Postitused: 321
Teemad: 33
Liitus: Sep 2006
Maine:
6
Kas võib esineda erinevusi D8 mootori magneeto tulede mähiste osas ehk kas võib olla, et osad D8 magneetod on mähitud 6V pingele ja osad 12V pingele? Varemalt oli mu D8E magneeto tulede väljund ühendatud otse 12V pirnidele ja kõik toimis. Teatud asjaoludel, taastamise käigus, pidin mootoril magneeto välja vahetama. Ostsin kloostrimetsa poest tuttuue, sain mootori ilusti toimima, kuid kui endise tulede ahela ühendan magneetole, siis hakkas mootor plärtsuma ja paukuma ning tule pirnide niidid hõõgusid ainult punakalt. Mõõtes sain magneeto pingeks täispööretel ca 6V alalispinget või kui vahelduvvoolu skaalale lülisin, siis ca 12V tuuri. Samas nii palju kui mina tean, on D8 magneeto tulede mähises diood (mida oommeetriga mõõtes ka tõdeda võib), mis peaks poolperioodalaldina toimima, ehk väljuv pinge peaks olema siiski "pulseeriv alalispinge". Kas võib olla, et uues magneeto mähises on diood saanud tagurpidi, ehk tuledele juhitakse vale poolperiood pingest? Olen veidi võrrindusest kaugeks jäänud, äkki keegi teadjam oskab nõustada või öelda, mis viga?
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
D8E on 12V pingel, tavaline D8 tüüpilisel 6V pingel.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 363
Teemad: 31
Liitus: Jan 2004
Maine:
0
Jah seal peab olema diood, mis võtab sellel osal ajast ära voolu kui sädemeks vaja ei ole. Muidugi ka õiget pidi. Kunagi kui võrrindusega sai tegeletud tegin võrrile üldse akusüsteemi peale, mida võrri süsteem täitis laadimisega. Tagatule tegin ledidele ja siis sai alles korralikult pimedas sõita.
Postitused: 321
Teemad: 33
Liitus: Sep 2006
Maine:
6
Ei, süüte- ja tulemähise otsi ei vahetanud ära, neil on eri suurusega klemmid otstes.
Ei, tegemist ei ole kahe erineva elektriahelaga. D8E magneeto on sisuliselt autotrafo - välise süütepooli ja kontaktide jaoks on tehtud lihtsalt väljavõte nö. tulede mähise alguse otsast. Seega saab tulede ahela liigne koormamine vabalt põhjustada pinge langemise süütepooli primaarahela tarbeks. Lammutasin oma vana magneeto lahti ja nii see on, samuti on sees ka dioodid või koguni stabilitron, igatahes kaks jadamisi dioodi moodi komponenti seal on, pole veel jõudnud mõõta neid, siis teaks öelda, millega tegu. Aga ikkagi hetkel ei plahvata, milles asi...kui välja peaks kindlasti tulema 12V, miks siis tuled mitte ei sütti, kui ennem, eelmise magneetoga nad töötasid...
Postitused: 321
Teemad: 33
Liitus: Sep 2006
Maine:
6
[attachment=23967][attachment=23968]
Selline näeb välja D8E magneeto tulede väljundi kontakplokk koos dioodidega, mis asub mähist katva isolatsioon-riide all. Ehk siis mähise vahelduvpinge läbib kahte jadamisi dioodi (ilmselt lisa pingelangu tekitamiseks), nii et tulede väljundile tuleb positiivne poolperiood, ehk +12V.
Üks mõte, mis vahepeal tekkis, puudutab kondensaatorit. See on veel vahetamata, sädelust pole küll märgata kontaktide vahel, aga... Ehk on niiskus ja aeg tollele liiga teinud.
Priit
Postitused: 188
Teemad: 10
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
20-10-2006, 13:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-10-2006, 13:25 PM ja muutjaks oli
kalev60.)
ma olen sama tähele pannud nii võrri, kui ka mopeedi kolvi rõngaste suhtes ,et nende paksus kõigub erinevatest pooditest ostmisel umbes 2mm sees.
mis värk on nendega? kas keegi oskab öelda, mis siis võrri kolvi rõngaste õiged möödud peaksid olema.
miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?