Lääne autod ENSV-s
#41

Oma esimesed nn. "kapitalistid" ostsin  80, ndal aastal ühe meremehe käest.Mudeliks oli siis Ford Taunus 12M ja 15M . Kokku maksid need siis 5500rubla.  12M oli laeval kolmeks lõigatud , et saaks riiki sisse niikui varuosad (ka see sai sõidukõlbulikuks tagasi tehtud , kuna 15M roostetas kätte ära). Ilmselt nendele autodele Fordi mudeligammas järglasi ei tulnud , kuna olid esiveolised ja escordist oluliselt suuremad.Mootoriks oli V4 , mida nii mõnigi tolleaegne ZAZ,i omanik kadedusega vaatas. välja nägi siis selline:  http://www.delest.nl/media/img/DCP_3446.JPG .
Vasta
#42

Olen kuulnud lugu, et millalgi 60-70nendatel saatsid sugulased USAst kodueestlasele mingi hiidsuure maantelaeva. Kätte seda muidugi ei antud, pakuti kahte(!!!) Volgat...

Tõnu Trubetsky raamatus "Anarhistid" (Tln 2003) on paar pilti bändist J.M.K.E, kus nad poseerivad lääne autode taustal. 1986 tehtud pildil on Opel Rekord, musta numbriga vist xx88EAШ või 88xxEAШ või midagi säärast. 1988 tehtud fotol aga Ford Transit TxxxxEA. Pidi olema eraauto, sest riigiautol olid ju tähed numbri järel. Tuleb kellelegi tuttav ette?

Tartus liikus lääne autosid väga vähe, kui sõitmas nägid, oli ikka tõeline haruldus. Hea kui 08t nägid (see siis 80nendate keskel). Ja kui minusugune maapoiss Tallinnasse sattus.... Aga Tartus oli kah MB reanimobiil, võibolla mitu. RAF, vaeseke, ei jõudnud ju vastutuult kihutada...

Tean ka ühte sinist universaalkerega Škoda Feliciat (vist???) 60nendatest pärinevat. Kas Škodasid siis NLiidus ametlikult ka müüdi?

EDIT: Selle Opeli number oli hoopiski 80-36 EA? (viimast tähte ei loe välja kas З või Э ) Foto tehtud Mustamäel. Trantsit seisis Toompeal ja nr T 54 75 EA.

Veoautode kohta võib lugeda http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=8180
Vasta
#43

Oltsberg Kirjutas:Tean ka ühte sinist universaalkerega Škoda Feliciat (vist???) 60nendatest pärinevat. Kas Škodasid siis NLiidus ametlikult ka müüdi?
Skodasid mitte ei müüdud vaid oli selline rahvusvaheline ajakirjanike lo´terii, kus oli auhinnaks lisaks Volgale ka Skoda
Vasta
#44

villis1 Kirjutas:
Oltsberg Kirjutas:Tean ka ühte sinist universaalkerega Škoda Feliciat (vist???) 60nendatest pärinevat. Kas Škodasid siis NLiidus ametlikult ka müüdi?
Skodasid mitte ei müüdud vaid oli selline rahvusvaheline ajakirjanike lo´terii, kus oli auhinnaks lisaks Volgale ka Skoda
On nagu meeles, et selle loterii auhindade hulgas esinesid ka Moskvitš ja Wartburg.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#45

90 alul oli Klaipedas(Memelis)liikwel hulga Wartburge.Kohalike jutu järgi jagati neid AZLK ja ZAZi soowiaile.Nõukogude autotööstus ei suutnud enam rahuldada kõiki soovijaid.Ja siis otsustatigi jagada Wartburge.Huvitaw kas siis DDR jäi neid üle?Eestisse need asjad ei jõudnudki(kahjuks või õnneks).
Vasta
#46

Pildid ajakirjast Mobilisti 6/1984
Tol ajal oleks saanud igatahes Tallinnas juba päris kobeda ameeriklaste kruiisi korraldada!

         

   

   

   

   

Rakverest mäletan 86. aastal sageli nähtud punast kahe uksega Taunust ja umbes samast ajast nelja uksega (sinist?) Renault'd, kiire otsingu tulemusena vist mudel 16.

Galeriis on ka kaks vanemat sõjajärgset masinat, mis veel 70ndatel Tallinnas liikusid:
Pontiac Silver Streak 1949, Plymouth 1952?
http://eag.vanatehnika.ee/m16.html
Vasta
#47

Kaks sõna oli juttu P.Kerese autost, mäletan, et nägin seda kunagi Tallinnas Raekoja platsil kui ta säras ja läikis.
Kõige suuremat hulka lääne autosid mäletan filmi "Vaikne hooaeg" võtete ajast, kui filmiti Tallinnas Toompeal mingit matuserongkäiku, milline leidis aset kuskil läänes ja minu teada olid siis need rongkäigus osalevad läänepäritoluga sõidukid erinevatest kohtadest kokku korjatud, isegi väljaspoolt ENSV territooriumi, aasta oli kuskil 60-ndate teine pool.
Muide minu mäletamist järgi kirstuautot veeti trossi otsas.
Sai tehtud nendest sõidukitest ka päris hea hulk fotosid(must-valgeid), kuid kuhu need on jäänud....?
Vasta
#48

mul on kahtlane tunne, et masin nr-ga 91-77 asub hetkel minu hoovis, õigemini selle ratastel kere, kere on remonditud, aga väidetavalt varastati remondi käigus ära stanged, võred ja sisu, kui keegi nendest midagi teab oleks tore
Vasta
#49

Kuulge kodanikud. Teemat lugedes on mitmel korral mainit, et väljamaa auto asemele anti sissetoomisel hoopis mingi nõuka massin. Kuna ise 80ndail paras mudilane olin siis toona elu üle pikemalt ei filosofeerinud.
Kas keegi oskab oelda, mis nendest "konfiskeeritud" välismaaautodest edasi sai? Väljamaale neid Liidust ju ometi tagasi ei saadetud? Läksid parteiladviku käsutusse?

Ise mäletan 80 lõpust yhte kuskil vist mingi varustajana töötanud meest, kes muidu uaz kastikaga ringi vuras aga garaazis oli tal helekollane kurvasilmne mersu (no see püstiste esituledega). Minu arvamuse järgi oli see yks esimesi taolisi Tartus. Tänavapildis nägin teist taolist autot alles ca 3 aasta pärast, kui datsunite ajastu algas. Auto ise oli Saksast toodud. Tagatule juures ilutses suur D. Ei teadnud ma toona tatikana midagist riigitähistest aga see D täht mind painama jäi ja kord kysisin yhe autot imetlema jäänud parmu käest, et mida see D ikkagi tähendab. Paraku oli see kodanik sama tark kui mina. Tegi targa näo pähe ja ytles et se tähendab "Droll".
Vasta
#50

Mina ei tea, siis kui mina käisin koolis, siis olid juba veidi hilisemad aastad ehk 1982-1992. Meie klassis umbes pooltel olid isad meremehed, ning mäletan et nende hulgas 80-ndate alguses oli vene ning lääne autoomanike umbes võrdselt. 10 aastat vana Opel Rekord maksis mingi 200-300 DEM-i mis isegi nõukogude meremehe jaoks oli taskukohane, pluss igasugused hangeldamised, salakaubavedu jne jne. Mõnel perel oli need koguni kaks. Aga muidugi, ise võite ette kujutada, ki pikaks jääb 10 aastat vana Rekordi elu olukorras kui varuosad ei ole sisuliselt saadaval.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#51

NSVL ajal osteti suuremas koguses sisse ka Magirus-Deutzi veoautosid 232D ja 290D (kallurid ja madelid). Suur osa neist läks BAM-ile, kuid kas neid leidus ka Eestis? Kajastuvad need ka 1970te lõpu-1980te alguse spravotšnikes.
Samuti toodi NSVL ajal sisse ka mõned Fauni ja Mitsubishi-KATO suured autokraanad.
Vene tehnikafoorumis (http://rcforum.ru/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1299) on NSVL-i (kuid kas ka Eestisse?) suuremas (rohkem kui üks) mahus toodud Lääne rasketehnikast veel mainitud metsaveokid Sisu-Vanaja ja Komatsu-Nissan, karjäärimasinad Berliet, Unitrig, Haulpak, toruveokid Faun, konteineriveokid UNIC-Fiat ning tuletõrjeautod Sisu,Magiruse ja Kaelble raamidel.
Ning Tšehhi, DDR-i ja Poola rasketehnika Eestis leidumisest on piisavalt juttu tehtud muudes teemades (samas Vene foorumi teemas on muidu ka neist juttu).
Vasta
#52

1974 tuli Tallinna 2 kraanat KATO
Vasta
#53

ETV oli ka ülekandejaam MB baasil.Seisis 80 aastate alul ETV lihtsalt hoovil,väidetavalt endine Breznevi fotolabor.Kindlasti mäletawad seda sinist LKW Telemaja juures seismas ,vähemalt kaks lugupeetud foorumlast.Kasutusele võeti see auto alles 80 lõpul asendamaks TA 943 baasil tehtud LÜJi.Mis autost edasi sai ,paraku teadmata.
Vasta
#54

Meenub ameerika päritolu Pepsi furgoon. Tuli koos tehasega 1978. Sõitis mitu aastat, vedas seda hapet laiali. Siis ca 1981 kadus ära, kuid tuli ca 1983 veel korraks välja
Vasta
#55

Martin256 Kirjutas:Meenub ameerika päritolu Pepsi furgoon. Tuli koos tehasega 1978. Sõitis mitu aastat, vedas seda hapet laiali. Siis ca 1981 kadus ära, kuid tuli ca 1983 veel korraks välja
Neid oli kaks tükki ja kuulusid tollasele TAV 2 filiaalile.Kuna aga SSSR läks Afgaani internatsionaalset abi andma ,tuli boikot.Ja autod jäid waruosade puudumisel seisma.Ühele aretati peale ZILi kone ja see sõitis,teine seisis töökojas tolmukorra all.Kuuti kasutati minu mäletamist mööda laona.
Vasta
#56

Töökaaslane oskas rääkida, et Olümpiaks osteti mingi ports VW Oettingere, et väliskülalisi sõidutada. Teab keegi nendest täpsemalt ja ehk ka nende edasisest saatusest?
Vasta
#57

Oltsberg Kirjutas:Aga Tartus oli kah MB reanimobiil, võibolla mitu. RAF, vaeseke, ei jõudnud ju vastutuult kihutada...

Üks reanimobiil oli ja selle saatus oli kurb. Millalgi 80-ndate algupoolel läks ta kiiret sõitu tehes Aardla-Võru ristmikul külili, kaks kõnniteel olnud meest jäid alla ja said surma. Lömmis reanimobiil seisis veel tükk aega Maarjamõisa haigla kõrval garaažide juures.

mrali Kirjutas:NSVL ajal osteti suuremas koguses sisse ka Magirus-Deutzi veoautosid 232D ja 290D (kallurid ja madelid). Suur osa neist läks BAM-ile, kuid kas neid leidus ka Eestis? Kajastuvad need ka 1970te lõpu-1980te alguse spravotšnikes.
Samuti toodi NSVL ajal sisse ka mõned Fauni ja Mitsubishi-KATO suured autokraanad.

Kollast Magirus-Deutzi kallurit olen vene ajal Eestis näinud ja sellel oli kohalik numbrimärk.
Tartu KEK-il oli 80-ndatel neljateljeline Fauni kraana, mis olevat olnud tollal suurim autokraana Eestis, vähemalt nende hulgas, mis avalikel teedel liikuda võisid. Oli vist 1986. aasta suvel, kui Haapsalus parandati kultuurimaja katust. Selgus, et ainuke kraana, mis tõrvapüti ühe hoobiga maast katusele tõstaks, oli toosama Faun. Kraana rent olevat maksma läinud kordades rohkem, kui tõrv, ruberoid ja kõik muud kulud kokku.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#58

Seniajani Betooni tn nähtud paar korda nädalas, liikumas Magirus-Deutz kollast kallajat. Seisab tihti Elcoteci ja Ehitusservice vahel.Kellele kuulub ei tea.Aga ,pakun välja ,et üks wähestest siiamaale sattunud autodest.
Vasta
#59

smolin Kirjutas:
Oltsberg Kirjutas:Aga Tartus oli kah MB reanimobiil, võibolla mitu. RAF, vaeseke, ei jõudnud ju vastutuult kihutada...

Üks reanimobiil oli ja selle saatus oli kurb. Millalgi 80-ndate algupoolel läks ta kiiret sõitu tehes Aardla-Võru ristmikul külili, kaks kõnniteel olnud meest jäid alla ja said surma. Lömmis reanimobiil seisis veel tükk aega Maarjamõisa haigla kõrval garaažide juures.
Mitte lihtsalt heast peast ei läinud külili, vaid põrkas sisselülitatud vilkuritega sõites kokku valgusfoori rohelise tule poolt tulnud veokiga. Aga jah kaks ohutussaarel viibinud jalakäijat jäid tõesti ümberpaiskunud reanimobiili alla ning hukkusid. MB reanimobiili aga oli Tartus liikumas näha ka peale seda õnnetust. Kas see paiknes statsionaarselt Tartus või mitte, ei oska öelda.

smolin Kirjutas:Tartu KEK-il oli 80-ndatel neljateljeline Fauni kraana, mis olevat olnud tollal suurim autokraana Eestis...
Mitte KEKil, vaid METil, s.t. Maaehitustrustil. Asutus (või vähemalt selle masinapark) paiknes Turu tänavas ja firma Faun toodetud eritehnikast oli neil samal perioodil veel kanalisatsioonitrasside hooldamiseks ja remontimiseks mõeldud kommunaalmasin MB šassiil ning väidetavalt ka ekskavaator, ehkki viimatinimetatut ma oma silmaga pole näinud.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#60

to:mrali:Unit Rigid töötasid Koola ps,Razvumchorris,kaevanduses.Need olid 180 tonnise kj ja nende juhtidena töötas palju naisi.Wabco haulpacid töötasid Siberi söekaevandustes ja karjäärides.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne