välismaa autode varjupaik
#21

Viimasest postist võiks nagu järeldada, et Sa ise ka ei usu, et keegi Sulle masinaid tooma hakkab...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#22

DarkShadow Kirjutas:Üldiselt on vanautode hoidmiseks ettenähtud väga karmid reeglid (küsi mõnest romulast järgi). Keskonna alaselt tuleb sul sellest paksu pahandust, kui asi lonkab nende vaatevinklist.

Pole isegi tarvis küsima minna, suht karm vastus juba valmis:
http://www.postimees.ee/141207/esileht/k...lik-romula

loll on loll olla.
Vasta
#23

Aga kuidas, siis Järva-Jaani vanatehnika varjupaik tegutseda saab? kui IIIFFFARi viitatud...
IIIFFFAR Kirjutas:Pole isegi tarvis küsima minna, suht karm vastus juba valmis:
http://www.postimees.ee/141207/esileht/k...lik-romula


vabandan, kui loll küsimus tuli!

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#24

Nagu ma ütlesin ma alustan sellega. Muidugi on võimalus, et inimesi köidab rohkem kuusakoski vms. pakkumine ja viim oma masina sinna?
On ka võimalus ju,et mõni inimene ei raatsi oma mitmed aastaid truu olnud sõidumasinat sinna viia ja soovib seda säilitada. Et jah eks igaüks ise tea mis ta teeb.
Vasta
#25

IIIFFFAR Kirjutas:Pole isegi tarvis küsima minna, suht karm vastus juba valmis:
http://www.postimees.ee/141207/esileht/k...lik-romula

Noh, siin juttu ikka puhtalt piraadist: esiteks riigimets, siis lisaks eramaa (võõras)... +tegemist romulaga - loodan, et teemaalgataja ei hakka seal autosi lammutama... Muuseas, ei kuulnud vastust, kellele kuulub ala? Autorile, tema sugulastele, tuttavatele?..
Mis alusel na oma auto sinna loovutan? Kas ainult ühesuunaline liiklus või saab asja deponeerida (= mingiks ajaks seisma panna)?
Vasta
#26

Ideel ju viga pole.Heameelega waataks juba tänagi kunagisi Datsuneid ,Forde ,Opeleid jne .Just selliseid ,mis siiamaile 80 lõpust ilmuma hakkasid.Kas otsid ise ka või ainult lähed pakkumiste peale?Igatahes edu!

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#27

Samas see eespoolviidatud postimehe artikkel peaks andma mõtteainet päris mitmele vanatehnikahuvilisele. See, et antud situatsioonis oli tegu riigimaa ja täieliku piraadiga on üks teema. Aga see, et üldse igasugune suurem mootorsõidukite ja osade ladustamine vajab litsentsi ja peab täitma spetsiaalseid keskonnanõuetega arvestavaid hoiutingimusi. Eriti peaks see puudutama JJVV, muid varjupaikasid ja teisi suuremaid kogumeid.
Ise olen seda romulasedust puurinud juba tükkaega tagasi ja asi reaalselt väga kahtlane - Selle nõuete alla ei lähe vaid klassikalised autolammutused vaid kõik, kes probleemsete ja keskonnaohtlike "jäätmete" ladustamisegas tegelevad. Lihtsalt keeruline paika panna, kustmaalt on juba "palju", et torkima tullakse ja kustmaalt on asi veel defineeritav sellena, et "mul lihtsalt paar vanemat sõidukit hoovis tagavaraks, kui midagi peaks juhtuma"
Vasta
#28

oldmoped Kirjutas:Samas see eespoolviidatud postimehe artikkel peaks andma mõtteainet päris mitmele vanatehnikahuvilisele. See, et antud situatsioonis oli tegu riigimaa ja täieliku piraadiga on üks teema. Aga see, et üldse igasugune suurem mootorsõidukite ja osade ladustamine vajab litsentsi ja peab täitma spetsiaalseid keskonnanõuetega arvestavaid hoiutingimusi. Eriti peaks see puudutama JJVV, muid varjupaikasid ja teisi suuremaid kogumeid.
Ise olen seda romulasedust puurinud .

Kas Sa võiksid siia viited pista? Neile kes võiksivad piisavalt laisad huvilised olla, et ise otsima hakata.
Mul on küll suur kuur. Aga kas special varjualusesse ka ladustada võib, et mitte just 10 ha. põldu täis pole, vaid paar-kolmkümmend tegelast miskise varikatuse all?

loll on loll olla.
Vasta
#29

Kas issi-emme ikka teavad, et selline plaan on? Smile
Vasta
#30

Jesper Kirjutas:Kas issi-emme ikka teavad, et selline plaan on? Smile

Kui minu käest küsitud, siis mo issi-emme pole mind teab mis mõistlikuks kunagi pidanud. Aga saame hästi läbi....Toungue
Ega ma kiirusta, ent aegapikku paska koguneb. Üritan end siiski tagasi hoidaCool

Ps. Issi tegelikult toetab, ta isegi kollektsionäär, ehkki tema huvid sahtlisse ja riiulitesse mahuvad (vanad rahad, margid-värgid)

loll on loll olla.
Vasta
#31

Ei ma mõtlesin teemaalgatajat ikka Smile

http://www.vkuuste.edu.ee/Blank%20Page%203.htm

A tubli poiss, neljad-viied.
Vasta
#32

Style Kirjutas:
IIIFFFAR Kirjutas:Pole isegi tarvis küsima minna, suht karm vastus juba valmis:
http://www.postimees.ee/141207/esileht/k...lik-romula

Noh, siin juttu ikka puhtalt piraadist: esiteks riigimets, siis lisaks eramaa (võõras)... +tegemist romulaga - loodan, et teemaalgataja ei hakka seal autosi lammutama... Muuseas, ei kuulnud vastust, kellele kuulub ala? Autorile, tema sugulastele, tuttavatele?..
Mis alusel na oma auto sinna loovutan? Kas ainult ühesuunaline liiklus või saab asja deponeerida (= mingiks ajaks seisma panna)?

tegemist on minu vanemate maaga
Vasta
#33

Jesper Kirjutas:Ei ma mõtlesin teemaalgatajat ikka Smile

http://www.vkuuste.edu.ee/Blank%20Page%203.htm

A tubli poiss, neljad-viied.
Jah vanemad on kursis asjaga.
Vasta
#34

Kes soovib võib ka deponeerida. Ise olen otsind ka aga kui midagi silma jääb siis kaob see nädala paari jooksul kui nõiaväel.
Vasta
#35

Soojenduseks väike väljavõte keskkonnaministeeriumi KKK'st

Millised nõuded peavad olema täidetud romusõidukite vastuvõtu- ja kogumiskohal?
Vastuvõtu- ja kogumiskoht peab olema
1) ümbritsetud taraga,
2) varustatud valveseadmete või ööpäevaringse valvega,
3) vedelikukindla pinnakattega (näiteks betoon, asfalt),
4) kui sõidukeid või nende osi hoitakse väljas, siis hoiukohad peavad olema varustatud
sademevee kogumisseadmete ja õlipüüduritega.

Kas romusõidukite kogumiskohal peab olema ohtlike jäätmete käitluslitsents ja jäätmeluba?
Jah, peavad olema mõlemad, välja arvatud esmasel kogumiskohal tootja (näiteks kauplus) juures.

Kas romusõidukeid võib üle anda ka teistele ettevõtjatele peale spetsiaalsesse kogumiskohta viimise või autode maaletoojale?

Kui romusõidukit ei tagastata kas maaletoojale (nt nende autode müügisalongi), kohaliku omavalitsuse, tootja või tootjate ühenduse loodud spetsiaalsesse kogumiskohta ja tootja ei ole
pakkunud ka muid alternatiive, võib romusõiduki üle anda ainult ohtlike jäätmete käitluslitsentsi ja jäätmeluba omavale autode lammutuskojale. Enamus romusõidukeid, mis soovitakse üle anda, sisaldavad erinevaid õlisid jms, mis kuuluvad ohtlike jäätmete hulka ning seetõttu loetakse terve auto ohtlikuks jäätmeks.


Väikesed väljavõtted sinna juurde jäätmeseadusest:
§ 25. Probleemtoode
(1) Probleemtoode on toode, mille jäätmed põhjustavad või võivad põhjustada tervise- või keskkonnaohtu, keskkonnahäiringuid või keskkonna ülemäärast risustamist.
... 3) mootorsõidukid ja nende osad, sealhulgas rehvid;
(mootorsõiduk – neljarattaline mootorsõiduk liiklusseaduse (RT I 2001, 3, 6; 2002, 92, 531; 90, 521; 105, 613; 110, 654 ja 655; 2003, 26, 156; 32, õiend; 78, 522) tähenduses ning kolmerattaline mootorsõiduk, välja arvatud kolmerattaline mootorratas ja kolmerattaline mopeedWink

§ 28. Kontrollitud jäätmekäitlus
(1) Jäätmevaldaja on kohustatud käitlema tema valduses olevaid jäätmeid vastavalt kehtestatud nõuetele või andma need käitlemiseks üle selleks õigust omavale isikule.
(2) Jäätmeid üleandev isik peab olema, arvestades asjaolusid, veendunud, et vastuvõtjal on jäätmeluba või saastuse kompleksse vältimise ja kontrollimise seaduse alusel antud keskkonnakompleksluba (edaspidi kompleksluba), mis annab õiguse üleantud jäätmete käitlemiseks.
(3) Kui jäätmed antakse üle selliseks käitlemiseks, milleks jäätmeluba või kompleksluba vaja ei ole, peab jäätmeid üleandev isik olema, arvestades asjaolusid, veendunud, et vastuvõtja on pädev jäätmeid käitlema ning tal on asjakohased tehnilised ja keskkonnakaitsevahendid.


jne jne jne
Kõik on lihtsalt tõlgendamise küsimus, kas kollektsioon/varjupaik/ muuseum jne on probleemsete jäätmete käitlemine või mitte. Kuna põhimõtteliselt loetakse kogu sõiduk ohtlikuks jäätmeks ja kuna need sõidukid enam sõidukiks ei defineeru ja sellena autoregistris arvel ei ole....
Sad

P.S.
Jäätmeseaduse järgi, kui sa viid oma kasutusest kõrvale jäänud sõiduki jäätmete kogumispunkti (näiteks emexisse, autolammutusse), peab sõiduk olema täielikult komplektne!!! Seaduses näpuga järge ajades on jäätmekäitlejal õigus puuduvate strateegiliste detailidega sõiduki puhul, puuduvate detailidega proportsionaalselt, nõuda sult sõiduki nõuetekohalise hävitamise eest tasumist. Ametlikult seda emex ka teeb - sõiduki kilodest tulenevast hinnast arvestatakse sult maha puuduva aku, mootori, radiaatori jne korral päris suur protsent a'la iga asi -10%
Vasta
#36

Aga kuidas siis jjv töötab või opereerub sellel alal. Ma ei usu et neil on mootorist õli eemaldatud jne. Ja asfalt või betoon katet ma ka pole seal näinud?
Vasta
#37

99,9% tõenäosusega, nii ebameeldiv ja idiootne, kui see meile kõigile ka ei tundu, on ka nende tegevus sedusega vastuolus.

P.S.
Paljudes teemades on olnud juttu, et kogude omanikud võiksid "kapist välja tulla" ja oma tegevust natukene ka avalikusele näidata... selliseid seduseid lugedes tekib küsimus, ka see on ikka just kõige õigem mõte? Me võime küll uhkusega vastu rindu taguda oma kokkuveetud masinte jäänuste juures, et kui lahedad ja ajaloolised need on, aga keskkonnaametil on asjast tunduvalt teistsugune arusaamine ja see "kollektsiooni" suure kella külge panek võib vahest väga kulukaks osutuda...
Vasta
#38

Oot-oot, KKK-s juttu romudest, aga ega JJ ega autor ei kogu (kavatse) romusi - ikka liikureid!
Vasta
#39

oldmoped Kirjutas:Soojenduseks väike väljavõte keskkonnaministeeriumi KKK'st

Millised nõuded peavad olema täidetud romusõidukite vastuvõtu- ja kogumiskohal?

Kas romusõidukite kogumiskohal peab olema ohtlike jäätmete käitluslitsents ja jäätmeluba?

Kas romusõidukeid võib üle anda ka teistele ettevõtjatele peale spetsiaalsesse kogumiskohta viimise või autode maaletoojale?

Kui romusõidukit ei tagastata.....

Kas seesinane tekst on seadusest pärit? Kui jah, siis taaskordne tõlgendamise küsimus, kustmaalt miski liikur romusõidukiks saab. Olen ise liikluses osalenud aparaadiga, mis veel ülevaatuse templit omavana sellegipoolest täieõiguslik romu, suisa ront olnud. Paha tunne oli küll aga mis teed, ega ma siis suurt kiirustanud ka... Samas, suvaline aktiivsest liiklusest kõrvalejäänud sõiduk ei pruugi ju sugugi romu olla..?

loll on loll olla.
Vasta
#40

Küllap on kuskil seal jäätmeseaduses romusõiduki definitsioon kirjas kah.
Mis seda komplektsuse nõuet puudutab, siis Holland vist oli see riik, kus sarnase nõde täitmist väga täpselt jälgiti ja seetõttu pidi sealsetes lammutustes tihti kraami leiduma, mis mujal väga harva sedasorti asutustesse satub.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne