Kellel EPL kodus käib ja kes autohuvilised on, said täna hea portsu naerda, arvatavasti. Nimelt oli EPL-i vahel 20-leheküljeline autoteemaline lisaleht, mis oma tasemelt võiks sobida äärmisel juhul mõne väikelinna autokooli esimeseks õppevahendiks enne LE-d või midagi sellist. Lingvistika oli ka muidugi klass omaette: suurem osa sellest kahekümnel lehel olevast jutust koosnes lihtlausetest.
Näide 1:
Pukseerimine
Kinnituseks on spets pukseerimisnöör, mis tuleb veetaval autol kinnitada spets kinnitusaasa (mitte sillatala külge!). Vedajal kas haagise konksu või selle puudumisel spets aasa külge. 6 m peab autode vahe olema. Ja nööril peab olema vähemalt üks punane lipp küljes. Ainult veetaval autol põlegu ohutuled. Lubatud suurim pukseerimiskiirus on 50 km/h.
Näide 2:
Kriimustused aknal
Kui segama hakkab, siis välja vahetada. Kui päike paistab otse vastu ja ei näe enam, võib ohtlik olukord tekkida. Mõraga klaasiga ei ole lubatud sõita. Täkkega võib. Mõra ei tohi olla kojamehe tööpiirkonnas (või juhi nägemis ulatuses). Ülevaatust mõraga ei läbi.
Edasi läheb veel paremaks.
Moodsad pikkninad
Tänapäevase sõiduautode ninad on pikad nagu krokodillidel. Eriti paistavad silma kõige uuemad Audid ja Saabid. Põhjus pole siiski autodisainerite perversses maitses, vaid tohutus lisaseadmetes, mis tuleb kah kapoti alla ära mahutada.
Uurime siis seda disainiasja.
Sportlikud igapäevaliikurid tänapäevast ja ajaloost:
Esindussõidukid tänapäevast ja ajaloost:
![[Pilt: 80_Rankin%20(1)red.jpg]](http://www.vfrclc.org/images/80_Rankin%20(1)red.jpg)
Tõepoolest, moodsad autod on tunduvalt pikema ninaga kui vanaaegsed autod, või mis?
Disainiteema lõpetuseks lisaksin siia ka pildi ühest Tõelisest Autost, millega tänapäeva disainerid päästavad maailma lõpuks ometi üle sajandi kestnud maitselagedusest, võiks öelda, perverssusest. Sest mis on mingi totaka itaallase peas valmis joonistunud DeTomaso Pantera selle iluduse kõrval:
Ja lõpetuseks:
Kus on rooliotsad?
Rooli ots on seal, kus rool ära lõppeb.
*Kõik kaldkirjas toodud tekstid on tsitaadid ülalmainitud üllitisest, õigekirjavigu parandatud ei ole.