Postitused: 54
Teemad: 14
Liitus: Feb 2006
Maine:
0
liigub meil töö juures ringi jutt,et jrgm. aasta pandaks ülevaatuspunktidesse videokaamerad.ja sel põhjusel jääb praktiliselt kogu kasutuses olev vene/kasut.lääne tehnika seisma,kuna enamikul tehakse nagunii üv.mustalt,sest "paberite järgi"oleks vist vanema tehnika üv.mõttetu aja-raha-materjali jne. raiskamine.point oligi selles,et kaotada must ülevaatus sest enamik tehnikat seda ei läbi,lihtsalt tehakse mis tarvis(üv.punkt),tempel passi ja kohtume jrgm. aasta. olen seda samust juttu ka mujalt kuulnud,mõni firmaomanik loeb juba hirmuga ressursse,et uut tehnikat osta.kui palju see jutt tõele vastab?
i´m the fucking piledriver...
Postitused: 1,075
Teemad: 57
Liitus: Mar 2004
Maine:
10
püha lihtsameelsus, kaamerad ja andurid on seal juba ammu, sõidetakse ühe autoga 20korda läbi punkti jne, keeratakse auto ümber tagasild esimese asemel jne, ära pabista
Postitused: 80
Teemad: 2
Liitus: Jan 2005
Maine:
0
Alustuseks kõigepealt fakt, et ülevaatuspunktid on ikkagi kõik eraldiseisvad äriühingud, lihtsalt litsentseeritud vastavat teenust pakkuma. Seega keegi ei lähe ja pane ülevaatuspunktidesse midagi, saab sisse viia seadusemuudatuse, millega kohustatakse ülevaatuspunkti teatud nõuetele (siis näiteks kindlaksmääratud kaamera omamisele) vastama.
Aga ma esimese hooga ei kujuta seda kaameravärki küll ette - et iga läbinud auto kohta peab ülevaatuspunkt N nurga alt kogu protsessi filmitud videomaterjali X aega alles hoidma?
Hetkel on kõik mõõtmisseadmed ühendatud arvutiga ja nende korrektseid tulemusi on vaja, et ülevaatus ära vormistada. Ja kui vaja, aetakse siis lihtsalt CO-mõõtmise voolik ülevaatusekõlbuliku auto summutisse.
Renault Laguna GT '06
Renault Twingo GT '08
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Toetan siinkohal Jesperit.
Igasugused pähapäeva ja hobiautod, sõltumata päritolumaast, võiks ikka nii korras küll olla, et ametlikult ülevaatus läbida. Rääkimata igapäevasõidukitest.
On ka minul mõni tuttav kes alati "mustalt" TÜV-i läbib ja igapäevaselt oma sõidukiga ringi kimab. See ei ole aga õige. Kontrollimata ja "poolvigase" sõiduvahendiga oled reaalne ohuallikas nii teistele kui ka endale.
Ise olen kõik kolm aastat oma 1984 Accordiga ülevaatuse läbinud täiesti ausalt. Tuleb lihtsalt auto korras hoida ja enne ülevaatust mõningased võimalikud kitsaskohad üle vaadata. Muidugi võib ootamatusi tekkida aga mõistliku ülevaatajaga saab need tavaliselt lahendatud.
Näiteks sõber käis Moskvitsiga ülevaatusel ja ilmnes et tagapidurid ei toimi nõuetekohaselt. Ülevaataja andis veidi aega probleemiga tegelemiseks ja pärast pidurite lahtivõtmist ja puhastamist ülevaatuspunkti nurga taga saadi ka vajalikud näidud kätte.
Nii et esmalt ikka autod korda ja alles siis ülevaatusele.
Terv,
Valts@fair play
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Postitused: 80
Teemad: 2
Liitus: Jan 2005
Maine:
0
Kuidas võtta. Mu '85 Fuego on muidu täiesti ülevaatusekõlbulik, aga kuna võimsust on veidi järele aidatud, siis CO-piiridesse ta ei mahu. Kusjuures seaduses sätestatud piiridesse (alla '87 karpaga auto - 4.5%/1000ppm) isegi mahuks, aga kuna Autodata ütleb, et tehas sätestas sellele autole aastal 85 normiks 2.5%/300ppm, siis loevad need. Viimasel ülevaatusel saadi vist miski 3.2-3.3%/150ppm tulemuseks.
Renault Laguna GT '06
Renault Twingo GT '08
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Jah Indrek, CO-ga tõesti on nagu ta on....
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Postitused: 3,723
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
37
Jesper Kirjutas:Üle 25 aasta vanustel autodel ju heitgaase ei mõõdeta, ainult vaadatakse et silmnähtavalt ei suitseks.
kas selline tingimus on tekkinud käesoleval sügisel? Mu põrril olid suvisel ülevaatusel heitgaasid küll üks mõõdetav suurus. Ei taha ma uskuda, et see konkreetne ülevaataja ametit ei osanud...
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 691
Teemad: 58
Liitus: Nov 2003
Maine:
1
Alla 1973a masinatel co eikontrollita.
See 25a mõeldi siis kui see seadus vastu võeti, see oli päääääris ammu juba.
Igatahes võite 70-72a siksidega rahumeeli minna, keegi eikontrolli CO-d.
Postitused: 3,221
Teemad: 71
Liitus: Sep 2002
Maine:
66
28-11-2006, 13:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-11-2006, 13:12 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Jah, ma väljendusin ebatäpselt, mõõdetakse küll, aga otsuse tegemisel ei arvestata.
Täiendus: seda, et 1973.a on kivisse raiutud, ma ei teadnud.
Postitused: 773
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
tamar99 Kirjutas:Alla 1973a masinatel co eikontrollita.
Täpsemalt saate lugeda siin,kerida allapoole ja tabel 16.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
Mina lugesin sealt välja :
§ 15. Kompressioonsüütega mootoriga sõiduki heitgaasi suitsususe piirväärtused
(1) Töösooja kompressioonsüütega mootoriga sõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori püsival töörežiimil väljuda nähtavat suitsu, välja arvatud veeaur.
(2)
Alates 1. jaanuarist 1980 esmakasutusele võetud kompressioonsüütega mootoriga M ja N kategooria sõiduki heitgaasi suitsususe ehk kiirguse neeldumisteguri «K» piirväärtused ei tohi ületada valmistaja poolt määratud piirväärtust või M ja N kategooria sõiduki andmesildile või andmesildi kõrvale märgitud kiirguse neeldumisteguri «K» piirväärtust mootori töötamisel vabakiirendusrežiimil. Kui need andmed ei ole kättesaadavad, peab kontrollimisel aluseks võtma vabakiirendusrežiimil ülelaadeta kompressioonsüütega mootoritel 2,5 m–1 ja ülelaadega kompressioonsüütega mootoritel 3,0 m–1 .
Kas see 1973 puudutab ainult bensukaid? Diislite puhul on 1980.a. nagu piiriks?
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 787
Teemad: 19
Liitus: Oct 2006
Maine:
2
aga kuidas on käsipiduri kontrollimisega ja arvestamisega lood? 2a tagasi mõõdeti seisupiduri efektiivsuseks 20% ja eelmine aasta 18%. Minu lolli loogika kohaselt on see number ikka väga väike, samas pole ma ise käinud TÜV-d tegemas kah, aga nüüd lähipäevil lähen, auto pole ka teab mis vana, 93 aasta oma. Muidugui täna õhtul ootab ees kogu ringi klotside vahetus, sest pidurid ikka on sellised asjad, mis võiks korras olla.
Postitused: 3,221
Teemad: 71
Liitus: Sep 2002
Maine:
66
Kontrollitakse ja arvestatakse, mõlemal pool peab olema vähemalt 16% ja poolte erinevus ei tohi olla üle 50%. Väga lõdvad nõuded jällegi, kui seal vähegi klotse on, siis pole probleemi.