Mida uut Järva-Jaani vanaautode varjupaigas?

miniest Kirjutas:Tartus ääres pidi ka mingi tehnika kogu olema. Söber rääkis, kui ta Tallina poolt bussiga tuli, et see mees kes on nende asjade omanik, pidi päris segane olema, et sellist mettali rämpsu kodu hoovi vedanud on(ühe teise bussis olnud inimese arvamus oli see, et kraam puha rämps).
Ei oska öelda kas juttul ka töepöhi all on, sest pole seda kogu ise näinud.
Ei ole sugugi haruldane väljend "... üks teine bussis olnud inimene arvas nii,et kraam puha rämps" Minu arvamus jälle vastupidine - seal päris palju haruldast kraami! Olen paaril korral eemalt vaatamas käinud ja üritanud peremehega kokku saada, kuid saatuse tahtel pole see õnneks läinud. Kui Sa, hea kaasfoorumlane koterman, kohal ära käid, katsu võtta peremehe koordinaadid ja meid infokanalite kaudu ühendada.
Vasta

Eile astus uksest sisse härrasmees ja pakkus "Za ruljome" Kuna meil oli just nõupidamine, ei osanud ma kohe seisukohta võtta, sest süsteemset kirjanduse kogumist pole me seni viljelenud. Palusin mehel (näotu lugu küll - vabandust!) ajakirjad panna mu autosse. Õhtul siis avastasin, et kingitud oli kuus aastakäiku (1986-1991) väga korralikult köidetud, kõvakaanestatud ja kuldse kirjaga varustatud ajakirjade kogumikku. Kuna millegipärast arvan, et tegu oli kellegagi kaasfoorumlastest, siis avaldan siinkohal talle veelkord tänu! Tore oleks, kui annetaja endast ka foorumis teada annaks.
Vasta

muuseumipapa Kirjutas:
miniest Kirjutas:Tartus ääres pidi ka mingi tehnika kogu olema. Söber rääkis, kui ta Tallina poolt bussiga tuli, et see mees kes on nende asjade omanik, pidi päris segane olema, et sellist mettali rämpsu kodu hoovi vedanud on(ühe teise bussis olnud inimese arvamus oli see, et kraam puha rämps).
Ei oska öelda kas juttul ka töepöhi all on, sest pole seda kogu ise näinud.
Ei ole sugugi haruldane väljend "... üks teine bussis olnud inimene arvas nii,et kraam puha rämps" Minu arvamus jälle vastupidine - seal päris palju haruldast kraami! Olen paaril korral eemalt vaatamas käinud ja üritanud peremehega kokku saada, kuid saatuse tahtel pole see õnneks läinud. Kui Sa, hea kaasfoorumlane koterman, kohal ära käid, katsu võtta peremehe koordinaadid ja meid infokanalite kaudu ühendada.
Siin 2 kohta segi aetud. Koterman räägib Oisu ettevõtmisest, miniest räägib võib-olla sellest kohast, kus 4 ZILi reas, kuid selliseid kohti on Tartu kandis veel, kus igasugu kraami.
Vasta

koterman Kirjutas:tervitus, varjupaiklased,

mul on sellest 'jubileumist' johtuvalt küsimus, et kas üks teine huvitav (vana)tehnika kogum, mis asus Türi taga (sõita mõni kilomeeter peale raudteeülesõidukohta Arkma/Viljandi poole ja siis paremale keerata) ühe kohaliku maaomaniku heinamaal - terve rida vanu tuletõrjemasinaid, nii siitmailt kui mujalt pärinevaid, veoautosid, paar traktorit, üksikuid muid spetsiifilisemaid riistapuid - on veel alles v on langenud ka lõpuks kurja päikese, külma vihma ja üksinduse ohvriks?

käisin sealkandis paari aasta eest ja siis olid mehed juba natuke ära- väsinud jutuga - et pole katusealuseid, värv-plast-kumm laguneb hirmsa tempoga jms. nad nii annetuste baasil seal toimetasid, a arvestades selle (raske)tehnika arvu, oli see koht ja ettevõtmine juba siis päris kukalt kratsima panev. mitmel korral olen plaaninud kaema jälle minna, a no ei saa, mitte ei saa sinna kanti kohe mingil viisil.

nii et kui keegi teab selle paiga majandajatest midagi uuemat, kirjutage v vähemalt tervitage asjaosalisi.
Nii, et kõik siis selge oleks... Tegemist on tõepoolest Oisus asuva enam-vähem ühemehelõbuga. Olen ise sinna saatuse tahtel kolm korda sattunud, neist kahel korral oli ka peremees pajatamas. Mida haruldasemat seal leidub? 8x8 MAZ lennuvälja pritsumasin (Tallinnast pärit), ZIS-5 ja miskine Magiriuse ennesõjaaegne redel (millest praeguseks on lepavõsa läbi kasvanud. Muuseomipapa, kas sa mõtlesid siis seda Oisu kohta või seda muud, Tartu kandis olevat? Seal Oisus oldi küll külastajate vastu igati sõbralikud, jagati kontakte ja informatsiooni jne, vaevalt, et seal probleem saaks tulla...
Vasta

1.)Oisu ettevõtmisega on muuseumipapa kindlalt väga hästi kursis; 2.) 8*8 tuletõrje-MAZ töötas viimati Viljandi tuletõrjes, kuhu toodi 80ndate lõpu poole jah küll Tallinnast.Wink

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Oisu ettevõtmisega ja Oisu ettevõtmise peremees Valdu Välimäega oleme tuttavad 1984. aastast ja teeme koostööd samast ajast. Oma eelviimases postituses tsiteerisin aga kaasfoorumlane miniest`i, kes väitis, et " ...Tartu ääres ..." Pidasin silmas Laeva kandi kogumit. Kui selliseid kohti Tartu ümbruses on rohkem, siis vabandust segaduse tekitamise eest.
Vasta

Big Grin Hoopis mina vabandan, sest mina sain Muuseomipapa jutust hoopis valesti aru. Praegu uuesti üle lugedes on kõik selge, seega segadus on klaaritud.
Vasta

41Degree Kirjutas:Nii, et kõik siis selge oleks... Tegemist on tõepoolest Oisus asuva enam-vähem ühemehelõbuga.

Ma veidi protesteeriks sellise lahmimise vastu.Kõlab nagu "Kroonika" kohtuotsus. Sealse kollektsiooni (mis on pika puuga paeluvam ja sisukam kui möödasõitjale "karjamaalt" meelde jääb) loojaid ning taustajõude on ikka rohkem kui üks.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta

muuseumipapa Kirjutas:Oma eelviimases postituses tsiteerisin aga kaasfoorumlane miniest`i, kes väitis, et " ...Tartu ääres ..." Pidasin silmas Laeva kandi kogumit. Kui selliseid kohti Tartu ümbruses on rohkem, siis vabandust segaduse tekitamise eest.
Kuna see seletus oli väga umbmäärane, siis võis jutt olla vabalt mõnest kohast, kus on lihtsalt üle 5 masina. Kui võtta Tartu ääres kui Tartus sees, siis peaks muuseumipapa ühte kohta teadma, kus Multicare oli vist 6tk ja veel igasugust kraami.
Vasta

Härrased Järva-Jaanist - kiitus oma saidile nõukogude eesti ringvaadete riputamise eest! Kas asi nii värske, et pole veel jõudnud teavitada või on siin midagi häbenemisväärset? Isiklikult väga meeldiv elamus.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta

Ringvaadete nimekiri on hetkel veel poolik, seepärast pole avalikult ka kuulutanud. Juhin tähelepanu sellele, et nimetatud klipid on lingitud Eesti Filmiarhiivi lehelt s.t jooksevad otse filmiarhiivi serverist. Varjupaiga lehel on ringvaadetele ümber pandud ekraan otse veebist vaatamiseks. Nii, et tänu vaeva eest kuulub ikkagi peamiselt Filmiarhiivile...

NÕUKOGUDE EESTI RINGVAATED FILMIARHIIVIST
Vasta

Täna toimus siis nö "kolmik-aktsioon". Ära toodi Särevere kutsekeskkooli "LAZ" buss, Paide päästekomandost "NIVA" ja "CHEVY". Selline siis esialgne info. Küllap pädevamad osalejad ka kommenteerivad ja täpsustavad lähiajal. Nagu ikka - mõni pilt ka: http://www.album.ee/album/30027659/50084246 .
Vasta

See LAZ on küll väärt asi! No näed,Ikarustele ilukilbid selle küljest kui maast leitud! 219GAB-le saab ka tagumistele ratastele kilbid külge!
Kas LAZ sõidab ka?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

JJ sõitvaid busse juba omajagu.Ja kõik omamoodi uunikumid.Ehk tasuks neile ka mingi rakendus leida?JJ ümbruses palju looduskauneid kohti.Kindlaste leiduks inimesi kes nõus teekonda ette võtma TA6-1ga, KAVZi,LAZi ,PAZi või Ikarusega.Sobivusel ,alati nõus bussijuhiks tulema.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

Niipalju, kui tean, on LAZ-il mootoriga probleeme (kolin sees), mistõttu Jaani toodi see Juku slepis.
Vasta

Muuseumipapa ajabilanss nii kokku kuivanud, et ei jõua nii ruttu uudiseid kirjutada kui ekspositsioon suureneb. Tegelikult saabus varjupaika ka eile üks omapärane isend - oleks justkui M-401, aga tal veljed 15 tolli ja peal M-402 mootor. Omanik väidab, et originaal! Muid iseärasusi ja isegi sünniaastat pole lihtsalt olnud veel aega täpsemalt tuvastada. Igal juhul väga suured tänud kaasfoorumlane von`ile sellise isendi annetuse eest! Tulime tagasi lisaks veel suure hulga tagavaraosadega nii Moskvitšile kui ka teistele sõidukitele (muuhulgas kahe Zim`i rehviga) kui ka üllatustööriistaga - suure leeklambiga, millel manomeeter ja jalarauad surve pumpamiseks. Väga asjakohane kingitus meie loodava nõukaaegse töökojamudeli tarbeks! Oli väga meeldiv kohtumine lahke olemise ja vastutuleliku suhtumisega härrasmehega, kellel nimeks Rainer Freienthal.
Täna aga sündis stiihhiline "miniaktsioon" Tehes põgusalt juttu järjekordsest võimalikust kogumisretkest, tuli Lokuta meeskonna poolt imekiire ettepanek : "Teeme ära!" Ja nii sündiski. Vaatamata ebameeldivale üllatusele, kus peale pikka Laz`i käivitamisprotseduuri selgus, et mootoris on tugev kolin, sai siiski teekonda alustatud varjupaiga poole - sedapuhku siis puksiiris. Poolel teel sai treilerile sikutatud tuletõrjeauto Chevrolet ja omal sõidul liikus kolonnis kaasa veel ka kunagine tuletõrje operatiivkorrapidajate tööauto Niva.
Nüüd tänamine: suured tänud Türi Tehnika-ja Maamajanduskoolile autobussi annetamise ning Lääne-Eesti Päästekeskusele ja Järvamaa päästeosakonnale autode deponeerimise eest! Suured tänud kõigile osalejatele : eno1, Väikevend, Peeter, Kaspar, Aivar, sm. Poljakov, Sillu, Ivar73, pritsimees ja Vello.
Vasta

Sissejuhatuseks peaks kopima eelmise postituse esimese lause, sest olukord on ikka sama ... Nüüd aga teave selle kohta, et tõepoolest jõudis oma uude kodusse Laz 42021, mille annetas AS VKG. Asjaajamise kestvusrekord jäi küll püstitamata, sest Võru Autobaasist pärit Zil 164 pritsiautot sai hiilitud pea 9 aastat, nimetatud isendi saamislugu algas aga augustis 2006. Bussi "ristiisaks" on kaasfoorumlane rivo 54, kelle visadus viis sihile isegi täiesti lootusetust seisust. Tema leidis ka puksiirfirma OÜ Hillard, kes isendi kohale toimetas. Suured tänud kõigile asjaosalistele! Ettevõtmise venimises saab süüdistada ainult muuseumipapat, kes siinkohal enese õigustuseks midagi ütlema ei hakkagi. Aga rõõm on suur, et busside kogu suurenes suhteliselt haruldase eksponaadi võrra. Nüüd jääb vaid loota, et käivituks foorumis varemalt tulist arutelu põhjustanud asjaolu, kus sooviti tulla varjupaika isenditele paremat väljanägemist andma. Ettepanekust võtsid kohe kinni Lokuta mehed, kelle arvel on mitme isendi remont, kaasfoorumlane Sillu, kes suve jooksul seadis ekspositsiooni mitu jalgratast ja mitmed teised varjupaiga sõbrad. Abikätt ootavad aga veel paljud eksponaadid. Eestseisuses on arutusel olnud loomaaia nn "elevandi ristiisa" projekt, kus soovijad valivad endale meeldivaima eksponaadi, mida siis hooldamas käia.
Vasta

Meeldiva üllatusena helistas täna (kellaaja järgi võttes küll juba eile) mulle kaasfoorumlane Sm. Poljakov ja teatas järjekordse eksponaadi Varjupaika saabumisest. Töölt (õhtusest vahetusest) koju jõudes ootas foorumi PS-is ees ka väga sisukas artikkel väga sisukast päevast, mil Moskvitš-412 oma uue kodu leidis. Täpsemalt lugege juba Varjupaiga veebileheltWink

Eksponaat nr. 236 kataloogis: http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=284
Päevakohane artikkel päevikus: http://varjupaik.jjts.ee/?action=text&P=...9&lang=est

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Mosu toomine oli omaette elamusBig Grin.Esisild oli vist väga korrast ära kuna kohati ei tahtnud masin kohe kuidagi teepeale ära mahtuda.Üldiselt oli üllatav,et peale 7 aastast seismist saime auto üsnagi kerge vaevaga käima.Üllatusi oli igasuguseid,esmalt avastasime,et hiired olid õhupuhastisse pesa teinud kasutades selleksõhufiltri materjaliBig Grin,siis tekkis järgmine probleem,et armatuuri näidikud ja muu kraam toimis ainult siis kui starter järgi oli,veidi uurimist ja peagi selgus üks pisikene lüliti,mis osutus nn.salalukuks,mille oli autoannetaja ilmselt unustanud mainida(isegi avastasin selle pooljuhuslikult).Süüde olemas,asusime bensiini probleemi lahendama.Paagis tundus seda kraami olevat,aga pump seda üles ei tõmmanud,arvasin,et klapid lihtsalt kuivad ja seepärast ei toimi,aga võta näpust,ikka pidin terve pumba lahti kiskuma ja klappe sättima.Pump koos ja võisimegi hakata eluvaimu sisse puhuma,mootor käivitus üsna kergelt.Arvasime juba,et nii lihtne see oligi ja võimegi hakata Järva-Jaani poole liikuma,sellega seoses ilmnes järgmine tagasilöök,mis oli lühiajaline.Nimelt seismisega oli siduriketas kinni jäänud.Selle saime üllatuseks vägagi kergelt lahti ja edasi liikusime autop annetaja juurde,et näidata ka talle,et saime tema auto liikuma ja ka selleks,et teha ka mõned fotod annetajast auto juures,peale seda algasgi elamusterikas sõit Järva-Jaani poole,kus üllatasime Muuseumipapat telefoni teel teatades,et varjupaik on jälle ühe eksponaadi võrra rikkam.
Vasta

mesamees Kirjutas:Mosu toomine oli omaette elamusBig Grin.Esisild oli vist väga korrast ära kuna kohati ei tahtnud masin kohe kuidagi teepeale ära mahtuda.Üldiselt oli üllatav,et peale 7 aastast seismist saime auto üsnagi kerge vaevaga käima.Üllatusi oli igasuguseid,esmalt ...


Head vana aasta lõpetamist, alustuseks, kõigile siinkirjutajatele, mutrikeerajaile ja raua-ajaloo-õpradele. Tahaks veel ühe vana-aasta asja ära õiendada - oli siin foorumis pikalt juttu selle ümara õhuvõtuavaga LAZi ära ostmisest ja selleks annetuste tegemisest. Mis seisus seetsinane plaan on? ÜKsvahe muutus asi hoopistükkis prügiveomasina projektiks, a nüüd ma ei leidnud enam kas läks siis lõpuks asjaks v mitte. Et kui keski foorumlastest on aastalõpul arvuti man, toksige mõni rida, toda väärt bussikest toetaks küll.
Ja ikka valget lund ka ratta alla!Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne