Nõukogude autodele Eestis valmistatud varuosi
#21

Teada olevalt austatud Koeru ART is valmistati volga tüüpi autodele stabilisaator varda konte ja vist isegi rooliotsasid kui ma ei eksi.Nii on rääkinud tolle üritusega lähedalt seisvad isikud.
Vasta
#22

No Eestis tooteti Lennukitele Muste kaste, ja muid vidinaid mis läksid tankidele ja teistele masinatele , nt: Tartus kalvanika tehases mis asus Kastani tn-s tehti söjaväele juppe, kuid suitsu katteks tehti vihmavarje mis üpris ruttu ära lagunesid.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#23

Kalender ( a'la 1972 ) on pikalt laialt kirjas mida Eestis toodetakse masina detailidest.

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#24

Kas siin juttu ikka masstootest(=tehase tarned) või osadest, mis sobisid vene autodele (=igaüks, kel viitsimist)? Viimast arvestades, võib ka tänapäeva starteri mähkijat siia kirja panna.
Nõuka ajast mäletan vaid Norma turvavöid Ladadel ja Polümeeri porimatte, mida VAZ-teenindus kaasa müüs.
Vasta
#25

kOll Kirjutas:Olen kuulnud sellist juttu, et Vazide plekid(tiivad,uksed,luugid) valmistati Viimsis Lubja mäe peal olevas tsehhis. Jutu rääkis kolmas isik, kelle vend oli endale "uue" auto samasest asutusest "sebinud"-kümnenäpuallahindlus!
90-ndatel tekkis sinna romula, mida keegi Robi-nimeline vedas.
Ehk teab keegi veel midagi sellest või kummutab ümber?
Seda Robi-romulat tean küll, tegelikult oligi see suur tsehh mille territooriumil ja ülemistel korrustel müüdi hiljem varuosi. Kuid tsehhis on vist siiani pea kõik metallipingid olemas ja midagi seal tõesti valmistati ka. Vahepeal oli selle ürituse nimi REMAUTO veel.
Vasta
#26

Pärnumaal Ahaste kolhoosis tehti autodele peegleid. Isa tuttav töötas seal.
Vasta
#27

Kummitooted - Kose EPT - näiteks ZAZ mootoritele tõukurivarda puksid olid kannis head
T-40 kap. remont - Viljandi EPT
UAZ plekkkered ja GAZ-51 kap remont - Nuia EPT
Hüdrosilindrid - Viljandi Talleks
Kopad ja terad traktoritele - Mõisküla Talleks
Viljandis oli plaanis ka mingeid väiketraktoreid hakata tootma, hooned isegi ehitati valmis, kuid aeg ja raha said otsa.
Sõiduauto rehvide prottimine - Särevere lähedal metsas, hooneteks ölid vist mingid lehmalaudad ümber kohandatud, 90-ndate alguses.
Väiketootjatena oli nii mõnigi hea "Jaan Tatikas" olemas.
Vasta
#28

Haapsalu EPT Taeblas tootis sadulveokite sadulaid.
Lisaks hoian käes Taeblas valmistatud GAZ-21 elektrijuhtmestikku. Sain teada, et siinmail olla olnud ka masin juhtmekimpude tekstiili sisse mähkimiseks.

Lugupeetud foorumlane mrali ehk oskab veelgi täiendada.
Vasta
#29

Kas siia maani kusagil sumpse vene ja ka teistele markidele Eestis ei tehta.
Nimi ei tule hetkel meelde...
Vasta
#30

Kaubamärk Universaal ja tootjaks Põltsamaa "Progress",kui mälu ei peta.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#31

türil valati valuvelgi Mossedele ja Volgadele
Vasta
#32

Tootmiskoondises "Talleks" valmistati sõiduautodele kerghaagiste veo-
konkse.
[Pilt: konksupass001yo5.jpg]

[Pilt: konksupass002am4.jpg]

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#33

Kuusalus tehti poritiibasid GAZ 51 ja 52/3 siis veel furgoone kastide asemel ja õlifiltreid 51-tedele.

Igasugune vanatehnika on teretulnud.
Vasta
#34

Normas tehti GAZ-24Wink

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#35

Minu varudes on säilinud mõned SK. tihendid,mis on valmistatud "PÕHJALA" poolt. Samuti VAZ-i jaoks valmistatud uste ja koobaste ääred,põhjaplekid ja muud mis tehtud RAMOS,võin nimega veidi eksida,sest etikett halvasti loetav.
Mul on mõned Moskvichi esiklaasid,mis oleks nagu pudeliklaasist valatud,tumedast klaasist. Vahepeal tekkis mul mõte,et järsku on need ka meil kusagil põlve otsas valatud...Järsku keegi teab asjast midagi? Oleks huvitav teada.Iseasi on see kas auto ÜV.sellise klaasiga läbi läheb,olen kuulnud et läbipaistvust mõõdetakse.
Tundub,et meil on siin aegade jooksul toodetud terve suure muuseumi jagu asju.
Vasta
#36

Sauel tehti GAZ tüüpi veoautode plastikust suunatule- ja gabariidituleklaase.
Vasta
#37

Vaz-i plekke toodeti ka kooperatiivis Iris. Istmekatteid (kui nõukogude autode lisavarustus) teie istumise pehmendamiseks nt. kolhoosis Vigala. Sellistega kraabin siiamaani sammalt ja roostet maha suuremate pindade pealtToungue Võtab paremini kui kõva õuehari...
Vasta
#38

Minu teada oli ETKVL-i klaasikoda kuidagi seotud BMW R35 tagatule klaaside tootmisega. Seda siis, kui vanatehnikaliikumine veel lapsekingades oli ja kõike ise kombineerida tuli.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#39

Aga kas keegi mäletab, LADA tagaklaasile ribasid - kas tehti ka ENSV-s?

Tartus tehti taksomeetrid.


Koerus tehti üsna massiliselt GAZ 24 põrandavaibad.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#40

kas ka kapsariive,ei tea aga need 08 tagaakna külgedele käivad jubinad tulid vist ka irisest
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne