auk kroomi sisse
#1

Lugu siis selline, et sain kroomitud jubinad kätte ja panin ka tsiklile külge....ilus kena kõik, aga oh häda - vaja paar tehnoloogilist auku juurde teha, et voolujuhtmeid peita. Siit küsimus - kuidas kaitsta kroomi puuritud augu ümbruses, et see sealt edasi ei mureneks ja roosteuss vahele ei läheks?
Vasta
#2

selle kirjelduse järgi ei saa küll aru, mis jubinatega on tegemist, kuidas augud suudavad juhtmeid peita, ja miks neid on üldse vaja, kui originaaltükis polnud neid ette nähtud?
Aga kui tegu on juhtmete läbiviiguga läbi kroomitud pleki, siis võiks ju kasutatada kummist läbiviigutihendeid ehk kummikorke, mille servade aluse teed mingi roostetõrjeainega kokku.
Vasta
#3

nuh...tegu on lenkstangiga
Vasta
#4

Kasuta läbiviike.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#5

Lenks on siiski olulist tugevust nõudev roolisüsteemi osa, mis peab olema ka turvaline. Igsuguste keevitamiste ja puurimiste osas tuleks eelnevalt sügavalt juurelda originaali muutmise osas. Originaallenksudes valdavalt suuremad augud on siiski pressitud ja keevised, mis puudutavad toru ennast, mitte klambreid, on teostatud pisut teisel viisil kui kodusel.

Aga ega vigastatud kroomi ei saagi millegagi kaitsta, ainus võimalus metalli kaitsta on kroomi endaga, st uuesti kroomimine. Kõik muud vahendid on tunduvalt ajutisemad.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

5 mm auk tollisesse lenksu ei tohiks ju palju häda teha, seal gaasirutskast pisut vasakul ja 5 x 15 mm keskel kinnituste vahel? Kus see eg enam on uuesti kroomida, niigi hiljaks jäänd Sad
Vasta
#7

Leistangi läbimõõduga võrreldes väike puuritud auk (alla 1/4 leistangi läbimõõdust) vast selle mehaanilist vastupidavust oluliselt ei vähenda. Küll aga suurem auk, mille tegemisest vähemalt mina loobuksin.

Mis kroomtud eseme hilisemat lõikamist (sh puurimist) puudutab, siis minu arvates on peamine halja metalli kaitsmine töötluspiirkonnas. Seda nagu ikka traditsioonilisel viisil - fosforhappe-põhine roostesurm, happekrunt, täitekrunt, välisvärv. Ka siis, kui pindala on ruutmillimeetrites.

Ning täiendavalt tuleks kaitsta kroomiserva mahakoorumise eest, st lõigatud kroomiserv ei tohiks alluda "vässutamistele", "sikutamistele" vms. Nt kaitseb poltühendus, teise detailiga kindel liide, siin juba mainitud kummikaitse läbiviigu kohal jms.

Loomulikult on see kõik hädavariant, st mina eelistaksin mehaanilist töötlemist enne galvaanilise katte alla panemist.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#8

ok
Vasta
#9

fosforhappe-põhine roostesurm, happekrunt, täitekrunt, välisvärv - paluksin siinkohal lähemat seletust mis-on-mis Smile
Vasta
#10

Mis sa neid juhtmeid ikka niiväga peidad. paned neile kena musta kõri ümber ja selle siis klambritega lenksu külge.
Jutt käib ikka motikast?
Kui juhe häirib, siis kuidas igasugu trossidega on?
Vasta
#11

tross on tross ja juhe on juhe...vat häirib just see, et ta jääb ülemiste prillide juures looklema...nu IMHO
http://poison.msn.ee/ural/P1017581.jpg
http://poison.msn.ee/ural/P1017136%20copy.jpg
vat sinna vasakult lenksu poolt juhiks läbi toru ja roolisamba augu neli peenikest juhet Smile
Vasta
#12

Aga vanasti kasutasid chopperi mehed juhtmete ja trosside peitmiseks kroomitud dušši segisti vooliku katet. Ehk on abiks ka see teadmine.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

ei kõlba see variant...eks ma lähen augustamise teed...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne