Nii mind huvitab selline asi et yks tuttav pani oma K-750-le Dnepri käigukasti ja saab automaatselt käike vahetada (ei pea siduri lingiga jamama) nii et masin ei tee teist nägugi aga ma ostsin endale K-650 Dnepri millel ka Dnepri käigukast olemas. Ja kysimus: Kas kõikidel Dnepri käigukastitel on see automaatse siduri systeem või ei? Sest yks kellel oli ka kunagi omal ajal samma tsikel mis mull väidab et ainult Jawal oli selline systeem.
k-750 ja k-650 on vanema tüübi kastiga millel ei ole minuteada automaat sidurit ja ei ole tagurpidi käiku ning see süsteem seal sees ka hoopis teine, alates mt9 oli juba automaatsidur ja tagurpidikäik.
Minu tagasihoidlike teadmiste kohaselt on seal asi automaatsidurist kaugel. Käiguvahetushoova kaudu lahutatakse vajalikul hetkel sidur ja ongi kogu "automaatika". Käiguvahetushoova küljes on üks lisavigur, mis hoova liigutamisel mõjub samale hoovale kuhu külge ühendatakse siduritross.Ilma tagurpidikäiguta kastid on jah tiba teistsugused
Kasutaja sass!
Kas sul on äkki mingeid jooniseid sellest "lisavigurist". Dneprile sai ka peale pandud uus käigukast, kus on ka tagurpidikäik olemas. Aga mingid lisavidinat küll ei näinud... Või oskab veel keegi kommenteerida?
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Tambets Kirjutas:Kasutaja sass!
Kas sul on äkki mingeid jooniseid sellest "lisavigurist". Dneprile sai ka peale pandud uus käigukast, kus on ka tagurpidikäik olemas. Aga mingid lisavidinat küll ei näinud... Või oskab veel keegi kommenteerida?
Tagurpidikäiguga kastil on see asi kindlasti olemas, mul ei ole käigukasti jooniseid, aga selle foto peale vedasin punase joone, kust seda vidinat otsida. Sidur asub hooratta küljes ja hooratas asub väntvõlli otsas. Mootori peale vaadates , siis sidur on mootori ja käigukasti vahel. Mitte mingit automaatsidurit ei ole ma küll ühelgi Dnepril näinud. Lihtsalt uuematel on käiguvahetushoovastik ühendatud siduri hoovastikuga ja see võimaldab ilma käega sidurit vajutamata käiku vahetada. Kui on kõik korras ja jalg ei värise, siis saab ka paigalt minema ilma käega sidurit puutumata.
No selge. Kui ma dnepperi lähedale satun, eks ma siis kaen. Aitähh.
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
No Aitäh teile seda mul vaja oligi suured tänud teile aga see tuttav kellel see K-750 on ongi käigukasti ära vahetand sest kylgaka on tagurpidi käik suhteliselt vajalik ja täna sain yhe asja teada et mull ei olegi K-650 Dnepr vaid on Dnepr MT9 aga SUUR AITÄH vastuste eest ma sain nyyd jälle targemaks
maxmax1, see sinu tuttav on õnnelik inimene, kui ta K750 raami vahele tagurpidikäiguga kasti mahutada suutis - enamus K750 on lühikese raamiga, mille vahele Dnepri kast kuidagi mahtuda ei taha. Kasti pikkuste vahe on pisut üle sentimeetri, aga sellest piisab, et lühikese raamiga vahelemahtumine praktiliselt võimatuks teha.
Kui mootor koos kastiga paigaldada, siis peaks täpselt mahtuma. Kui aga mootor paigal ja ainult kasti vaja vahetada või paigaldada, siis on küll keeruline.
(Seda postitust muudeti viimati: 27-07-2008, 23:13 PM ja muutjaks oli maxmax1.)
To sass: ta ei pand mootorit ja käigukasti koos ta leidis yhe kavala nippi kuidas ta mahutab K-750 raamile eraldi aga seda triki ma ei avalda
ja ma muidu eksisin raami suhtes tal ikka originaal K-750 oma.
on võimalik. mootori kinnitused tuleb lahti kiskuda ja siis mootorit edasi nihutada ja siis läheb dnepri kast normaalselt vahele. kardaani tuleb ka veits lühendada
maxmax1 Kirjutas:To sass: ta ei pand mootorit ja käigukasti koos ta leidis yhe kavala nippi kuidas ta mahutab K-750 raamile eraldi aga seda triki ma ei avalda
ja ma muidu eksisin raami suhtes tal ikka originaal K-750 oma.
Küll mulle meeldivad sellised postitused.
Tegin ära, aga teistele ei ütle. Sain teada, kuidas midagi teha palju lihtsamalt, aga teistele ei ütle. Kuhu me oleks jõudnud, kui mitte keegi oma leiutusi avaldanud poleks, oma saavutusi maailmale näidanud. Selle jaoks see foorum ju ongi, et pakkuda lahendusi, nõuandeid jms.
Marss liivakasti tagasi!
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Häbi peaks olema sellist juttu ajada. Tihti on nii et küsib inimene pisarsilmil nõu. Ja teema vastuseks on "korras". Ei sõnagi nõuandjatele ega järgmistele murelistele.
ok ok ma ytlen aga ma ei tea kui paika see peab vähemalt tuttav ytles et tema nii pani ta oli selle siduri hoova kus tross käib lahti võtnud ja kuulid mis seal iganes olid välja võt ja siis mingi vist oli kettad või midagi nii palju sisse tõmmand et mahtus otsa ja muideks käigukasti pani ennem raami vahele aga ma pole kindel kui õieti ma seletasin seda kuidagi nii ta põhimõtteliselt tegi või olid need hammakad enam ei mäleta midagi tea seal tegi et sai raami vahel niimoodi kokku panna
Ise olen ühe dnepri kasti lühikese K-750 raami vahele mahutanud. Tõukeleevendit tuli käia peal pisut õhemaks nühkida, kui õigesti mäletan, siis ka kiige kardaaniavalt rant eemaldada.
Lisan ühe joonise raamatust "Mootorrattad" (Tallinn, Valgus, 1976)
Mootorrataste «Jawa», ИЖ-Ю3 ja ИЖ-П3 siduri lahutusmehhanism on blokeeritud käiguvahetusmehhanismiga. Blokeerseadis lahutab siduri käikude vahetamisel automaatselt. Käsitsi juhitakse sidurit siis vaid kohaltvõtul ja pidurdamisel.
Blokeerseadise põhiosa on kaldpindadega nukkhoob 9, mis on kinnitatud käigupedaali võllile 10 (joon. 69). Võlli pöördumisel (käiguvahetamisel) liigutab nukkhoob lahutushooba 6; viimast saab liigutada ka sidurilingi abil käitatava vahehoovaga 7.
Veidi küll OT, aga mitte ei saa teisiti...
Kas tohib küsida, kodanik Maxmax1, palju teil vanust on?
Juurdlen siin selle üle, et mäletamist mööda hakati teksti liigendamist lauseteks ja komade panekut õpetama juba algklassides...
Aga vähemalt esimene samm on juba paranemise poole tehtud, saladus avalikustatud. Püüdle edasi paranemise poole!
maxmax1 Kirjutas:ok ok ma ytlen aga ma ei tea kui paika see peab vähemalt tuttav ytles et tema nii pani ta oli selle siduri hoova kus tross käib lahti võtnud ja kuulid mis seal iganes olid välja võt ja siis mingi vist oli kettad või midagi nii palju sisse tõmmand et mahtus otsa ja muideks käigukasti pani ennem raami vahele aga ma pole kindel kui õieti ma seletasin seda kuidagi nii ta põhimõtteliselt tegi või olid need hammakad enam ei mäleta midagi tea seal tegi et sai raami vahel niimoodi kokku panna
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.