Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
ega 1964 m408 ja 1998 a iz412 vahel suurt erinevust pole.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
13-04-2008, 22:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-04-2008, 22:09 PM ja muutjaks oli
valdo.)
GAZ-51 - väikeste muudatustega vooluliinil 29 aastat, alates 1946 kuni 1975.
Mõned tema detailid elasid aga hoopis pikemat "elu". Tema R6 mootor oli 1920ndate lõpu Dodge D5 pealt Liphardti poolt "laenatud" (loe - tollmõõdult meetermõõtu ringi tehtud) Gorki tehasesse nn "uue emka" (GAZ-11) jaoks 1930ndate lõpul. Ja valmistati praktiliselt sedasama mootorit GAZ-52 jaoks kuni 1990ndate esimese pooleni, seega üle 70 aasta! Väliste vidinate (karburaator jms) osas veidi küll muudetuna, kuid põhiosas ja sisemuses praktiliselt endisel kujul.
Tema käigukast oli välja töötatud Ford-AA jaoks Fordi tehases 1927. aastal (masstootmise algus 1928). Ford-AA ei löönud maailmas eriti küll laineid (mudeli kõrgaeg sattus suure majanduskriisi aastatesse), kuid see-eest sai ida pool ülipopulaarseks tema pea üks-ühene replika GAZ-AA. Ja selle käigukast oli nii hea, et võeti 1940ndatel konstrueeritava GAZ-51 jaoks üle sisu osas praktiliselt muutusteta - teised olid vaid äärikud ning muu väline "pudi". Vana "sünkrodeta" kasti (st 51 kasti) kasutati ka paljude 52de juures, usun, et 1980ndate keskpaigani valmistati teda ehk julgesti. Tootmisperiood seega - ca 60 aastat.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Kusjuures pole endal kahtlust - kui oleks tänasel päeval GAZ 53 järeltulija tootmises, oleks sellel Eestis kindlalt turgu. Samuti ka UAZ 469 järelkäijale. Ise läheks ostujärjekorra.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,403
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Uaz patriot on tootmises ju, arvele saamist ei oska kommenteerida.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 1,075
Teemad: 57
Liitus: Mar 2004
Maine:
10
ma arvan, et igasugu vene ja muude arengumaade üllitised tuleks sellest nimekirjast siiski väljaarvata, kuna neid tootetakse ikka seepärast, et ei suudeta midagi paremat toota, mitte, et ei taheta.
Postitused: 2
Teemad: 0
Liitus: Feb 2008
Maine:
0
vene jms. masinad võiks ikkagi arvesse minna, ajastu oli selline mis tingiski olematu tootearenduse, see pole aga põhjus neid nimekirjast välja arvata.
p.s. ford anglia(?) mingit derivaati toodetakse indias Hindustan Ambassadori nime all vist siiani...
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Ei saa sa Patriodi arvele. Oleks võimalik saada - oleks ammu seda endale soetanud. Krimmis olen need ikka vaadanud. Päris hea. Jah, tehaselt välja tulles, on see pooltoorik, aga paned 40-50 000 eek, ning saad ikka päris hea looma.
Sisse Landcruiseri elektrinahkistmed (mis on külgturvapatjade tõttu "utiili" läinud)
Suured rattad alla, korrosioonitõrje, logarid, natukene heli- ja vibroisolatsiooni.
Aga tulemus mind rahuldaks - selle raha eest on ikka parem. Tegelikult, valik pole suur - kas 15 aastat vana Defender, mis on mehe moodi vatti saanud, 25 aastat vana G-Wagen, või uus UAZ-Hunter. Mina valiksin UAZi. Eriti lugedes Defenderi omanike lugusid.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 3,154
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
62
No kui need välja jätta, siis ei jäägi midagi alles ju. Tavaline skeem ongi see et müüakse vananenud liin ja litsents kuhugi arengumaa ettevõtlike poiste kätte. Samas neid marke pole jälle mõtet mainida, millest algsel kujul ainult nimi säilinud on. Jääbki sisuliselt teatud reservatsioonidega üle Mini (sellel oli ka mitu eri põlvkonda tegelikult) ja väga tugevate reservatsioonidega äkki ka Lotus Seven, Morgan ja võibolla veel mõni käsitööna valmistatav masin.
Põhimõtteliselt võib Hot-Rodide tarbeks saada olevatest järelturu juppidest ilmselt kokku panna ennesõjaaegsete Ford B-de võrdlemisi heal tasemel replikaid. Kah omamoodi "tootmises" olev mark.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
supp Kirjutas:ma arvan, et igasugu vene ja muude arengumaade üllitised tuleks sellest nimekirjast siiski väljaarvata, kuna neid tootetakse ikka seepärast, et ei suudeta midagi paremat toota, mitte, et ei taheta.
Ei ole päris õige seisukoht. Enamasti suudetakse ja toodetakse ka moodsamaid sõidukeid, kuid igiammuste mudelite järele on nende odava hinna tõttu suur nõudlus.
Hindustan Ambassadori loetakse ammu vananenuks ka Indias ja püsib ta tootmises põhiliselt traditsioonide tõttu, seda autot peetakse suisa rahvussümboliks.
Veel autosid, mis kaua tootmises püsinud: Renault 12 aastatel 1968-1999 (viimastel aastatel Türgis), Peugeot 504 1968-2005 (viimane valmistati Nigeerias), Hillman Avenger 1970-1988 (toodeti mitmetes maades mitmete nimede all, lõpuotsas VW 1500-na Argentiinas).
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
enda poolt lisan.
Näiteks, 80-ndate lõpus, oli LAZ 695 igal pool NLiidu suuremates linnades bussiliinidel taandunud. Eks, seda peeti täiesti loogiliseks, kuna bussikonstruktsioon oli ajast ja arust. Kuid rasked 90-ndad põhjustasid selle, totaalselt vananenud bussi taassünni - Venemaa ja Ukraina bussiettevõttetel ei olnud raha osta kallid Ikaarused, samuti tekkisid probleemid varuosadega.
Ja selles olukorras odavad LAZid olid ainukesed uued bussid, mida võisid need ettevõtted osta.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 49
Teemad: 1
Liitus: Jul 2004
Maine:
1
VAZ-2121 "Niva" 1976-...?
Postitused: 584
Teemad: 72
Liitus: May 2003
Maine:
2
15-04-2008, 19:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-04-2008, 19:20 PM ja muutjaks oli
Style.)
VW Typ2 siiski ei olnud tootmises nii pikalt. Mudelinimi küll, kuid aastatega oli see mudel ikka muudetud tunduvalt. Sama ka Golf. Põrnikas on küll läbi aegade põhimõtteliselt sama kerega olnud, mida mitte-teadja ei eristagi.
VW Typ2 (T2, ehk 2.põlvkond) on küll pikalt tootmises üle maailma: alates 1967-...
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Golf I jäi põhimõtteliselt samaks, kui ma ei eksi. Paar aastat tagasi installiti sinna Skoda Fabia (või Felicia???) esipaneel. Stanged ka tehti kaasaegsemaks. Kuid sisuks on ikka vana hea Golf.
Pigem esialgsest Põrnikasest suur midagi ei jäänud võrreldes 1938 aastaga.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,403
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Tundub et kõige-kõigem klassik on ikkagi VW Beatle. .Esimestest põrnikatest oli piisavalt alles veel Porsche 356teski. Mini muidugi kah.
Klassik on minumeelest selline auto millel on see miski mille tõttu elab ta üle paljud uuemad tehnilised lahendused. Mitte see et kaitsetollide(mingi muu x faktor) mille tõttu on mõtet toota iganenud mudeleid lõpmatuseni.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.