(Seda postitust muudeti viimati: 25-10-2005, 14:04 PM ja muutjaks oli valdo.)
unicweb Kirjutas:Kuna need pildid tehtud on, ning kellele need masinad võiks kuuluda? Väga oleks vaja neid veotähikuid roomikmasinate küljest ning kasti jäänuseid ka.
Minu meelest võiks kõik need jäänused minna headesse kätesse varuosadeks, mitte igatahes EMEXisse. Seal on palju vana ja haruldast, sh vähemalt kahe 200se "härg"-MAZi vrakid. Äkki on nt veermiku laagrid veel korras?
Pakri saared kuuluvad Paldiski linnale. Minu arvates kas
- on need Eesti Kaitsejõudude omand kui N.Liidu sõjaväest jäänud
- on Eesti riigi omand
- on kohaliku omavalitsuse omand (kui tegu on munitsipaalmaaga)
- on peremeheta vallasvara
Jurist kindlasti osaks paremini kui mina hinnata - seega üleskutse kõikidele siinse foorumi juristiharidusega kodanikele teha nende staatus kindlaks! Enne staatuse kindlaksmääramist ei tohiks neile kallale minna.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
(Seda postitust muudeti viimati: 25-10-2005, 14:49 PM ja muutjaks oli kris.)
Siit pildilt peaks näha olema, kuidas on Pakri saartel maad jaotatud. Oleks vaja teada täpselt masinate asukohta, seejärel saaks vaadata maaametist järele, kas antud kohal on moodustatud katastriüksus, mille olemasolu korral saaks ametlikest teadaannetest teada ka maa esimese omaniku.
Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Üks selline oli ka Naissaarel Lõunakülas raudtee lõppjaamas 1996. aastal. Hilisema saatuse kohta kahjuks ei tea midagi. Ehk leian veel foto.
Tollal (9 aastat tagasi) käisin ma saarel Eesti Noorte Kommertskojaga ja tegin neile ekskursiooni. Hiljem ei ole kahjuks sinna enam sattunud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Rohukülast Tallinna poole sõites natuke vähem kui kilomeetri pärast vasemal metsas ka miskitsugune roomik . Täpselt ei tea, juhtusin bussi aknast nägema .
Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Eespool viitas UNICWEB ühele masinale, mis oli Kuldses Börsis müügis. Esialgu arvasin, et tegamist on AT-S -iga, kuid pildil oleva masina veermik on ju hoopis teistsugune. Millega on tegu?
(Seda postitust muudeti viimati: 04-05-2006, 19:25 PM ja muutjaks oli vana.)
Selliseid ATT või BAT komplektseid masinaid oli 6-7 tk 96 a.-l Kuperjanovi ÜJP-is. Väidetavalt Tapalt toodud. Üks masin oli kaevikuliini kaevamis seadmega, umb 2,5 m läbimõõduga ümmargune rattas millel kopad küljes. Teine masin oli tankitõrjekraavi kaevamis seadeldisega, väljanägi nagu suur 3m läbimõõduga ventilaatori propeller mida aparaat enda järgi tõmbab, ning kõrvale kõrge valli tekitab. Selle masina töötulemust on näha ÜJP lasketiiru lõpus kõrge pinnasvalli näol. Ülejäänud masinad olid varustatud kraanade ja buldooseritega. Enamuse masinate läbisõidud spidom. järgi ainult 400-600 km. Lisaks oli veel kõiksugu eritehnikat kuulikindlate klaasidega.
96 a. sügisel tekkis pataljonil rahakriis ning hakkas pihta vanametalli müük.
Huvitav oleks teada palju tehnikat sinna alles on jäänud või on plats puhtaks tehtud. On keegi seal hilisemal ajal viibinud?
Kunagi ammu, väga noorena sai sarnast masinat kaugelt nähtud. Aga pikki aastaid ei ole seal enam midagi taolist alles. Mõned aastad tagasi vedeles üks raam lasketiirus aga peale seal tehtud korrastustöid pole enam sedagi.
Kõik masinad olevat tõesti läinud vanametalliks, naeruväärse raha eest, aga kuskilt tuli ju klappida maha laristatud raha. Palju head ja väärtuslikku tehnikat lõhuti lihtsalt ära
(Seda postitust muudeti viimati: 14-08-2006, 20:19 PM ja muutjaks oli unu.)
valdo Kirjutas:Minu meelest võiks kõik need jäänused minna headesse kätesse varuosadeks, mitte igatahes EMEXisse. Seal on palju vana ja haruldast, sh vähemalt kahe 200se "härg"-MAZi vrakid.
Sai ka Pakri saared läbi vändatud sääred kibuvitsast ja põldmarjavartest räsitud... Regardmani ühes postis siin teemas on 2000 aastal tehtud fotod. 6 aastat mõõdas ja piltidel olevad kabiinid on saanud kõvasti räsimist. MAZi kabiinist on puitosad mõõda randa laiali, Zilidest järel vaid kabiinid... See on siis Väike Pakri põhjatipus... Väike-Pakri keskel idaorannikul oli veel mõni sõiduk täiesti vormis... nagu näiteks pildil olev MAZ.
Saarele transporti korraldanud laevniku sõnul ei tohtinud hetkel peale meie mitte kedagi saarel olla kuid siniste töökinnastega ja traksipükstega muhedad mehemürkad sorteerisid metalli just selle sama masina kõrval
Saarele tasub minna !. Pikad püksid ja matkasaapad jalga , ratta selga ja kaks päeva kui on huvi ka külavaremete vastu Mõlemal saarel. Väike-Pakri suurküla müürid, Rannaküla tänavatesüsteemid ja paekivikorstnad, mahajäetud looreha ja rehepeksumasina jupid, Tsaariaegne munakivi-teetamm üle saarte ning kasarmuvaremed. Kui enne natuke Saare kodulooga tutvuda Rannarootsi muuseumi leheküljel siis mõtlemisainet küllaga. Hea on võrrelda ka Tsaarivene ja Nõugokude sõjaväe ehitustava ja suhtumist mida näeb saarel igal sammul.
unicweb Kirjutas:Huvitav kas AT-T-d võib ka Eestimaa pinnalt leida
Kui ma ei eksi, siis paar sellist oli ühes Võrumaa talus veel eelmisel talvel kui mul digifotokat veel polnud ja pilte ei saanud teha. Kahjuks pole mul hiljem selle talu juurde asja olnud. Hiljem veel keegi rääkis, et masinad olla mingil kohalikul sovhoosil olnud mõeldud silo kokku pressimiseks või umbes nii aga see polnud just mugav tegevus olnud. Kliirens pidi ka väga madal olema, et kinni jäid kergelt.
peeterpaul Kirjutas:Räägiks ehk keegi (jj?), milliste detailidega on varustatud pääste(tuletõrje)versioon GAZ-71-st?
Ja kas see kolakas tõepoolest ujub????
Pole kahjuks raamatut käepärast, aga tsiteerin kaasfoorumlane mrali`t :
Tootmisaastad: 1968-85 ; Roomikauto ГАЗ-71 (ГТ-СМ - Гусеничный Транспортер - Снегоболотоход Модернизированный baasil ehitatud tuletõrjemasin. Sõiduk on mõeldud meeskonna vedamiseks raskesti ligipääsetavasse punkti. Sõidukis on kohti kuni viiele tuletõrjujale (lisaks juhile), samuti kuuluvad varustusse 480-liitrine veepaak, mootorsaed "Družba", mootorpump, neli ranits-kustutusaparaati RLO-M, süüteaparatuur vastutule tegemiseks. Lisaks kuulub komplekti roomikauto järgi haagitav ketasader tule leviku piiramiseks pinnase üleskündmise teel.
Riistapuu pidavat tehnilise instruktsiooni järgi tõepoolest ujuma - 5 km/h. meie pole kahjuks katsetada saanud, kuna pole siinkandis sobivat veekogu. Tehisjärve, kus palju rahvast ujumas käib, sellise tehnikaimega ju ei lähe...
Kui komplektne on JJTS isend varustuse mõistes?
Millise ajamiga veepump - kas masinalt või väikese bens. mootoriga?
Huvitav, huvitav, kas esisuunatuli on identne PAZ672-ga paigutatuga?
Kus kohas need veepaagid on - kas kabiinis või kastis?
Mehitamisest - armeele tehtud isendid on planeeritud 10 dessantnikule.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
peeterpaul Kirjutas:Kui komplektne on JJTS isend varustuse mõistes?
Millise ajamiga veepump - kas masinalt või väikese bens. mootoriga?
Huvitav, huvitav, kas esisuunatuli on identne PAZ672-ga paigutatuga?
Kus kohas need veepaagid on - kas kabiinis või kastis?
Mehitamisest - armeele tehtud isendid on planeeritud 10 dessantnikule.
Meie isend ei ole üldse komplektne ... Vaid 2 x 240 ltr veepaaki "salongis". Minu teada komplekteeriti nii käigukastilt saadava ajami ja 600 ltr/min tootlikkusega hammasrataspumpade kui ka mootorpumpadega MP-600 isendeid. Imivoolikud kinnitati "salongi" katusele. Esisuunatuli on tavatootmises olnud tuli : Gaz-id, Zil-id jne. Aga PAZ 672-l kahtlustan, et oli LAZ 695-ga sarnane. (Kindel pole ...)