Tsitaat:Niimoodi kirjutas: riho
Kuidas Iz Jupiteril võrreldes 638-a see tõmme muidu on: kas tuleb alles siis taha kui kõrge pöördeni peedistada või on juba madalal pöördel olemas? 638 kohta võin öelda, et alla 2500 p/min nüüd erilist minekut ei ole. See momendi värk on selles mõttes huvitav, et mingi teooria järgi peaks Jawal see kõvem olema, kuna pikema kolvikäigu tõttu on kepsu jõu õlg väntvõlli telje suhtes suurem (sealsamas jälle peenema kolvi tõttu peaks jälle töötakti surve ÜSS alla liikudes jälle nõrgem olema). Kas Iz Jupiter 5-l on ikka kepsu ja kolvisõrme vahel puks (Jawal need näkased nõelad kipuvad ära kuluma)?
Vähemasti minu Jup 5- el oli old - fashion puks kepsupeas. See algustõmme on mõnes mõttes jah veidi huvitav, uueväärsena andsin ühele tuttavale proovida, just huvitas teda see algus, madalalt jõud. Tulemuseks kehitas õlgu, arvas, et nagu isegi veidi tugevamalt algab tõmme. Laias laastus: halvemaks ta ei hinnanud ja see mees teadis Jawadest ikka mõndagi, alates vanades mudelitest peale sõitnud nendega ja ehitanud.
Hetkel ei viitsi arvutama hakata, aga kui sai ikka mõne korralikuma 638 Jawaga võidu \"proovitud\", siis üks asi jäi meelde: Jup5 1.käik ei andnud nii suurt lõppkiirust, kui Jawa. Vist 55km/h või nii, Jawa võis tirida 60km/h täis (ühe sõbra 634 läks üle 60), 2.käik oli tavaliselt võrdne, 110 km/h ja kolmas oli mul juba pikem, mille lõpp (kiirust ei mäleta :??? ) oli tavaliselt otsustavaks, kumb on kiirem.
Kui vändast käivitada, siis tunnetab ka justkui \"teravamat\" kompressiooni Jawal, Jup´il on nagu \"pehmem\" - siin on ka tegemist teatud määral käivitusajami ülekandega, Jawal on see tihedam.
Surve on tegelikult siiski ehk kõrgem, peale kolvi kanalite mõõdumist, sulgub nõ. ruum ja pikema kolvikäiguga on tal kauem aega segu kokku pressida, kui Jupiteril. Juskui sama effekt võrreldes 4 -taktilistel vahel väga kõrgeid surveastmeid kasutatakse - aga nukkvõllist tulenevalt jookseb osa rõhku minema, mis lõppsurvet enne segu süütamist kahandab ja arvutuslik ülikõrge surveaste ei mõju nii \"tugevalt\". Väiksema silindri diameetri puhul jõuab segu konstantsetes tingimustes kiiremini haarata leegi, seega ehk veidi teravam algusmats kolvile.
Siin hakkavad üldse rolli mängima juba paljud tegurid: kolvikäigu pikkus (jõuõlg), põlemiskambri kuju (mis on tsiklitel suht sama
), tegelik surve enne segu süütamist jne. 2 - taktiline on mõnes mõttes lihtsama ehitusega, kui 4-taktiline, aga see-eest (minu arvates) kapriissem.
See on muidugi minu mõttekäik asja suhtes.
Seda ei oska õelda, kuskohast saaks uusi Jawasid ja IZ-e osta, aga kindlasti on firmasid, kes saaksid tellimise ja edasimüümisega hakkama. Kuskilt vist isegi mulle on meelde jäänud Iz´i tellimise võimalus...