsteem oli vigane (küllap sellepärast nii lahkelt kingitigi, et auto juba mõned aastad vana, rikkis ja suure kütusekuluga-sealmaal oli ju kütusekriisi aeg) ja siinsed remondimehed nägid kurja vaeva igasugu mugavusseadmeid tuubil täis auto keerulise elektriskeemiga.
Lääne autode põhimassi moodustasid siiski tavalised keskklassi autod (Ford Taunus, Opel Rekord) kuid ka mõnda haruldasemat sõidukit leidus üllatavalt palju. Näiteks nägin Tallinas ühe päevaga kolme VW K70 ja kõik Eesti numbriga. Sageli kohtas ka prantsuse Chrysler 160/180. Kuskil olen juba kirjutanud, et üks minu sugulane, kes merd sõitis, tõi vist Hollandist auto nimega Sunbeam Gazelle (üks Hillman Hunteri variante).

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#31

teine võis olla humber super snipe, kuulub hetkel mulle, tulnud läbi läti eestisse
Vasta
#32

Kas kuskil on alles ARK data 1980 aasta mingi osa kohta Eestis? 1975-1980 peaks olema kõige huvitavam aeg.
Veel tuleb meelde VW TYP 2 mikrobuss Tallinnas Pärnu mnt.'l, see oli liikluses pikalt!

Just a man!
Vasta
#33

Õismäel oli 78-79 aastal neid kaheukselisi OPEL eid paar kolm ja üks pruun USA kaheukseline laew oli ka.Isa sõber tõi omale 79-80 aastal Taunuse.Suvel Põhja -Eestis piiritsoonis kontrollis piirivalve autot alati äärmise põhjalikusega.Peeti vist lääne spiooniks kes autole vene numbri peale pannud(tähed olid EA3 ,number enam ei meenu)
Vasta
#34

Ohh...on jälle huvitav teema.



Tegelikult, ka meie veel poisikestena olime päris kõvasti uurinud igasuguste lääne autode (eriti suurte ameeriklaste) asukohad Tallinnas..
Ka minul jäi selline mulje et lääne autode sissetoomise periood kestis kuskil seitsmekümnendate teiselt poolelt kuni umbes aasta 83-ni. Ning sellel hetkel kui mina olen olnud juba sellises eas kus autud hakkasid mind huvitama, paljud neist autod olid päris armetus seisundis.
Kõik meie teame mis tähendab 12-15 aastat vana Opel või Ford (aga just nii vanad need autod olidki sissetoomise hetkel), ainult et tol ajal nõukogude liidus ei olnud kuskil võtta ei varuosi, ega kõige lihtsamad kulumaterjalid nagu filtrid, kummid, õlid jne..nii et nende autode iga jäi lühikeseks, tavaliselt juba mõne aasta pärast muutusid need autod kinnisvaraks..

Noh..alustada võiks alustada kahelt 123 kerega Mersult, üks oli vist universaalkerega roheline ning teine sedaan kollane vilkuritega katusel. Teenindasid ehk ministrite nõukogu.

Veel üsna varakult tulid MB ambulansid. Üks sama tüübi sõiduk seisab muu hulgas Lastehaigla hoovis.

Mis puudutab lääne autosid siis meelde jäid järgmised sõidukid:

Üks heleroheline metallik Oldsmobile Omega seisis Allika ja Kentmanni tänava piirkonnas alates 80 algusest. Hiljem seisis hiljuti Lasnamäe tunneli ääres Statoili tanklas, ülevärvituna musta värvi arvan veel mitu aastat tagasi oli alles..

Siis see helesinine Eskort, või täpselt samasugune auto seisis Sütiste tänaval, ABC poe taga, vähemalt 1988 aastal oli kindlasti juba seal..

Mäletan ühte oranzvärvi Ford Cougar nimelist autot (Praegu mõistan et see ilmselt oli tegelikult Mustang) Seisis pikalt Volga kaupluses. Mäletan veel et oli sellel esiklaas teiselt autolt sisse pandud ning ümberringi pahteldatud..

Autodest mida müüdi läbi Volga komissioonikaupluse aastal 87-88 mäletan ühe ideaalkorras valget Buicki vla. paberite järgi 1976, aga võib olla ka varem mudel. Mind üllataski kaks asja: et aknaraame autol polnud ning see et aknatõstukite vändasid ei olnud ka. Hind oli 36 000 rbl.

Siis kord seisis seal korraga kaks beezi värvi mersusid: üks see heckflosse ning teine 115 kerega. Mõlemad maksid midagi 25 000 ringis.

Mäletan hästi ühe pronksvärvi Opel Rekordi, ehk see 1967-72 aasta mudel, haruldane 3 ukseline universaalkerega. Seisis hästi kaua aega seal, hinna lasti kogu aeg alla ja alla.

Siis veel ühe Peugeot 504.

Meie klassis oli palju merelaevanduse ning Estrybpromi vanemaid. Ning kindlasti kõige rohkem oli toodud Opeleid ning Forde. Opel Rekord ja Ford Taunus, ka Granada, Konsul jne. Ühel poisi isal oli kaks autot Rekord ja Commodore.
See Estonfosforiidi Nissan Patroli mäletan mina aastast 1986 siis oli see juba täiesti läbi aetud, vist ka mitu laksu saanud.

Esimene UUS lääne auto eesti eranumbritega mida ma nägin oli uhiuus punane Toyota Corolla Liftback aastal 1987 aastal Tallinna lennuväljal. see sama mudel mis veel praegugi tihti näha on tänavapildis. Number oli kXXXXEA. Mitu kuud hiljem tulid need samad paarkümmend Audi-100 ning mõni VW Karavelle. Ja siis mõni kuu pärast hakkasid lääne autod voolama alguses kümnete, pärast sadade ning siis kümnete tuhandete kaupa. Neist Datsunitelt, Morris Marinadest, Opel Askonadest ning Ford Taunustelt on kusjuures ka saanud ajalugu juba kuid see on teine lugu.....

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#35

Hiiumaal oli meremehi palju, aga Angoolas püügil käinud kaptenitel seisid kõigil Volgad maja ees. Volga ostu loa sai küll igamees.
Aga mäletan ennast ehk 15-16-aastasena (1980-da aasta paigus) läksin Rohukülas laevale ja kassamaja kõrval seisis Ford Capri Toungue
Küll see oli ilus auto, minu silmis üks ilusamaid autosid sel ajal....

Hiiumaal oli 70-80-datel üks vana Tatra. Kust see sinna sai, pole aimugi. Vrakk veel kunagi oli olemas, aga ammu ilmselt kõige kaduva teed läinud
Vasta
#36

Aastanummer oli vist 1983-1984 kui väike Ivar tollal uue "tellisVolvo" 240-ga sõita sain. Aga oli uhke tunne küll, külavahe kruusatee aukusid polnd tundagi Smile

loll on loll olla.
Vasta
#37

mrali Kirjutas:..."Lääne Kalur" muretses Audiga samal ajal endale ka ühe uue Oettingeri disainis Volkswagen Caravelle väikebussi.
Ka "Kalevi" kommivabrikul oli 80-ndate lõpus VW Caravelle-Oettinger (tumesinine), diiselautost ei osanud tol ajal küll sellist sõitu oodata, üleüldse oli lääne autosse sõitmasattumine omaette elamus.
Vasta
#38

Väljavõte tollieeskirjadest aastal 1989

Autod, mootorrattad, mopeedid, motorollerid - 4 rubla iga cm3 eest.
Transpordivahendite tagavaraosad - 30% hinnast
Elektriseadmestik, generaatorid, starterid, süütejagajad, klaasipuhastajad, helisignaalid jne. - 5 rubla kg
Rehvid, sisekummid - 2 rubla kg

Muuhulgas ka:

Personaalarvutid operatsioonimäluga kuni 128 kilobaiti - 1000 rubla
Personaalarvutid operatsioonimäluga üle 128 kilobaidi - 5000 rubla
Vasta
#39


Lnimega Sunbeam Gazelle (üks Hillman Hunteri variante).
Üks sunbeam Gazelle seisis kuskil Vase ja seal kandis kus see meremeeste poodgi- vähemalt olen seda seal korduvalt näinud (ikka kuskil 80- ndatel).
Kus juures vahepeal olid tal ka sildid ära vrutatud- mis minu meelest oli suht tavaline lääne autode saatus
Vasta
#40

Kahekskümnendate keskel Mustvesse ostetud 1976 a. väljalase Chevrolet
Nova 4dr.Sedan,olnud Moskvas saatkonna masin,värvilt must.
100 miili tunnis(umb.170 km/h) olnud naljaasi kätte saada.Miilitsad tahtsid
pidevalt kinni pidada,et mitte kontrollida,vaid neil ka suur huvi sellise
imelooma vastu.

1985 Lada 1300 SL
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne