Kombainid Eestis
#81

-AsjaPulk- Kirjutas:See pilt ju suht hea:aru saab küll.
Päris huvitav isend tegelikult ei tea,kuidas nendega põllule sõideti,kui oli vaja näiteks mööda asfaldit sõita?Toungue

Ega neil kombanidel siis koguaeg roomikuid all olnud. Tavaliselt ikka olid õhkrehvidega rattad - vaid vajaduse korral sai need ära võtta, ääriku otsa panna roomikutähiku ning lähistele kinnitada roomiku.

Niipalju kui mina mäletan, läks roomikuid vaja üsnagi harva. Üks selliseid aastaid oli nt 1978, mil oli erakordselt vihmane suvi ning püdelad põllud. Nimetatud aastal sai põldudel ikka palju roomik-kombaine nähtud.

Kuna tollal oli viljakoristus tähtsa riikliku prioriteediga asi, siis vast pandi silm kinni ka selle ees, kui roomik-kombainid veidikese maad kõvakattega teedel sõitsid. Alati ei olnud ju võimalust/aega põlluservas rattaid roomikute vastu vahetada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#82

2005 aasta suvel jäi Scania viljaveok põllule kinni ja siis sai ta ДОН 1500Б kombainiga välja tõmmatud:tuli,niiet mühisesBig GrinCool
Vasta
#83

Jäägem, härrased, oma väljendustes täpseksSmile Seni on jutt käinud POOLroomikkombainidest, kuid meie põldudel on töötand ka TÄISroomikkombainid. Ajaleheväljalõige on kahjuks dateerimata, kuid arvatavasti pärineb see 70.-te aastate "Rahva Häälest":

[Pilt: p3210051resize9qt.th.jpg]

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#84

Tean, et üks roomikkombain oli mõned aastad tagasi Sõmeru vallas Sooaluse külas ühel talumehel. See oli siis täisroomikkombain, täpset marki kahjuks ei tea.
Vasta
#85

See suht udune pilt,aga see kombain on küll kõva sõna.
Vasta
#86

Г
Sillu Kirjutas:... meie põldudel on töötand ka TÄISroomikkombainid. Ajaleheväljalõige on kahjuks dateerimata, kuid arvatavasti pärineb see 70.-te aastate "Rahva Häälest":

Karta on, et see artikkel on ikka sellestsamast 1978. aastast, mil põllud tehnikat ei kandnud.

Jutust siis selgub, et СК-4-st on toodetud täisroomikvarianti СКГ-4, mis ka siinmaill kasutusel olnud. Mis seal teistmoodi oli? Kindlasti puudus roolimehhanism/keeratav sild. Ja kas vedava silla ja roolikutähikute vahel olid külgsidurid/-pidurid a la linttraktorid? Või veel midagi?


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#87

Aga,kuhu need kadusid ja kas on veel mõni isend Eesti pinnal järgi?Rolleyes
Vasta
#88

-AsjaPulk- Kirjutas:Aga,kuhu need kadusid ja kas on veel mõni isend Eesti pinnal järgi?Rolleyes

EMEXi nõukogudeaegne eelkäija oli Вторчермет. Ja üsnagi suur vanarauaplaan ei jätnud erilist mõtlemiskohta, et mida teha pikemalt seismajäänud tehnikaga. Muidugi, kõik asjad vanarauda küll ka ei läinud ja kui see isend Sind väga huvitab, võiksid veidi Eesti peal ringi otsida.

Lootused pole siiski eriti suured. Võrdluseks võin öelda, et tavaline CK-4'gi (mida 1970ndatel oli lademetes) on kaasajal juba üsna haruldus. Nivade (СК-5) põlvkond lihtsalt sõi nad välja. CK-4 on alles vaid väga üksikud isendid (otsing foorumis abiks, sest need on siit läbi jooksnud).

Isiklikult arvan, et kui mõni СКГ-4 oligi alles kolhoosiaja lõpuni ning sattus kolhooside lagunemisel vm põhjusel erakätesse, siis tegid "kuldsed käed" ta tavaliseks rataskombainiks ümber, sest enamikel juhtudel ei ole roomik-kombainiga midagi peale hakata.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#89

Jah.Ega ma isegi usu,et Eesti pinnalt sellist masinat veel leida võib.Sad
Vasta
#90

Vahetaks roomikute teema nüüd rataste vastu ja võtaks käsile kombainid ДОН 1500Б.
Tunduvad suht head kombainid olevat,aga äkki saaks vanematelt meestelt nõu?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#91

sellist Jenisseid olen Eestis paar aastat tagasi näinud


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#92

Lintidega JenisseiRolleyes


Mul on veel palju avastadaToungue
Vasta
#93

Don-1500B 2005. aasta 20. augustil Rahingel:

[Pilt: rahinge01resize5ou.th.jpg] [Pilt: rahinge03resize3iy.th.jpg] [Pilt: rahinge10resize0ja.th.jpg]

Juhikoht:

[Pilt: rahinge07resize2ee.th.jpg]

Mootor (konkreetsel masinal 240 hj, 6-sil. Cummins):

[Pilt: rahinge08resize4uh.th.jpg]

Aga vot pirka jätsin küll pildistamata, ehkki fotodelt on selgelt näha, et see on olemas.Sad

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#94

Minu kodukohas on ka üks ДОН 1500Б.
Pilte kahjuks pole.Sad
Vasta
#95

valdo Kirjutas:Isiklikult arvan, et kui mõni СКГ-4 oligi alles kolhoosiaja lõpuni ning sattus kolhooside lagunemisel vm põhjusel erakätesse, siis tegid "kuldsed käed" ta tavaliseks rataskombainiks ümber, sest enamikel juhtudel ei ole roomik-kombainiga midagi peale hakata.
СКГ-4 ja СК-4 olid siiski niipalju erinevad, et neid rataskombainiks ümber teha pea võimatu. Küll aga sai kasutada paljusi detaile mis samad СК-4-jaga. СКГ-4 oli mõeldud algselt riisikoristuskombainiks ja tal oli kaks peksutrumlit nagu KOЛOC-il ja peksukorvid oli minu mäletamist mõõda ka tihedamate avadega. Seega olid ka põhu puistajad lühemad ja ja palju vilja läks kaduma. Siinkandis ta end igatahes ei õigustanud, liiga palju kuluvdetaile eeskätt lindid ja pöördmehanismid. Mei kolhoosi lintkombain läks vanarauaks 76.aastal olles enne aastaid kasutamatuna seisnud.
Vasta
#96

Minu andmete järgi on ДОНil 225Hp,aga võibolla on see ainult nimivõimsus.Big Grin
Aga 6sil. Cummins on küll kasutusel.
Vasta
#97

Kas kellelgi on andmeid ДОН 1500Б erinevuste kohta võrreldes ДОН 1500A-ga? Minu vaieldamatu lemmik, millega seitse aastat töötatud sai.
Vasta
#98

On suurendatud sõelte pinda 4,74 m²-ni vana (3,91 m²)
On muudetud ülemise sõelapikendi konstruktsiooni
On muudetud puhastusventilaatori korpuse parameetreid ja ventilaatori asetust sõela suhtes

Töö hõlbustamiseks on puhastusventilaatori variaatori juhtimine (hüdrauliline) viidud juhikabiini

Väljalaadimise tigu on pikendatud 150 mm võrra

Tugevdatud on vikati ja vikatireduktori vahelist ühendust, palede asemel on kasutuses laager ŠC-25

On suurendatud hasplivariaatori reguleerimise diapasooni 556 ÷ 918-lt kuni 445 ÷ 900-ni

Viljapeade teo ja terateo veotähiku võlli läbimõõtu on suurendatud 30mm-lt 35mm-le

Et sõelaraam oleks ühtlaselt koormatud on lisatud ''kolmas'' kandetugi, mis asetseb ülemise sõelapikendi otsal

On suurendatud punkriteo tootlikkust

Väljalaadimise teo juures on tehtud 11 detailimuutust

Kombaini detailide valmistamisel kasutatakse lasertehnoloogiat

Kasutatakse jõuallikana täielikult euro normidele vastavat inglise mootorit CUMMINS

Kabiinis konditsioneer

See peaks sobimaSmile
Vasta
#99

Aitäh, hr. AsjaPulk! Paistab, et tehas on praktikute ettepanekuid ka arvesse võtnud konstruktsiooni muutmisel-uuendamisel. Mõnda asja oleks veelgi küsida, aga ehk ootan suveni ja üritan vaatama minna otse põllule kui ДОН 1500Б töötab. Aga see on küll saavutus, et konditsioneer tagasi on! Minu 1988. aasta isendil oli Jaapani päritolu ideaal-konditsioneer. Järgmise aasta masinal tuli juba kaks väga kõva müra tegevat ja efekti mitteandvat laeventilaatorit ...
Vasta

Tractorist01 Kirjutas:aga linte saab vähemalt alla panna
linte saab panna alla jah
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne