peeterpaul Kirjutas:Eeeee, ärge parem hankige. Ma olen selle kadalipu läbi käinud.
1. Kontaktidega jagaja veab kodu välja, kui kon-vaba üles ütleb, tuled trossi otsas. Seal ei remondi sa suurt midagi
2. Kontaktidega jagaja sätid süüte paika elegantselt indikaatorlambiga, kontaktivabal pead strobot kasutama (lugupidamisega absoluutse kuulmisega kodanikele, kes kõrva järgi sätivad).
3. Aga kui ikkagi ostutuhin peale tuleb, siis pidage meeles, et süütepoolil on juhtmed vastupidi ühendatud ning välja tuleb vahetada ka lisatakisti ja kommutaator.
Olen ka selliseid hirmujutte kuulnud, kuid minu kogemus oli küll vastupidine. Olen töötanud mõlema süütevariandiga 66 peal ning kontaktivaba variandiga ei olnud mul kunagi mingit süüteprobleemi, erinevalt teisest. Muidugi võib see olla tingitud ka sellest, et autode vanused olid erinevad. Samas on ka sellel kontaktivabal olemas nn. kojutulemise variant.
Jätame kontaktivaba viimaseks. Proovime enne ära kõiksugu muud võimalused vähendamaks kütusekulu. Küünlad said juba enne sõitu kõik peale ühe (mida ei saanud lahti) ära vahetatud ja ka vahed enam-vähem silma järgi õigeks.
Kes ütleb, mis asi see pildil meil kapoti all võiks olla? (sinine ring ümber)
Kui pilt muidugi näha on....
Lenz ise Kirjutas:JKes ütleb, mis asi see pildil meil kapoti all võiks olla? (sinine ring ümber)
Kui pilt muidugi näha on....
Kurat seda teab, õlirõhu andur ühel pool ja jäme kaabel jookseb gene peale? Aga oleks ise ka targemaks saamisest huvitatud....
Ja nagu tsirrdii teemas välja. Või aitab see kütusekulu vähendada?
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Seoses kütusekuluga turgatas mulle pähe selline asi: sõidu ajal näitas spidomeeter praktiliselt aiateibaid ehk kui kiirus oli ca 60, siis seier pendeldas 40-70 vahel nii kuis jumal juhatas. Kui gaasi maha lasin, siis seier langes ja kui gaasi juurde lisasin tuli ka spidomeetrile vedu järgi. Aga jah "vaba jooks" oli ka ikka väga suur.
Siit tekkis küsimus, et kui õigesti üldse selline spidomeeter loeb kilometraaZi? Ehk keris ta vähem kilomeetreid, kui me kokku sõitsime ja siis sellest tulenevalt ka kütusekulu kilomeetri kohta nii suur (41L).
(Seda postitust muudeti viimati: 30-07-2007, 19:40 PM ja muutjaks oli Edel.)
See spidomeetri osuti hüplemine on põhjustatud trossi paindest ja trossi kõri liigsest kulumisest tekkinud lõtku tõttu.
N.n. läbisõidumõõdik näitab koguaeg ühtemoodi sest ta on hammasülekannete ja trossiga jäigalt ühendatud. Kui on kahtlust,et läbisõidumõõdik on rohkem numbreid edasi kerinud,kui teekonna pikkus reaalselt,lasid rattaid kohapeal liialt tihti ringi....
No see viimane vast on KAVZi puhul ebatõenäoline. Tegelikult ei näita need läbisõidumõõdikud pea alati täpselt õieti,mingeid kõrvalekaldeid esineb tänapäeval isegi täiesti uutel autodel. Sellised on tavalised,et 100km läbimisel on tegelik teekonna pikkus 98,9, 99,6, 99,0 või koguni 97,8km jm. sõltuvalt automargist...
(Seda postitust muudeti viimati: 30-07-2007, 22:01 PM ja muutjaks oli korvimees.)
Seoses kütusekuluga meenub veel, et omal ajal, kui sai 53 mootorile kap. tehtud, lihviti ka plokikaaned 0,8mm õhemaks, kuna olid teised nii ussitanud. Kusjuures mootor sai peale seda ikka tüki maad erksam ning ökonoomsem. Tänapäeval, kui 76 bensiini nagunii saada pole võiks ka seda lihvimise varianti kaaluda. Muidugi kui mootor praegu muidu korralik, pole vast põhjust kaasi maha kiskuda aga variant kui selline on olemas.
(Seda postitust muudeti viimati: 18-11-2007, 22:52 PM ja muutjaks oli Lenz ise.)
Nonii. Annan vahepeal teada, et meie KAVZ on vahepeal viidud Saugast talvekorterisse Vändramaale Kadjaste külla, kus buss on ilusasti katuse all. Vaatab, kas ajab bussi talvel kurjaks või mitte. Lisasoojendus, mis talle on paigaldatud, on päris võimas, et bussi ka talvel soojaks kütta. Kevadeks on mul ka ametikoolitus tehtud ja vaatab kas monteerib ka meeriku peale, ja ühesõnaga - sõit võib alata, muidugi kui aega on. Tegime ka väikese koduka bussile, mida üritame aegajalt täiendada. Sealt näeb bussi kohta täpsemalt. www.hot.ee/kavz
, vaadake ka virtuaaltuuri bussist. http://www.trendium.ee/360/kavz/Trendium_Kavz.html
Bansai![/php]
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2008, 22:30 PM ja muutjaks oli Lenz ise.)
Nonii, siis sel suvel saab jälle meie KAVZ-i sõitmas näha. 17-20 juuli lähme pundiga Lätti vallutama. Ei ole suurt väga saanud ringi sõita kuna ajanappus tõsiselt suur.
Bussi kohta võiks öelda ainult kiidusõnu. Siiani on ta meid teeninud viperusteta. Eelmine aasta sai maha sõidetud ca 1200 km. Natukene õli ikka tilgub, aga kohe vahetame ka karteri ja mõne muu tihendi ära, mis tundub olema halvas korras.
Ja kõik kes sellega sõita on saanud on imestanud, et sihuke pill ikka töökorras on. Samas on neid ikka liikvel küll veel siin ja seal.
Noh nii! Ja ongi kätte jõudnud see päev. Muidugi enne väljasõitu miskit ikka juhtub, nii näiteks ütles üles bensiinipumba membraan, selle sai 40 kr eest uue ning bensu voolik, mis oli end vastu radiaatorit ära kulutanud ja augu sisse teind. Vahetatud sai ära karteri tihend ja nüüd tundub et võib sõiduga alata. V.a. see, et sõber tõi mu diisel auto vändrast ära ja unustas ära et tegu on diisliga ja sinna bensiini tankis. Aga pärnuni sõitis ära ja siis rohkem enam käima ei läind. See selleks.
Igatahes ootab meid ees Läti reis ja loodame, et saame seekord Kavz´ile ka käed külge panna ehk teepeal remonti teha- eelmine suvi see meil ei õnnestunud.
Igatahes, bansai!!!
Läti-reis õnnelikult seljataga. Kokku läbisime 550 km ning kütusekuluks saime sel aastal 30-32 l/100 km kohta, seda vähemalt 10 l vähem võrreldes eelmise aastaga. Masin pidas korralikult, peamine probleem sodi täis kütusefilter ja kütusetorustik, mistõttu mingi aeg enam peaaegu kütet üldse peale ei tulnud. Kiire 2-tunnine torude ja filtri läbipuhumine paduvihma käes ja korras ta oligi.
Igatahes, ilm oli super, reisiseltskond suurepärane ja lätlased kah inimesed.
Täna õhtul, kui midagi p...e ei lähe vahepeal (kolm tatilarakat üle vasaku õla), võib meie bussi ilmselt täies elusuuruses näha Reporteri saates, kus osaleme (kaasfoorumlane Lenz ise rooli taga) ühel toredal üritusel.