Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
07-06-2008, 14:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-06-2008, 14:09 PM ja muutjaks oli
Mister X.)
Vana teema teema kerkib päevakorda sellepärast, et need mälestused-pajatused (vene) vanatehnikast tulevad vahel mälsusoppidest ikka esile ja mõned neist on üsnagi huvitavad rääkida või lugeda.
1960ndate lõpul oli nõukogude veokiehituse uudistooteks Zil 130. Üks selline sadultüüpi Zil jõudis ka minu vanaonu käsutusse, tal tuli sellega vedada nn. pikka poolhaagist - käru, kuhu mahtusid mõned suured puutüved. Sel korral kulges tema marsuut teatud väikelinnast (vist Paidest) Tallinna poole. Kuna laadimine jäi mõnevõrra hiljaks, algas sõit ööpimeduses.
Varsti pärast Paidet sattusid tema teele kaks mootoratturit. Mõlemad ilmselt tublisti joobes, sest sõideti lausa tee keskel ja hoiti kätest kinni. Mööduda ei saanud, pealegi kaotas vaskpoolne rattur järsku juhitavuse ning paiskus veoautolt saadud löögi tõttu kusagile maantekraavi. Pidurdamine oli loomulikult lootusetu, sest suur veok ei peatu ju paari sekundi vältel. Kui üleni verine ja hambutu (ent elav!) mees eemalt üles leiti, peeti kinni järgmine vastutulev masin, mis saadetil linna kiirabi ning miilitsa järgi. Kiirabi saabuski, ent vanaonu suund viis sel korral miilitsa eskordi saatel arestimajja selgitusi andma. Zil paigutati kohaliku autobaasi filiaali territooriumile.
Miilitsas algas uurimine alles hommikul, seni püüdis vanaonu tukastada, pea toetumas padja asemel arvelauale. Ehkki hilisemas protsessis jäi õigus talle, päästis teda veel üks asjaolu. Nimelt oli autobaasis paiknev Zil valve all. Siirdunuks ta enne tehnilist ekspertiisi igaks juhuks masina pidureid reguleerima, poleks tal kindlasti nii hästi läinud...
Postitused: 354
Teemad: 23
Liitus: Oct 2004
Maine:
0
Autobaasi No 5 eraldati tuliuus piimaveotsistern,Gaz 53`me baasil.
Usaldati see siis vanimale piimaringi autojuhile Jaðkale.Jaðka veel
kiidab,noh sellega põrutan pensionini välja.Saanud mees kaks kuud sõita kui käigukast läks laiali.Uus asi,ise näppida ei tohi ja läkski
käigukast Tartu Autoremondi tehasesse reklamatsiooni.Vastvõtja isegi
mitte ei vaadanud käigukasti kui ütles et ülekoormus(siis garantii alla
ei lähe).Meie varustaja öelnud selle peale et juu siis viiendas baasis
sõidavad ka piimaautod portekõrgendustega.Vastuvõtja vaadanud siis
auto dokumente,ongi piimaauto.Sellepeale anti käsk kohe uus käigukast
varustajale kätte anda.
Teine seik.
Jaðkal piimaring tehtud ja tuleb dispetðeri juurde teekonnalehte täitma.
Pargib siis masina ära,kuid nii täpselt et meetermaad jääb puudu
kaheteljelisest Kamazi piimaveohaagisest.Mina ja kaks kutti veel
nägime selle ära ning meil tekkis idee:haagime selle Kamazi haagise
talle sappa.Mõeldud tehtud,ise pugesime katlamaja nukataha peitu.
Nii,vana tuleb,istub kabiini ja paneb auto käima.Käik sisse,kuid auto
sureb välja.Kamazi haagisel kui õhk maas,jäävad ju pidurid peale.
Uus katse,vana annab rohkem tuuri kuid ikka sureb mootor välja.
Meie hirnume nuka taga vaata et krampe ei saa !
Vana proovib kolmat korda,ennem tuuritab kohapeal kui käigu rauda paneb.Hakkab siis siduriga meelitama kui näeb et miks see haagis taga
liigub.Ronib kabiinist välja ja oh seda püha viha kui nähti mis oli tehtud.
Pusis ja vandus tükkaega enne kui kärust lahti sai.
1985 Lada 1300 SL
Postitused: 449
Teemad: 34
Liitus: Jul 2006
Maine:
5
söitis mul isa kunagi sügaval veneajal mazi pial!! kuskis moskvataga seisis minga armenjaanide zil teeaares!! lödvik lännu katki ja vesi väljas! hääletas vaene mees seal sis !! vaadatud asi üle ja lödvik kuidagi paigatud!! küsis mägede poeg , et mitmes liik sul on? vanamees ytlend et kolmas!! seepeale armenjan käratand et kurat lää osta omale ka 3da liigi, esimesest polnd kasu!! see ol vast tegelt yldse anekdoot? vedasid kaarma dolomiiti venemaale leningradi!! sis söideti poolhaage ja täispära veel järgi!! kuskist tehasest pidi tulema tagasi rauda! värava mutt küsima , et kes kus miks sto nada! vana öelnu, et tulen saaremaalt ! mut ei saa aru et miskus see asub !! isa seletand , et saar balti meres! vanamutt aand silma punni , vaadand autut ja küsis et kuda nii suure autuga saarepial söidetakse???? vana ytles, et jah ringi keeramiseks tuleb käru tagant ära vötta
Postitused: 449
Teemad: 34
Liitus: Jul 2006
Maine:
5
kunagi ept mehed ka venemaal seiklend kamzadega! pidand üks vene mees kinni ja palunud öhulohvi laenata!! unu seepiale , et ei ole kaasas sellist asja! venemees imestand, et kuda te estontsö niimodi söidate , ilma tagavara lohvita???? näitas unu sis käru alla et meil tagavara rattad kaasas!!! vaatas venemees vaatas , löi käega ja rahule ta jättis!
Postitused: 552
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
2
Seoses Kamazidega meenub mul lugu , kus keegi seltsimees igal õhtul kruttinud autol kardaani alt. Ükskord küsitud , et miks. Mees seletanud siis , et vastasel korral läheb õhtuti alati täis peaga sõitma. Aga kui kardaan maas , siis seda enam tagasi ei viitsi panna.
Veel oli kord selline juhtum , et läinud kodanik Ziguliga hooldusesse ja kogu kapotialune muda ja pori kihi all. Mehaanik keeranud siis klapikambri kaane lahti ja koputanud selle nukkvõlli vastu puhtaks. Ise öelnud- " Ei hooli sina enda autost , ei hooli ka mina."
Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !
Üks 2001a Busso ongi ainult.
Postitused: 356
Teemad: 31
Liitus: Dec 2007
Maine:
8
Tõestisündinud-Vanamehel keeldus ükskord Gaz 52, temakeeli kiisu, käivitumast.Vanaisa lõpetas lauas viina ära ja ütles, et nüüd läheb ja paneb "kiisu" nurruma.Väikse ja lolli posina mõtlesin, et äkki saan minagi aidata-läksingi tegin kassile pai, kuni too viimaks nurruma hakkas.
Teine lugu meenub onu jutust, et ammusel ajal ostis ta koolikaaslasega kahepeale ühe igavese rondi Moskvitsi.Et üks neist oli õppinud mootoreid ja teine keretöid, tehtigi masin vabast ajast korralikult korda, onu sõnul oli tulemus korralik.Leidsid siis ka Mossele ostja, kelleks oli üks vanamehenäss.Raha uue omaniku käes, hakkas vanamees Mossega hoovist välja sõitma kui mootor mõnekümne meetri pärast kokku jooksis-suure õhina tõttu oli mootorisse õli unustatud panna.Vana küsis raha tagasi ja kogu vaev oli kui tuulde visatud.
Postitused: 1,403
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Alts Kirjutas:Hõre diiselmootor läheb "lõhkuma", kui kolvigrupp hõre ja mootor hakkab tööks karterist õhku võtma. Üldiselt pidi asi pauguga lõppema
Hõre diisel läheb lõhkuma õli pealt kuumana.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 47
Teemad: 1
Liitus: Aug 2005
Maine:
0
tuli ka meelde kaks lugu.
esimese rääkis onu kunagi. täpselt enam ei mäleta, aga k700'l oli rehv lõhkend ja mahavõtmisel tuli inimeselaip seest välja.
teine lugu oli, et paikusel oli üks kraanajuht läin kraanaga jooma, ning järgminepäev ei mäletand enam, kuhu kraana jätis. otsis mööda paikust taga.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
null Kirjutas:tuli ka meelde kaks lugu.
esimese rääkis onu kunagi. täpselt enam ei mäleta, aga k700'l oli rehv lõhkend ja mahavõtmisel tuli inimeselaip seest välja.
90-te keskpaigas kuulsin ka ühelt mehelt,kus traktorikummi seest leiti mehe laip. Kus,kes ja millal,teada pole.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 449
Teemad: 34
Liitus: Jul 2006
Maine:
5
see laibalugu nagu külajutt juba, kus igaüks juurde pannud!! tegelt vöib tösi taga olla, sest olen ka seda kuulnud ja olla see olnu saaremaal!!kuima ei eksi siis laimjala kandis!
Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
12-06-2008, 23:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-06-2008, 23:37 PM ja muutjaks oli
Mister X.)
1990ndate algul, kui vene sõjavägi Eestis oma viimaseid asju toimetas, liikusid Pärnu-Virtsu maanteed mööda üsna sageli suured kütuseveokid. Tumedaks võõbatud ja kütusetsisterne tarivad sõjaväe-Uralid jätsid tollasele lapse ikka väga elamusliku, pisut isegi hirmutava mulje. Meenub seik, et kord peatas Virtsu poole sõitev armeelane ühe Urali lausa kraavipervel ja läks Aruvälja külapoodi. Märgatavalt kaldus olev masin hakkas loomulikult vajuma ja murdosa sekundi vältel oligi juba kogu kuaptus kraavis. Külast appitoodud traktor sikutas teist ikka kaua ning ilmselt piinarikkalt.
Postitused: 420
Teemad: 4
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
See laiba-Kirovetsi lugu on laialt levinud, olen isegi seda omal ajal kuulnud. Kas ka tõsi, seda ei tea vist enam keegi.
Postitused: 528
Teemad: 19
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Seoses sõjaväe Uralidega meenus ka üks lugu mille tunnistajaks küll ise ei olnud. Nimelt olid sõdurpoisid Uraliga sõites tukkuma jäänud ja masin kaldus vaikselt teepervele, sealt kraavi ja kraavist läbi jälle üles tahedama pinna peale. Selle raputuse peale ärkasid ka poisid lõpuks ülesse ja mõtlesid, et mis seal siis ikka, sõidame siis siinpool kraavi edasi. Et küllap keerame järgmisest teeotsast tagasi teele ja polegi midagi. Algul sujusgi sõit ilma eriliste tõrgeteta ja võsa langes nagu loogu. Kui aga lepad hakkasid juba käsivarrest jämedamaks minema siis auto hoog rauges ja selgus , et siiski tuleb vist tagurdama hakata. Kuidas kõik lõppes ja kes kui palju pärast aru pidi andma seda ma kahjuks enam ei tea.
Postitused: 1,403
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(01-03-2007, 23:39 PM)jurka Kirjutas: Peale omaniku surma jäi 03 seisma .Kevadel taheti sõitma hakata,kutsuti mind autot vaatama.Mina vaatan auto üle räägin, et need ja need asjad vaja korda teha ,küll siis sõitma saab.Panin aku laadima ja järgmine päev lähen autot ära tooma.Eelmine päev vaatasin õli ja ütlesin õli vaja lisada.Enne kapoti kinni löömist vaatasin veel automaatselt õlivarrast.SILMINI TÄIS!Nemad olid mõtlend....Räägin siis et tulen pealelõunat uuesti ja tõmban auto töökotta.Lükkame siis auto kanalile ja mina räägin meestele ,et vaata lolle mis tegid.Pang alla ja õli jooksma-tulemus 4 l!Mehed said suutäie naerda-õppind mehhanik ja ei oska õli vaadata.Viisin auto tagasi ja räägin ühele uutest omanikest mis juhtus.Siis tuli teine asjaline ka ja see ütles :ma võtsin ülearuse ära. Mina küsin ,et kust kaudu ,õli punn oli ju puutumatta.Vastus,sealt kust lisasin.Klapikambrikaane kaudu ei saaju ometi õli välja !Lisamiseks ja õli eemaldamiseks kasutati ÕLIVARDAAUKU!!!!!!!!!!
Tegemist oli 2 NAESTERAHVAGA.
Huvitav, kuidas nad seda tegid. Tegelt isegi õlimõõtevardaaugu kaudu õli välja "lasnud"- onul selleks mingi spetsiomm süsteem. Koosneb anumast, mille külge lähevad sobilikud "kõrred" ning kompressoriga tekitab sinna anumasse alarõhu mis imebki õli välja.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.