Elite diisel?
#1

Tere! Küsimus: mis mootor sel Soomest tagasitoodud 408-l on kas Peugeot või Perkins? http://www.hot.ee/zjebal/elite%20diisel.JPG
Vasta
#2

Ma olen näinud Perkinsi diisli lipikut, mis Mosse diiselmootorilt maha oli võetud. Peugeot oli vist rohkem Volga mängumaa.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Perkins oli brittide töö ja usutavasti kasutasid nad tollimõõtu. Peugeot peaks vist ikka meetermõõdustikus olema.
Fotol on näha, et mootori külje peal on mitmed kirjad. Kas sealt ei loe midagi välja?
Vasta
#4

Õlifiltri korpuse peal on made in england, aga poldid mutrid on meetermõõdus.
Vasta
#5

Mossed, AZLK426 näit, sõitsid ikka Perkinsiga. Läks vahele 1/1. Minu isal oli traktorilõhnane 426.
Vasta
#6

volgade kohta on perkinsi ja peugeoti mootorite pildid olemas sellel Hollandi volgalehel
väikseim seal nähtav Perkinsi four99 on 1620 kuubikut, see võinuks vähemalt teoreetiliselt sobida ka moskvitšile
Vasta
#7

see mootor on kuidasgi ilmselt Perkins 4.108, mis on sarnane 4/99 :ga ja mõni aastat noorem mudel.

Neil on selline vahe, et 4/99 on märgade silindrihülssidega ja omab sellised väiksed aukud plokkis-juhul kui tihend laseb vett läpi nii see jookseb nende kaudu välja.Siin piltis aga neid auku pole näha.

4.108 on kuivade hülssidega ilma aukuta.
Vasta
#8

Suured tänud teile kõigile kes viitsisid vastata!! Nüüd on vaja elu sellele sisse puhuda ( kõrgsurvepump, pihustid jne. otsida )!
Vasta
#9

Leidsin Elite vanade rootsikeelsete dokumentide vahelt andmelehe Perkins 4.108V mootori kohta. Ju siis selline seal kapoti vahel pesitses.
   
Vasta
#10

Sa saada mulle ps-i kiri mis juppe tarvis läeb. Äkki mõtleb miskit väljaWink
Mul isal noid Perkinsi juppe miskit ikka on veel.
Vasta
#11

Kuna vahepeal on mõned pildid ja dokumendid veel välja ilmunud, pikendan teemat.
See 95-98EAA M408 Elite diisel oli meil peres kasutusel 1972-1982
Tuli tagasi Rootsist, kapoti all tiksus Perkinsi diisel. Kindlasti oli mootor Rootsis kohe uuel autol peal, aga kas paigaldati seal või MZMA tehases, seda muidugi ei tea), sõitnud oli Rootsis 13000km 1967-1971.
Eestisse tagasi jõudis remonti vajavana, purunenud oli mootori ja käigukasti vaheplaat.
Ostuhind oli sellegipoolest 3500rbl, mis oli vist umbes ka uue M408 hind sel ajal.
1975 
   

Algselt oli värviskeem valge punase triibuga, see keelati millalgi ära, kuna kattus operatiivsõiduki värvikombinatsiooniga ja niikuinii oli kuskil 70nendate lõpus vaja autolt rooste eemaldada ja üle värvida.
Kapotialusest kahjuks ühtki pilti pole tehtud või pole säilinud. Originaalsisu oli valge, aga mina mäletan seda ainult punaste riidekatetega kaetult.
1980
   

Diiselkütuse hankimine oli muidugi probleem, sest isegi kui seda oli avalikes tanklates, eraisikutele seda ei müüdud.
Juhuostudena sai kütust MAZi-juhtide käest, sageli tasuta, sest diiselmootoriga Moskvich oli tehnikainimesele haruldane vaatamisväärsus Smile
Ka laevandusest ja põllumajandusest tilkus aegajalt üht-teist. Kaks kanistrit olid kogu aeg pagasnikus. Ja teine aku ka, ühest jäi talvel väheks, et seda diislit käima saada.

Rootsi dokumendid näitavad mootori seerianumbrit, mis M408 omaga kuidagi ei haaku.
   
Vasta
#12

Kui, siis ainumas koht kus Perkinseid Mossele-Volgale peale pandi, oli äkki Belgia? Rootsis kindlasti mitte, seal pole diisel kunagi popp olnud Big Grin Õigemini oska nad siiani nendest lugu pidada. Eks ta Beneluxist imporditud pill oli ka Rootsis. Neid diisleid ol i80'tel paar tükki, enamsu muidugi otse Antwerpenist meremeeste poolt toodud. Toda heledat isegi ei mäleta aga klassikaline bordoo ja meresinine olid kindlasti olemas. Kui nüüd hästi meenutada ja ka tolle Konela Mosse teemaga haakuvalt, siis Belgia pillidel olid täiesti teistsugused esitulede "prillid" ka! Elemendid olid omad, äkki Lucased, ja ka rõngad teise kujuga. Kandilisemad. Kuna Belgias oli ka suur GMi koostetehas ja pisikesed topelttuled olid 60'tel popid just USA-raua puhul, siis ma ei imestaks kui need olid ka mingi GMi mudelirea omad.
Vasta
#13

Huvitav, kas diiselversioonid olid siis nii palju odavamad, et meremehed neid tõid? Muud loogikat nagu ei näe. Milleks tuua omale auto, millele isegi kütust legaalsel teel osta ei saa, rääkimata siis veel mootori varuosadest, mida ei oleks saanud siinmail isegi mitte mustalt turult ükskõik kui suure raha eest? Või oli point pigem selles, et sõidetakse diisliga, nii kaua kui see kestab ja kui lõpuks ära kooleb, läheb tavamootor asemele?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#14

(01-02-2023, 14:45 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitav, kas diiselversioonid olid siis nii palju odavamad, et meremehed neid tõid? Muud loogikat nagu ei näe. Milleks tuua omale auto, millele isegi kütust legaalsel teel osta ei saa, rääkimata siis veel mootori varuosadest, mida ei oleks saanud siinmail isegi mitte mustalt turult ükskõik kui suure raha eest? Või oli point pigem selles, et sõidetakse diisliga, nii kaua kui see kestab ja kui lõpuks ära kooleb, läheb tavamootor asemele?
Tõenäoliselt üks sellise saatusega auto on hiljuti müügis olnud, numbrimärk 154BYN: Link
Tehase andmesildil (vt. pilti) on mootorinumbri kohapeal tühi koht justkui oleks tehasest tulnud ilma (408) mootorita. Tänapäevaks oli juba 408 mootor peale pandud. Tõenäoliselt oli siingi algselt edasimüüja poolt paigaldatud diisel peal.

Varuosa kerena alustamine on siinkohal vähem tõenäoline kuna mulle on jäänud mulje, et eri kompleksuses varuosa keresid tehti pigem Iž tehases.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

(01-02-2023, 14:56 PM)mossepower Kirjutas:  
(01-02-2023, 14:45 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitav, kas diiselversioonid olid siis nii palju odavamad, et meremehed neid tõid? Muud loogikat nagu ei näe. Milleks tuua omale auto, millele isegi kütust legaalsel teel osta ei saa, rääkimata siis veel mootori varuosadest, mida ei oleks saanud siinmail isegi mitte mustalt turult ükskõik kui suure raha eest? Või oli point pigem selles, et sõidetakse diisliga, nii kaua kui see kestab ja kui lõpuks ära kooleb, läheb tavamootor asemele?
Tõenäoliselt üks sellise saatusega auto on hiljuti müügis olnud, numbrimärk 154BYN: Link
Tehase andmesildil (vt. pilti) on mootorinumbri kohapeal tühi koht justkui oleks tehasest tulnud ilma (408) mootorita. Tänapäevaks oli juba 408 mootor peale pandud. Tõenäoliselt oli siingi algselt edasimüüja poolt paigaldatud diisel peal.

Varuosa kerena alustamine on siinkohal vähem tõenäoline kuna mulle on jäänud mulje, et eri kompleksuses varuosa keresid tehti pigem Iž tehases.
See viimaks äkki isegi algselt parempoolse rooliga olnud? Ingliskeelse tehasesildiga ikkagi. Kuigi ma ei tea, mitmes keeles neid birkasid üldse tehti. Inglise- ja saksakeelset olen näinud (rääkimata muidugi tavapärastest venekeelsetest). Kas oli neid veel mingites keeltes või läksidki Saksamaale saksakeelsete ja igale poole mujale ingliskeelsete siltidega?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#16

Tiblakeelne Wiki just nii väidabki, et Mossed läksid Brüsselisse Scaldia-Volga S.A.'sse ilma mootorita! 
Miks toodi? Kindlasti hind ja see, et makse ega muid probleeme ei olnud taasimpordil. Muudel olid mingid maksud peal aga vaat enam ei "mäleta" et mis ja palju! See mootori tagasivahetus oli siin ju kukepea! Minu kunagisel Rallye'l oli ju katel 412 vastu vahetatud, mis oli ka lihtne optsioon palju parem auto saada. 
Aga diislit oli "navaalom" ka sel ajal ja seda just meremeestel! Päevatankist tuli peale separaatorit puhas kraam, KÕIK kalalaevandus kalurikolhoosidest Ookeanini evis ohjeldamatult puhast diislit, RONGID sõitsid diislil ja muidugi militaarkaltsakad punaarmeest, kes kõike müüsid suisa viina eest tsisternidega. Lihtsalt sa ei saanud diislit ausalt bensujaamast... aga mida sel ajal üldse ausalt sai??? 

Põnev oleks teada aga, kui palju vanemat venda 407 Dieselit Eestisse üldse jõudis, kui jõudis? Perkins P4C 99CID diisel oli juba siis kergekujuline paadiankur. Samas oli see 43Hj Perkinsi seeria hea ühtlase käigu motorina genekatest ja traktoritest paatide ja purjekateni. Hiljem oli see sama disain 4-107 ja marineeritud 4-108 millega on sadu tunde koos veedetud ja keset merd sinna sissegi vaadatud Big Grin 
Aga Mossede üüratu "kiirendus" 38 sekki sajani, KUI see üldse saavutati sest 110km/h oli tippkiirus...
Vasta
#17

Autoexport tõi neid ise tagasi.

(01-02-2023, 14:45 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitav, kas diiselversioonid olid siis nii palju odavamad, et meremehed neid tõid? Muud loogikat nagu ei näe. Milleks tuua omale auto, millele isegi kütust legaalsel teel osta ei saa, rääkimata siis veel mootori varuosadest, mida ei oleks saanud siinmail isegi mitte mustalt turult ükskõik kui suure raha eest? Või oli point pigem selles, et sõidetakse diisliga, nii kaua kui see kestab ja kui lõpuks ära kooleb, läheb tavamootor asemele?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#18

(01-02-2023, 15:23 PM)Aspelund Kirjutas:  Autoexport tõi neid ise tagasi.

(01-02-2023, 14:45 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitav, kas diiselversioonid olid siis nii palju odavamad, et meremehed neid tõid? Muud loogikat nagu ei näe. Milleks tuua omale auto, millele isegi kütust legaalsel teel osta ei saa, rääkimata siis veel mootori varuosadest, mida ei oleks saanud siinmail isegi mitte mustalt turult ükskõik kui suure raha eest? Või oli point pigem selles, et sõidetakse diisliga, nii kaua kui see kestab ja kui lõpuks ära kooleb, läheb tavamootor asemele?
Ta tõi minu teadmisel müümata jäänud isendid tagasi? Juba müüduid tagasi ei ostetud. Ja see käis vist pigem Volgade kohta, kuigi valetpidi-rooliga Mossed olevat ka täitsa "Riiklikult" tagasi jõudnud. Päris lapsepõlves 70'tel oli Vanaema naabril selline oranž 427vagun ja hr.Kukk rääkis, et sai ostuloaga tuliuue osta aga see oli olnud odavam kui vasakpoolne isend. Ma täitsa mäletan sellise 1-klassi juntsuna seda küsimust ,et miks rool on teisel pool kui "Onu Milkopi" Almal Wink
Vasta
#19

Parempoolsete Mossede kohta kuulsin juba kunagi ammu, et need olnud laeva peal teel Inglismaale, aga merel puhkes torm, autod olnud halvasti kinnitatud ja hakkasid liikuma. Selliste mõlgitud-kriibitud autode peale oleks sealne diiler öelnud vaid big fat NO! ja nii siis laev poolelt teelt tagasi keeranudki. Nõukogude inimene oli õnnelik, et üldse auto kätte sai. Mõlgid peksti välja, vajadusel vahetati tiib, stange või uks ära ja oldi rahul. Mõni ehitas auto vasakpoolsele roolile ümber, mõni ei viitsinud ja sõitiski kuni lõpuni parempoolse rooli ja miilides spidokaga. Kas sellist intsidenti juhtus laeval üks või mitu korda, ei tea, aga omal ajal vähemalt Tartus mingi paar-kolm parempoolse rooliga autot oli küll. Üks kindlalt universaalkerega, teiste kohta enam täpselt ei mäleta.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#20

(01-02-2023, 14:45 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitav, kas diiselversioonid olid siis nii palju odavamad, et meremehed neid tõid? Muud loogikat nagu ei näe. Milleks tuua omale auto, millele isegi kütust legaalsel teel osta ei saa, rääkimata siis veel mootori varuosadest, mida ei oleks saanud siinmail isegi mitte mustalt turult ükskõik kui suure raha eest? Või oli point pigem selles, et sõidetakse diisliga, nii kaua kui see kestab ja kui lõpuks ära kooleb, läheb tavamootor asemele?
 Diislid olid nõukaajal väga hinnas, küllap juba meremehed ikka teadsid mida tuua. Talupoeg taluja diisel mosse teemas oli juttu Perkinsist millele T-40 pump aretatud. Kindlasti tehti igasugust muud hookuspookust veel-kolba järgi uus hülss, mingi nõuka saale järgi vänt mingisse x remont mõõtu jne.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne