Lääne autod ENSV-s
#61

80-te lõpus sõitis koolivenna võõrasisa Sisuga Sovtransavtot. Tegelt ikka sellest eraldunud firmas Baltlink.
Vasta
#62

Olen NL ajal näinud, iga suguseid imevigureid, üks oli invaliidi masin, kuid lääne masinaid oli siin Löuna-Eesti teedel ikke haruldus, kuid siingi liikus aegajal ringi masinaid, mis nagu ei oleks tohtinud liikuda, sest see kapitalistide tehtud ja halb. Ma ise olen näinud (Wartburgi)*, kuigi selle hallil ajal ma ei teadnud peale venemasinate teisi marke, kuid selle natuke erinev kuju jäi mulle lihtsalt meelde vöi oli see *(Skoda) kes seda teab, kuid masinal käis pagasnik Juhi ees(kus tavaliselt asub mootor) küljepeale lahti. MIna huvitusin Autodest juba 4-5 aastasel, seni ajani pole vaimustus üle länud, vaid aina aasatega kasvanud, kui vaid raha oleks, siis tegeleks Romude välja otsimisega ning pildistamisega, mida ma vast juba 6 aastat pole teinud.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#63

Sillu Kirjutas:
smolin Kirjutas:Tartu KEK-il oli 80-ndatel neljateljeline Fauni kraana, mis olevat olnud tollal suurim autokraana Eestis...
Mitte KEKil, vaid METil, s.t. Maaehitustrustil. Asutus (või vähemalt selle masinapark) paiknes Turu tänavas ja firma Faun toodetud eritehnikast oli neil samal perioodil veel kanalisatsioonitrasside hooldamiseks ja remontimiseks mõeldud kommunaalmasin MB šassiil ning väidetavalt ka ekskavaator, ehkki viimatinimetatut ma oma silmaga pole näinud.
   

Selline lühiartikkel siis ilmus kõnealuste sõidukite Tartusse saabumisel tollases kohalikus linna- ja rajoonilehes Edasi. Avastasin vaid, et kahjuks pole ma toona pidanud säilitamisväärseks artikli esimest lõiku. Ka on ajaleheväljalõige dateerimata, kuid mäletan, et see ilmus millalgi 1980.-te esimesel poolel (ehk vahemikus 1982-84). Värvida loomulikult olen pilti toona ise proovinud ja enam-vähem sellist tooni kollane see kraana tehasest tulles oli ka.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#64

kalevpoeg Kirjutas:Kas kuskil on alles ARK data 1980 aasta mingi osa kohta Eestis? 1975-1980 peaks olema kõige huvitavam aeg.
Veel tuleb meelde VW TYP 2 mikrobuss Tallinnas Pärnu mnt.'l, see oli liikluses pikalt!

See oli arvatavasti fotogaafi oma TEMTi korval.Kui ma ei eksi siis oli nende nimi Sillam
Vasta
#65

Korrakaitseautode tippmudelitest meie koduvabariigis räägib ajakiri Noorus 6/90 (fail manuses) - ära on toodud piltidel Camry 4WD ja MB 280.

Punane Audi 100 ja metalliksinine VW Carawelle Oettingeri seades osteti ka Raku Sovhoosi (Raku karusloomakasvatus). Carawelle oli esimene auto, millel ma elektriakende toimimist nägin (ei olnud au vene ajal tšaikas istuda). 1989 läksin kooli ja sovhoosi direktor nõustus meid vanematega oma Audiga aktusele viima. Küll see oli uhke värk.

Liikusid jutud, et Oettinger ei olnud antud juhul mitte tuuning, vaid pigem "antituuning", et masinad meie kütusele paremini vastu peaksid. Kas keegi sellest teemast on midagi kuulnud?

Igaljuhul sealne Audi 100 läks varsti direktori asetäitjale ja asemele tuli klapptuledega ümar Celica. Eraautoks muide oli sellel direktoril Golf II, kui ma õigesti asjast aru sain.

Mis puutub mersu kiirabiautosse, siis kas keegi ei ole kusagil selle veredoonorlust propageeriva reklaami otsa sattunud, kus avakaadrites see mersu sõidab? 80ndatel näitas seda reklaami suht tihti mingi aeg.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#66

Mäletan noid pilte aga nüüd lähemalt vaadates tundub, et pildi allkiri on väär. Ei ole see kollane sääl S-klasse, tavaline W-123 Mersu on.
Noist Oettingeri asjadest oli noil aastail Tehnika&Tootmise autoleheküljel juttu ning miskit punakat Oettingeri kirjaga Audit juhtusin isegi u. sedaaegu Pärnu-Jaagupis poe juures parklas nägema. Koolipoisina sai siis ikka üsna mitu tuuri ümber auto käidud, ninaga tatti aknale määrides Wink

loll on loll olla.
Vasta
#67

Nõukogude ajal, 80. aastate lõpus, Soomest toodud Peugeot 304. Eestis vähe levinud auto, mootor oli väike diisel ja kere roostetas jõudsalt, kütust võtis vähe ja salongi kütis hästi soojaks. Pärast viie aastast õues seismist oli juba üle kere läbivat roostet, ja 90. lõpus ostis selle ära Emex.
       
Vasta
#68

Leidsin posu lääne päritolu autode pilte aastast 1986. Mõni kannab küll välismaist numbrimärki.
http://picasaweb.google.com/tiitpikkmaa/1986

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#69

väga huvitav, viimasel pildil olev buick (vist väga harvaesinev mudel isegi netist on raske pilte leida) oli veel 2 aastat tagasi minu valduses (see mis tast järel, ehk korralik kere, aga iluvidinad olla ära varastatud remondi ajal), selle vahetasin mosse vastu, ka see humber peaks veel alles olema (eks keegi foorumist teab sellest rohkem)
Vasta
#70

See pilt, kus Mersu peal oli, tulid meelde ajad, kui sama marki taksodel oli hobuserau(a)d, esikandle küljes.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#71

[quote=miniest]
Olen NL ajal näinud, iga suguseid imevigureid, üks oli invaliidi masin, kuid lääne masinaid oli siin Löuna-Eesti teedel ikke haruldus, kuid siingi liikus aegajal ringi masinaid, mis nagu ei oleks tohtinud liikuda, sest see kapitalistide tehtud ja halb. Ma ise olen näinud (Wartburgi)*, kuigi selle hallil ajal ma ei teadnud peale venemasinate teisi marke, kuid selle natuke erinev kuju jäi mulle lihtsalt meelde vöi oli see *(Skoda)
NSVL ajal oli selline loterii nagu rahvusvaheline ajakirjanike oma , sealt sai võita skodat ja vartburgi lisaks nsval omadele. Vähemalt üks skoda ka eestis võideti
Vasta
#72

Üks kahjuks olematu teravusega (fookus läks nurgas seisvale sigullile) pilt.
Rakvere, umbes 1990. Masin oli mälu järgi beež, musta põhjaga ... EAC (vist) numbriga.
Mis auto? Milline ajalugu? /Edit: Mercury Comet 1961, 86-73EAC/

   


Ja samuti Rakveres umbes 1986. aastal, punane Taunus:

   

   
Vasta
#73

Veel üks aastal 1986 jäädvustatud sõiduk:
http://picasaweb.google.com/tiitpikkmaa/...2319193378
http://picasaweb.google.com/tiitpikkmaa/...0909127986
http://picasaweb.google.com/tiitpikkmaa/...5204095298

Dodge Darti tagaotsal näib olevat kleeps tähega B, pärit niisiis Belgiast.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#74

Üks Ford Taunus 26M Harjumaal, mille kohta teati rääkida, et see on Eesti NSV ajal KGB käsutuses olnud. VIN koodi järgi 1970.a. väljalase, paberites kirjas aga 1974.
http://nagi.ee/photos/XTA2103/3221901/in-set/57421/
http://nagi.ee/photos/XTA2103/3221897/in-set/57421/

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#75

veneajal oli mingi seadus selle aasta kohta,paljudel tegelikult vanematel masinatel on aastaks 74, mul näiteks nii fiatil kui bmw-l ja kunagi ka isa commol, kuigi kõik olid reaalselt vanemad kui 74
Vasta
#76

Kas 1980ndatel oli tõesti Tallinnas kasutusel mitte-nõukogude päritolu kiirabiautosid/reanimobiile? Vt - http://www.youtube.com/watch?v=EpE_F-bOqhw&feature=related

Kuna auto kannab musta numbrit, siis pidi see olema siinmail juba enne 1982.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#77

see MB vis ca olümpiaks toodi, mäletan, et sellest oli veel juttu, kuna mu sugulased töötasid seal haiglas
Vasta
#78

Ka Tartus oli samasugune Mercedes-reanimobiil.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#79

neid tuli olümpiaks 2tk! teine läks tartu b, kus see päris ruttu romuks söideti!! tallinna oma peaks veel olema liikumis vöimeline!! müüdi see erakätesse
Vasta
#80

(09-05-2006, 08:48 AM)denis23 Kirjutas:  Mina ei tea, siis kui mina käisin koolis, siis olid juba veidi hilisemad aastad ehk 1982-1992. Meie klassis umbes pooltel olid isad meremehed, ning mäletan et nende hulgas 80-ndate alguses oli vene ning lääne autoomanike umbes võrdselt. 10 aastat vana Opel Rekord maksis mingi 200-300 DEM-i mis isegi nõukogude meremehe jaoks oli taskukohane, pluss igasugused hangeldamised, salakaubavedu jne jne. Mõnel perel oli need koguni kaks. Aga muidugi, ise võite ette kujutada, ki pikaks jääb 10 aastat vana Rekordi elu olukorras kui varuosad ei ole sisuliselt saadaval.
lisan oma jutu ka siia. aastaid tagasi kohtusin vanema härraga kelle graazist sai ostetud opel monza, samas kuuritaga seisis kõveraks sõidetud tðaika kapott, küsimuse peale et mis autoga siis juhtus oli selline huvitav jutt. vana oli kunagi töötanud teater vanemuises ja sealt keegi oli vana tðaika suutnud peale mingit kõvemat pidu vastu puud sõita. siis kuidagi sahkerdati see auto mahakandmisele ja vaikiti asjad maha, aga vana sai kortsus ninaga tðaika omale. oli siis saanud kuidagi ka althõlma juppe ja kauidagi ülesse lappinud, aga kõver olevat olnud igati, aga vana sattus siis saksamaale ja mingite sugulaste juurde külla. need olid vanale oma 3a vana rekordi parseldanud ja siis siit oli tðaika omal jalal saksa liikunud. vanal oli siis tartus 85 aastal siis 82a kroomstangedega opel rekord. iseenesest tollal oli see kõva kaup. sest nagu vana ise ütles siis oli sõidumugavus,minek,uue auto lõhn ja muu kõik, selle ülesse kaalunud. aastal 2002 kui mina temaga äri tegin oli see rekord ikka jumala surnud mis surnud, aga tðaika oleks hetkel maksnud......... ojaaaa. kuid noh eks iga mees mõtleb vaid hetkele.
ps. vana elas huvitaval aadressil tartus. mäe 20 mida osa meeskodanike on külastanud muudel eesmärkidel enne 2000 aastat kui politsei seal asutuse kinni pani. seal oli kohapeal palju lõbusaid tydrukuid, vana oli neile isegi autojuht olnud.

kui palju selles jutus mida mulle räägiti , tõtt ka on seda ma ei tea.

kena õhtut.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne