Postitused: 5,783
Teemad: 735
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
14-03-2008, 18:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-03-2008, 16:36 PM ja muutjaks oli
Aspelund.)
Üldjuhul olid tahhomeetrid pärit Ida-Saksamaalt, vähemalt need väikesed.
A.
Edit. Ma eksisin. Ühel sellisel on tagaosas selge kiri "Tehtud N.Liidus". vabandused segaduse tekitamise pärast.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Salongi tahavaatepeegel asendati ka pikema sfäärilisega,tollel oli elektrooniline kell ka wassakus nurgas.Loodan ,et mäletan õigesti?Korralikumatel juhtidel olid need juhtmed sealt peegli juurest ära peidetud,paljudel aga tilpnesid niisama säält peegli juurest alla.Eriti just tollastel esimestel Lada erataksodel.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 1,293
Teemad: 50
Liitus: Nov 2006
Maine:
17
Kas neljas juhe sellisel tahhokal mitte valgustuse jaoks pole? Kunagi ühe tuttava mossel oli sarnane asi küljes, koos tuledega süttis mingi pirnike ka tahhomeetris...
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Omalgi 2 sellist mittetöötavat tahhomeetrit vedelemas. See neljas juhe on valgustuse oma,vist oli valget värvi.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 129
Teemad: 13
Liitus: Dec 2004
Maine:
0
Mossedel olid välispeeglid lisavarustus(v.a.2141).
aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?
Otsin pagasniku luuki 1/43
M407-le
Postitused: 132
Teemad: 0
Liitus: Feb 2007
Maine:
2
23-03-2008, 12:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-03-2008, 12:48 PM ja muutjaks oli
keskealinevanur2.)
Üheks "tuuninguelemendiks" olid veel plastmassist "kopsikud" kruvidele-mutritele, millele käis "refleksiklaas" kaanena peale. Vastavalt punane või valge - punaste alla käisid valged seibid, valgetele mustad. Automehed kasutasid neid numbrimärgi kinnituskruvide juures, poisikesed oma jalgratastel aga iga võimaliku poldi-mutri all. Maksid nad suurusjärgus 3 kopikat lugu, aga vähemalt alguses olid nad suur defitsiit ja poisikestel kõva valuuta. Valgeid oli veel saada, kuid punaste reflektror-klaasidega oli asi nutusem ja kui üks sõber kinkis mulle sünnipäevaks kolm sellist vidinat, siis oli see kindlasti kõvem kink kui vanaema 5 rubla.
Poisikeste jalgratastel oli veel oluline lisavarustus "krossilenks". Kui tavalised leistangid olid nagu leistangid ikka, siis krossikad Y- või U-kujulised. Krossimootorratastel olid sellised, sealt siis vist ka nimi "krossikas". Ausalt öeldes ma ei tea, milliselt rattamargilt need pärinesid - vaevalt, et neid keegi ise väänas ja kroomis - aga poisikeste seas neid ikka liikus. Hiljem, kui mälu ei peta, olid sellised lenksud juba kokkupandavate "Desnade" "tavavarustuses", kuid siiski veidi teise kujuga ja need polnud siis meie silmis päris "õiged".
Noh ja jalratastele sai "lisavarustusena" kohalikust "Dünamo" või "Rekordi" poest soetada veel esimese (käsi)piduri ja dünamo pealt käitatava esi- ning tagalaterna. Dünamo paigaldus esihargi külge ja pirni valgustugevus oli seda suurem, mida kiiremini sõitsid.
80natel ilmusid müüki, hinnaks täpselt 1 rubla, jalgratastele mõeldud mehhanilised spidomeetrid. Kiirust need ei näidanud, küll aga läbitud kilomeetreid. See suhteliselt pisike vidin kinnitus esiratta mutri külge; kodara külge käis üks "junn", mis iga tiiru järel spidomeetri küljes olevat "propellerit" ühe jõnksu võrra edasi lükkas.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Jalgrataste juurde kuulusid ka porilapakad.Tawaliselt köögi põrmandu linoleoom kattest üle jäänud materjalist.Popp oli see kui too vastu maad veel käis.Minu DESNA 2 oli ka selline roheline latakas taga.Alla kääridega lõigatud kolmnurgad ja pastakaga kirjutatud JAWA.Ja olid ka rattal mõlemal pool ümmargused tahawaatepeeglid.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
Postitused: 816
Teemad: 30
Liitus: Aug 2006
Maine:
5
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Postitused: 9
Teemad: 7
Liitus: Jun 2006
Maine:
0
kojameestele pandi ungaris toodetud ratta kesega kaitsed, mis olid vajalikud selleks, et kui kojamehi küljes polnud siis ei kraapinud akent. kojamehed võeti ära küljest sest neid varastati ´päris palju, sellepärast et kojamehi polnud saada??
Postitused: 2,217
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
Suht levinud oli mäletamist mööda sobiva jämedusega voolikust lõigatud jupid kojamehevarte otsas.